poster

Červená želva

  • Francie

    La Tortue Rouge

  • Japonsko

    レッドタートル ある島の物語

  • Slovensko

    Červená korytnačka

  • Velká Británie

    The Red Turtle

Animovaný / Fantasy

Francie / Belgie / Japonsko, 2016, 80 min

(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Streeper
    ***

    Animace je řemeslně dokonalá, to bez diskuze, navíc takovou animaci mám strašlivě moc ráda, je to kouzelné, všechny ty detaily a ta doprovodná hudba je naprosto dokonalá, jelikož vystihuje veškeré emoce postavy. Jediné co mi u animovaných filmů (i u takhle uměleckých) vážně vadí je, že tam nejsou žádná slova, protože pak mě to nebaví a to je případ právě tohoto snímku.(12.2.2017)

  • Greg25
    ***

    Zklamání. Vizuálně podmanivá animace filmu, od kterého byste podle traileru i celkové prezentace čekali mnohem větší filozofickou hloubku. Ale podobenství je to jednoduché, vlastně až příliš na to, že snímek má 80 minutovou stopáž. Jako krátký film geniální, jako celovečerní snímek, který se tváří, že má myšlenku, ale který ve skutečnosti celou dobu, každou svojí scénou opakuje jedno a totéž pořád dokola. Nejsem proti, když filmy mají jednu myšlenku a věnují se jí pořádně, chtějí jí jaksepatří sdělit, ale pak očekávám promyšlenější vyprávění, ne že si hraji na kolovrátek a dokola opakuji jedno a totéž, což je přesně případ tohoto snímku. Má nepochybně své kvality - v animaci i v atmosféře, ale podobenství i pointa ve stylu, objev si v tom, co chceš, je v tomto případě spíš odbytím filmu - animace na úkor scénáře. Cílové publikum nejasné - pro děti těžko pochopitelné a nudné, už proto, jak jsou koncipovány scény, pro dospělé místy také nudné s hořkým pocitem odbytí příběhu i myšlenky. Nezbývá než obdivovat animaci. 60% PS: Na druhé straně režisér Michael Dudok de Wit není prvním autorem, koho zradil celovečerní formát, byť v krátkých animovaných filmech exceluje, tvůrci animovaných snímků s tím mají problém obecně - stačí vzpomenout Shane Ackera a jeho Číslo 9.(20.12.2016)

  • Zaplo05
    ****

    Poetický, pomalý film u kterého nepadne ani jedno slovo je zajímavou audiovizuální i animovanou sondou do života. Všechny důležité zlomy života jsou zde zobrazeny jen pomocí hudby a atmosféry, snad proto abychom se jako diváci v klidu vychutnali váhu a důležitost zlomu, které se nám samotným staly anebo stanou. Sebepoznání, láska, rodičovství a generační rozdíly. Čistý symbolismus o kterého vnímavý,melancholicky či citlivý člověk bude sedět jako přikovaný.(27.12.2016)

  • boogieman
    *****

    Prostý, ba až primitívny príbeh, z ktorého smrdí človek. Audiovizuálne skvelé. Hoci som voči filmu počas pozerania mal nemálo výtiek, v konečnom dôsledku som sa pri konci prichytil emocionálne dojatý, a všetka pachuť z predošlého miestami až gýčovo pôsobiaceho diania bola preč. Retrospektívne som si uvedomil, že moje výtky voči filmu sa skôr vzťahujú na moje očakávania, čo by mi mal tento film ponúknuť. Keď sa od nich oprostím, ide o jednoducho odrozprávanú, ale citlivo zachytenú alegóriu na život, so skvelou hudbou a nežnou nesilenou myšlienkou. Super. 4.5*.(11.12.2016)

  • miskapejka
    *****

    Chtěla jsem s komentářem chvíli počkat, než se mi film řádně uloží. A po pravdě i několik týdnů po předpremiéře mam pokaždé mravence v břiše, vzpomenu-li si na něj. Díky absolutní absenci dialogu musíte zapojit více smyslů a více pozornosti a naprosto jednoduchá dějová linie zde potvrzuje známou větu "V jednoduchosti je krása.". Přidáním drobného symbolismu vytvořili dechberoucí scénář u kterého si popláče snad i Cruella, mít šanci ho vidět. Jediné, co mi vadí je však to, že hl. hrdina dostane za zabití želvy "odměnu". Tahle transformace želvy v ženu mohla být trošku jinak provedená. Ale jinak perfektní, perfektní, perfektní a myslím, že v prosinci zajdu znova.(12.11.2016)

  • - Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)

  • - První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)

  • - Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace