poster

Ďáblova oběť

  • USA

    Devil's Prey

  • Slovensko

    Diablova obeť

Thriller / Horor

USA, 2001, 88 min

Režie:

Bradford May

Scénář:

C. Courtney Joyner

Kamera:

Bradford May

Producenti:

Mark L. Lester
(další profese)
  • Deimos
    **

    TV/// Obsazení 4/10 Děj 4/10 Hudba 5/10 Efekty 6/10/// +průběh filmu je zase trošku jiný, některé záběry -holky nejsou moc sexy, nulová atmosféra a napětí/// Ze začátku to vypadalo slibně, hlavně postavy se chovali, jednali a mluvili normálně (to je snad zázrak). Ovšem potom film nabídl několik dějových zvratů, (které se možná dali čekat) a ty pořádně zamíchali filmem. Potom už to mělo opravdu béčkový spád. Mimochodem ten Charlie O´Connell je svýmu bráškovy Jerrymu dost podobný :-)/// Celkem 46%///(11.11.2007)

  • Pacco
    odpad!

    Tenhle film (ehmehm) byl mnou zvolen ke zhlédnutí jedno velmi líné odpoledne, byl vybrán zcela dobrovolně, což bylo podmíněno vysokými teplotami venkovního vzduchu a neochotou si pustit něco jinačího, kde by byla upotřebitelná šedá kůra mozková...v očekávání nudné teenagerovské vyvražďovačky jsem se tipem nemýlila. Jenže autoři se rozhodli zajít dál, než nechat nebohé (a přírodou štědře obdařené) adolescenty běhat po lese a čekat, až je jednoho po druhém někdo pokosí (přičemž se řídili železným pravidlem Z-kových hororů, že afroameričan půjde pod kytičky jako první). Kdepak, rozhodli se tomu dodat „štávu“ trochou těch obnažených ženských hrudníků a satanistického sexu. Jenže v rámci zachování tváře scénáristů museli samozřejmě myslet i na mravokázeňské poselství, tzn.-pozor spoiler-ten kdo fetuje a je v podmínce, si nezaslouží přežít o nic víc jak afroameričan či nemravná dívčina. V půli filmu nám moje kamarádka položila otázku: „Existuje někdo, kdo by se při tomhle bál?“ Já: „Ne, tenhle film je určen pro nadržené 11náctileté americké chlapečky, kteří v něm poprvé v životě uvidí nahou babu. Teda pokud při tom neusnou.“ Kámoška:“Tak proč se na to díváme my?“ Já:“Protože na Město žen je moc horko.“ Už aby ty vedra skončily.(10.7.2006)

  • Crocuta
    *

    V tomhle filmu není ani za mák napětí nebo atmosféry, děj nemá kouska logiky, dějové zvrat(k)y jsou debilnější než co jiného, takže proč ta jedna * ? Za tu blondýnu v kozačkách a minisukni a hlavně za kašpárkovské kostýmy satanistů. Mně honit po lese takhle vymóděná parta přerostlých trpaslíčků, dostanou mne coby dup, neb bych se složil smíchy při pohledu na ně.(11.11.2007)

  • Shit
    *

    No popravdě to tak horzný nebylo, ale ten děsně stupidní příbeh se fakt nedá přežít. Podobných sou stovky a daleko lepších. Co by tenhle film dal za jednoho zmutovanýho kruťáka s pahýlem místo jedný ruky a s kladivem v druhý ruce, to by byl film nejmíň o třídu lepší a na to vyvražďovaní by se aspoň dalo koukat, nějaký vyznavači stana fakt už nejsou v módě a v takovýhle filmech jsou spíš pro smích(21.1.2007)

