poster

Frigo staví dům

  • anglický

    One Week

  • slovenský

    Frigo stavia dom

    (festivalový název)
  • český

    One Week

    (festivalový název)

Krátkometrážní / Komedie

USA, 1920, 27 min

Kamera:

Elgin Lessley
  • Jirka_Šč
    ****

    Složte si sami dům z námi dodaných dílů! To by ovšem v pozadí nesměl být ohrdnutý nápadník, který přečísluje krabice. Pěkný film, 4*. Ještě víc než samotné stavění domu mě ale zaujala cesta ze svatby v úvodu filmu a originální přestupování mezi vozidly :). ■ P.S. Je mi sympatická frigova partnerka z tohoto filmu. Taková "nevěsta do nepohody".(20.8.2011)

  • Zagros
    ***

    Jak jsem již psal v předchozích komentářích ke groteskám s Frigem, Frigo mě mile překvapil a jeho grotesky mě velmi baví. Každá je (svým ztvárněním) trochu jiná a proto jsem neskončil u jedné, ale pustil si i další. Bohužel Frigo staví dům mi přišla slabší než předešlé. Nezpochybňuji jeho znamenitou komiku a pár skvělých nápadů, přesto mi to jako celek tak skvělé už nepřijde. Možná to chce opět trochu pauzu. Nicméně stále jde o vydařenou grotesku zasluhující tři hvězdy.(16.10.2017)

  • Kulmon
    ****

    První Keatonův film bez Fattyho Arbuckle a opravdová komedie, jíž se nerovnala ani většina Chaplinových do této doby. Frigo staví domek a zároveň kupí gagy, které jsou neuvěřitelně promyšlené a do sebe zapadající. Co scéna, kdy na Friga padá dům? Vše bylo točeno opravdově, kdyby Buster stál o kousíček vedle, bylo by po něm. Však to také bylo vyhlášeno jako jedna z nejnebezpečnějších scén v dějinách filmu vůbec! Před tímto byl snad jen Harold Lloyd visící na ručičkách hodin v O patro výš!(10.5.2009)

  • Iggy
    *****

    První Keatonův sólový film a hned taková bomba! Z jakékoliv scény filmu Frigo staví dům byste mohli extrahovat esenci čistého humoru! Je to poezie pohybu, černobílá filmová báseň, ten nejhravější surrealismus! A závěrečný gag s vlakem je snad Keatonův nejslavnější a nejcitovanější (sám ho znovu použil ve Frigovi, svůdci žen; taky gag s padající stěnou později geniálně použil v Plavčíkovi na sladké vodě). Je to ta nejpřirozenější poezie moderního člověka. Harold Lloyd ve svých filmech představuje typického měšťáka, který by bez moderní techniky nepřežil. Chaplin veškeré moderní vynálezy odmítá (viz nejlépe němá Moderní doba). A Keaton? Ten bojuje s instantním domkem z krabice tím, že z něj postaví holý nesmysl, za který by se nemusel stydět ani Salvador Dalí, a zůstane tak věrný sám sobě, zůstane svobodný a tvůrčí. Neodmítá realitu, která ho obklopuje, ani se jí zbaběle nepodřizuje. Vytváří z ní umění a tu nejčistší poezii. Keatonův človíček sice dostane pořádně do těla, ale nikdy se nevzdá a nakonec vždycky odchází jako vítěz. Tedy aspoň do dalšího filmu.(13.8.2007)

  • eraserhead666
    *****

    Mé první setkání s Frigem a hned takový náklep. Strašně se mi na tom líbí to, že Keaton sám o sobě není (oproti jiným komikům té doby) nijak extra komický, naopak, je to prostě obyčejný týpek s kamennou tváří, že ten humor nespočívá na něm a jeho taškařivém chování (jako je tomu např. u Chaplina nebo Lloyda), ale jde v podstatě o situační humor, kdy on jen jako by vystupuje v humorné situaci, kterých je tady požehnaně a místy člověk až zírá (padající dům apod.). A scéna s mýdlem, nádhera....(2.6.2010)

  • - První Keatonův sólový film bez Fattyho Arbuckle. (Kulmon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace