Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mario Suárez se zrovna nachází v krizi středního věku, navíc ho opustila přítelkyně. Naplnění tedy hledá ve své práci - režíruje film o tangu. Jednoho večera se seznámí s hlavním producentem svého snímku, který ho poprosí, aby do jedné z rolí obsadil jeho milenku Elenu. Mario však začne s Elenou románek, přestože ví, že je to velmi nebezpečné a že se jí její předešlý partner jen tak nevzdá. (VittaBella)

(více)

Recenze (20)

emma53 

všechny recenze uživatele

V tangu je možné nalézt společnou vnitřní řeč, souznění v pohybu, nacházet sebe sama; umožňuje vyjádřit jedinečnost každého z nás ve velmi intimní podobě, vyžaduje koncentraci a podněcuje naší kreativitu ve spojení s hudbou, na kterou tančíme. Tango se line celým filmem a kdo alespoň trochu miluje tanec, tak bude nadšený nejen barevností, která dodává tanci tu správnou atmosféru, ale bude mít možná chuť zkusit si pár tanečních kroků sám. ()

dANo 

všechny recenze uživatele

Keďže sa argentínskemu tangu vo svojom voľnom čase venujem, tak mi nedalo, aby som si tento film od Sauru pozrel a spoznal jeho pohľad na tento (podľa mňa) kráľovský tanec. A musím priznať, že som bol očarený! Ani nie tak príbehom (ten by som hodnotil skôr priemerne), ale hlavne hudbou, kompozíciou, či vizuálnym stvárnením. Nečakal som veľa, takže asi preto to vo mne zanechalo veľmi silný zážitok. Vrele odporúčam hlavne ľuďom, ktorí ocenia krásnu hudbu a čaro argentínskeho tanga. ()

Reklama

Sasanka20 

všechny recenze uživatele

Je sice pravda, že jsem nevěděl, co mám od Carlose Saury, jakožto pro mě zcela "neznámého" režiséra, čekat. Jenže tohle bylo už trošku moc! Celý film by se dal zcela popsat jedním slovem, není tedy divu, že tohle slovo si tvůrci vybrali pro název celého filmu. Prakticky celý film se totiž točí kolem toho samého, pořád jen samé tango, tango a zase tango. Při první taneční scéně se člověk kochá hudbou, pohyby tanečníků a choreografií. Všechno je dokonalé, všechno hltáte, všechno obdivujete.... Jenže asi po hodině a půl sledování filmu přijde v pořadí už nejméně desátá taneční scéna, kde se zase tančí tango, kde je zase stejná hudba, choreografie i představitelé. A právě tohle byl pro mě takový typický "WTF? moment", díky němuž se mi tento snímek dost znelíbil. A protože po desáté taneční scéně přišla ještě jedenáctá, dvanáctá, atd., rozhodl jsem se, že rezignuji a do konce filmu jsem už jen tak nějak poklimbával a v duchu si přál, aby co nejdříve skončil. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Sceny, ve kterych se tanci tango jsou uzasne, vyborni tanecnici, uchvatna choreografie, hra svetel. Pribeh je ale moc jednoduchy a nijak originalni. Pro tanecni nadsence bezesporu uzasna podivana. Me, ktereho Chlopcikova tanecni partnerka pred vice jak dvaceti lety pri druhe lekci arogantne narkla z toho, zda jako neschopny tanecnik vubec patrim do kurzu a chtela ukazat legitimaci... a tak mou tanecni karieru uzavrela, to je pouze prumer. Videl jsem lepsi "tanecni" filmy. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Tango je Saurovou modifikací Carmen, již po formální stránce překonal, nikoli však po té niterné. Tango je absolutní splynutí toho, co jest, s tím, co se zdá, že je, i s tím, co může být. Osobní i veřejná rovina jsou ve vzájemném sepjetí, jsou od sebe neoddělitelné, jsou jedním tímtéž, obé je jedinou realitou, ale i mystifikací zároveň. Spojují se nejen reality, ale také čas, minulý a přítomný, vzpomínka se skutečností a s představou. Vizuální stránka rámuje celistvé sloučení realit a časů do esteticky působivých obrazů. Světlo, podbarvení, kontrasty, barevné a světelné konflikty, uskupení počitků, střídání, srůstání, kýčovité Slunce v Buenos Aires, formáty a struktury barev, to vše je intimitou estetické harmonie jednoty rozmanité mnohosti. A protože jde o Argentinu, tak principem dynamického pohybu je tango, tango i ve své největší, nejzazší smyslnosti a dychtivosti, tango je objektem i subjektem. Nebyl by to Saura, kdyby nepřipomněl tu děsuplnou politickou historii Argentiny, vyjádření tancem má snad až extrémní možnosti působnosti. Hlavní postavou v celistvé mnohosti je Mario Suárez (Miguel Ángel Solá), úspěšný divadelní režisér. To jeho několik rovin, stavů realit i pocitů splývá v jedno jediné, úplné a celistvé, a přesto zůstává ve vzájemných kontrastech. Hlavní ženskou postavou je zde Elena Flores (Mía Maestro), mladá tanečnice, příčina a důsledek vší jednoty rozmanitostí. Z dalších postav: vynikající tanečnice a bývalá Mariova milenka Laura Fuentes (Cecilia Narova), Mariův hlavní taneční mistr Carlos Nebbia (Juan Carlos Copes), Lauřin nejenom taneční partner Ernesto Landi (vynikající tanečník Carlos Rivarola), či hlavní investor představení Angelo Larroca (Juan Luis Galiardo). Tango je svým způsobem experimentování a zkoušení možností forem a struktur, které film nabízí. Z tohoto hlediska jde o nevšední zážitek. ()

Galerie (3)

Související novinky

Zemřel režisér Carlos Saura

Zemřel režisér Carlos Saura

10.02.2023

Ve věku jednadevadesáti let zemřel jeden z nejvýznamnějších španělských filmových tvůrců historie, režisér a scenárista Carlos Saura. Sám přitom měl hned zítra obdržet na španělských národních cenách… (více)

Reklama

Reklama