  • Terminus
    *

    V málokterém filmovém žánru zastydlo takové množství neustále omílaných a nevariovaných klišé jako v žánru satanského filmu. Tvůrcům takových děl pranic nevadí posměch, který za to sklízejí (stačí se podívat třeba na ČSFD hvězdičky) - důležitější se jeví ta skupina diváků, které se zavděčí. V případě filmu Bradforda Maye to budou teenageři a fandové filmů, v nichž jsou vyvražďováni mladí, pohlední lidé. V rámci klišé "nejhezčí z dívek a svalnatý sympaťák - pokud možno v cárech oblečení - si padnou do náruče" Ďáblova oběť končí. A nejprofláknutějším klišé satanského obřadu film začíná: krev v kalichu, pohledná blondýna (nic nevadí, že určitě není panna), "záhadný" pán v kápi a s bafometem na krku, protentokrát navíc ve šklebné šaškovské masce. Když se pak na "černé mši" (uvozovky budou v tomto komentáři opakovaně nezbytné) ocitáme ještě jednou a "kněz" zpěvně intonuje zatímco zrádná Fawn vykřikuje "Hail Satan!", přáli bychom si, aby tam vtrhnul Boris Balkan z Polańského Deváté brány a učinil totéž, co ve zmiňovaném filmu. Vedle černých svící a kozlích lebek (zde na stěně pro jistotu visí i kančí hlava) je nedílnou součástí vypodobňování takzvaných satanistů i jejich neotřesitelné mravní přesvědčení: zde si oběti vyhledávají na "nemorálních" párty, kam potenciální oběti vylákávají. To, že sami "satanisté" ze všeho nejraději smilní a jsou tak potenciálními oběťmi sebe samých (sexuální otevřenost se sice satanskému smýšlení nevzpouzí, stejně tak ale satanismus nevylučuje opojné radovánky na párty), je úplně jedno. Cesta omladiny na večírek se tak při zpětném pohledu jeví jako jediný smysluplně motivovaný čin, jehož jsme v tomto filmu svědky. Nesmírně komické je i vypodobnění dvojí tváře satanistů - ti se tváří buď neskonale vážně a zadumaně anebo se naopak chovají jako utržení ze řetězu, lascivně se olizují, šklebí a popíjejí se zarputilým výrazem krev. Méně nápadné, ale stejně omšelé jsou i další motivy: závěrečné inferno způsobené výbuchem auta, které vše zničí (neberme teď v úvahu "nadpřirozené schopnosti" kněze, který to rozchodí), je pro filmy, v nichž hrají významnou roli praktikující "satanisté", běžné. Stejně jako dualita ženského elementu (jakkoliv to zní v kontextu tohoto filmu příliš "učeně") - ta se tady projeví především ve scéně, kdy je prostřiháváno ze souložící tmavovlásky Fawn na blondýnu, kterou si "satanisté" připravují na obětování. Stokrát už jsme viděli i zapadlou vesnici, v níž je každý obyvatel podivný a zde navíc pochybně kontrastuje s pohlednými "kolegy satanisty", kteří lákají oběti na párty a z vesnice očividně nepocházejí. A jak k tomu přijde chudák šerif, který jako jediný očividně nic netuší a jehož osvěžující přítomnosti je učiněna přítrž příliš brzy poté, co procedí: Už jste mi vyjmenovali šest mrtvol a já jsem ještě ani nesnídal. Zcela obecné je pak klišé "vtipný černoch musí zemřít první" a použití rtěnkou psaných (výhružných) vzkazů na zrcadlo. Režisér dá čas od času najevo, že si je konvencí, v jejichž rámci se celou dobu pohybuje, vědom: Chápu to - bílý šaty, obětování panny, velmi originální., říká jedna z postav. Přiznání práce s klišé však neomlouvá jejich nehorázné potvrzování - zvlášť když se nabízí tolik trefných variací. Je těžké se na tento přiznaně hloupoučký film zlobit - dlouho jsem neviděl nic kouzelnějšího, než blondýnu v ohrožení života, která křičí: Mám zničený šaty! A, kruci, kde mám kabelku?! a duchem zcela přítomného mladíka, který v osamělém srubu plánuje záchranu slovy: Myslíte, že je tady laptop, abychom mohli někomu poslat mail a dostat se odtud?. I přesto by si tvůrci Ďáblovy oběti zasloužili jít tam, kam zve letáček, který se objeví na konci filmu: "Straight to Hell". I když i to by byla příliš velká odměna.(9.8.2006)

  • - Film se natáčel v Santa Claritě a v Sherman Oaks v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace