Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (5 242)

plakát

Ryba ve čtyřech (1987) (TV film) 

aneb Když režisér sice nic objevného nepřinese, ale nezavazí úžasným hercům v jejich kreativitě

plakát

Velký případ (1999) (TV film) 

Zelenka měl neskonalé štěstí, že naprosto průměrný režisér jeho kalibru dostal Hubačův scénář. Ještě větší štěstí pak měl v tom, že herecká esa na jméno Hubač vždy ráda slyšela, a tak elita neváhala a nechala se obsadit i u Zelenky. Svoboda k tomu napsal skvělou hudbu. S bolestí v duši přemítám o tom, jaké nesmrtelné dílo by vzniklo, kdyby všechny tyto trumfy dostal do rukou nějaký špičkový režisér. Zelenka natočil sice moralitu, ale bohužel tak, že na ní krom hereckých výkonů není mnoho zapamatovatelného, scénář vlastně svým rutinérstvím pohřbil. Nezapomenutelným zůstane Bartoškův bezskrupulózní obhájce, ten je zahrán tak dokonale, že bych za něj Bartoškovi s chutí naplivala do toho jeho krásného obličeje.

plakát

Pan Tomšík (1972) (TV film) 

Nadávejte si, jak chcete, já jsem okouzlena kamerou. Když o tři roky později Antonioni nechal prostoupit kameru mřížemi, byl z toho poprask. Ano, je to skvěle natočené, ale Škrdlant nechává projít kameru rovnou tramvají. A co je víc? Světoběžník Ort-Šnep zkrátka strčí Tovoliho do kapsy. Film má svoji kouzelnou poetiku, kterou nedokáže pokazit ani Stivínova rušivá improvizace. Kromě kamery asi dlouho nezapomenu na Hálkova kompletně osrstěná záda.

plakát

Králíček Jojo (2019) 

Miluju nekorektní humor, takže jsem se na tento film celkem těšila. Já bláhová! Vlhký sen všech židovských producentů z Hollywoodu se splnil. Všechna klišé seskupena do jednoho šiku napochodovala na plátno, Hitler je magor, gestapo infantilní, kluci z HJ bojácní, židovská dívka sofistikovaná dáma a všichni pospolu se tak nějak vesele věnují válce. Představiteli hlavní role nelze upřít, že hraje dobře. Jenže hraje ve filmu, který je ve své podstatě invenční asi jako cvičky od Bati. Jediným skutečným kladem snímku zůstává hudba.

plakát

Balzac (1999) (TV film) 

Hraje v tom Depardieu, pak dlouho nikdo, trošinku Moreau a tím to prakticky končí. Režie naprosto nudná, bez špetky invence.

plakát

Utajený šéf (2018) (pořad) 

Samotný formát reality show je mi vysoce protivný, proto pozitivně hodnotím, že tento pořad nevstupuje lidem do jejich skříní, ložnic a následně ani do rekta. Dokonce je možné ho brát jako malé seznámení s různorodými profesemi. Rozhodně není o tom, jak si v jednotlivých povoláních vedou šéfové firem, vždy se jedná o z jejich strany audit kvality a kvantity zaměstnanci odváděné práce. Ředitelé vržení do reality zjišťují, jak náročnou práci jejich podřízení vykonávají a mnohdy i to, že jsou pro chod firmy klíčoví. Po tomhle zjištění udělá firma s mnohamilionovým obratem něco, co je adekvátní tomu, když někomu věnujete kinder vajíčko, odmění své loajální zaměstnance darem za několik desítek tisíc. A to pouze ty vybrané, kteří měli to štěstí a na celou směnu dostali na starost závaží na krk v podobě maskovaného ředitele. Čestnou výjimkou je Bukovský z Pekárny Srnín, který se rozhodl přilepšit jednou za rok všem zaměstnancům. Tohle vše představuje Nova v hávu typickém pro svoji produkci, s rádobyvtipným komentářem a neskonale pateticky.

plakát

Třetí táta (1988) (TV film) 

Je to ve všech směrech průměrný film. Za používání prvního pádu místo pátého bych nařídila přísné tělesné tresty.

plakát

Nechte maličkých... (2004) 

Aakesonův scénář je velice sofistikovaný, chtělo by se říci, že dává Dokonalý smysl. Od samého začátku je jasné, že ústřední pár zasáhlo úmrtí blízké osoby. Herecky je vše opět naprosto dokonalé, ať už je to skvělá mladičká Laura Christensenová, která výtečně balancuje mezi nevyzrálou pařmenkou a nezkušenou, leč milující matkou, nebo Sofie s Mikaelem v roli ústředního páru, kterému se rozpadl život a oni nejsou schopni najít způsob, jak jej opět slepit. Výborná je i režie Papriky, nedojí emoce, přesto dokáže tvrdě zasáhnout. Ze scény, v níž navštívil Claes makléřku v jejím bytě, mrazí, Karen-Lise právem získala v Karlových Varech cenu, spíše mě zaráží, že jich za svůj výkon neposbírala více. Její makléřka je na povrchu emocionálně vyprahlá, přitom zoufale toužící po náklonosti, žal utápí ve flašce a mnohem víc se stydí za smích, než za to, co provedla.

plakát

Závrať (1962) 

Měla jsem zřejmě příliš velké očekávání, ale tohle je Procházka na půl plynu a Kachyňa bez kachyňovské poetiky.

plakát

Smrt on-line (2008) 

Scénář je plný omšelých klišé, ale pro začínajícího sadistického vraha také spousty príma nápadů na vyzkoušení. Režie je technicky zdatná, spíše rutinérská, proto překvapí výsledný efekt celkem napínavého filmu.

Reklama

Reklama