Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (1 053)

plakát

Skřivánci na niti (1969) 

Uf, absolutně nechápu, jak tohle mohl kdokoli odpovědný, jakkoli byl liberální a atmosféra 60. let tomu nahrávala, tehdy povolit! Jinak doporučuju před shlédnutím filmu navštívit Kladno a dnes volně přístupný areál tamějších hutí, to je pak úplně jiný zážitek! A snad jen že ztvárnění ženského věznění včetně skotačení kopečkářek na palandách před večerkou mi (nejen) z dnešního pohledu přijde poněkud příliš idealizované...

plakát

Černý Petr (1963) 

„Si představ, jak třeba Pavlu Vrbovou volizujou plameny. – Plameny se maj!“ (…) „Dyť se na sebe podivejte kuci, dyť vypadáte jak ze dvou půlek. – Kdo jak vypadá? To to je normálka, sme zedníci! Každej zedník tak vypadá!“ (…) „Prosimtě Čendo, poď už. Póď. Póď. – Tak čekám, je to tady zajímavý, vole. – Zajímavý. Vole. Pro tebe je to zajímavý! – To neni zz-zajímavý, to to vubec, NAOPAK!“

plakát

Mimo zákon (1986) 

"If looks can kill, I am a-dead now." (...) "You throw the ball against me? I throw ball against you." (...) "Very true story." (...) "Is a sad and beautiful world."

plakát

Všechno jde do háje (2006) 

Příjemný malý film, v němž podstatnou roli hraje kanadský Vancouver, domovské město spisovatele a autora scénáře Douglase Couplanda (Vancouveru věnoval i svou knihu City of Glass, v níž se o filmu několikrát zmiňuje). Vancouver je jedním z hlavních center severoamerického filmového průmyslu, ovšem obvykle ve filmech hraje jiná americká města, sám sebe jen velmi zřídka, takže v Everything's Gone Green máte jedinečnou šanci vidět Vancouver opravdový.

plakát

Zeroville (2019) 

Já nevím, co všichni mají, mně se to líbilo! Oceňovaná knižní předloha Stevea Ericksona je absolutně výborná a její filmová adaptace za ní podle mě nijak nezaostává. Pro mě to jako pocta určité éře Hollywoodu funguje líp než Tarantinovo Tenkrát v Hollywoodu. Filmu jistě uškodila premiéra odložená o čtyři roky kvůli krachu distributora a následné dosti omezené uvedení a minimální kritická recepce, stejně jako obvinění Jamese Franca v rámci kampaně #MeToo.

plakát

The Jesus Rolls (2019) 

Filmu podle mě uškodí, že postava Jesuse (John Turturro) pochází z kultovní klasiky Big Lebowski, ale s původním pojetím téhle postavy nemá nový Jesus společného o moc víc než jméno a vzhled. Takže očekávám spoustu zklamaných fanoušků, kteří budou postrádat Dudea i styl bratří Coenů, s nimiž film ale jinak nemá co do činění, stejně jako s bowlingem. Naopak jedná se o adaptaci knížky Bertranda Bliera Buzíci, respektive o takřka doslovný remake jeho stejnojmenného filmu z roku 1974. Trochu jsem u hlavních hrdinů postrádal jakoukoli motivaci, ale vzhledem k stopáži filmu se to dalo snést. The Jesus Rolls mi ze všeho nejvíc připomněl asi Jarmuschovu klasiku Mimo zákon.

plakát

Deň radosti (1972) (TV film) 

Film není vůbec o záchraně železnice na Oravě, ale naopak o jejím zániku, o poslední jízdě zdejší parní lokomotivy zvané Gondkulák. Tu pojal slovenský konceptuální umělec Alex Mlynárčik jako velkolepé umělecké dílo a svého druhu happening. Mlynárčik svými uměleckými akcemi na přelomu 60. a 70. let docela předběhl svou dobu, bohužel se ale až na výjimky nedočkal odpovídajícího přijetí. Hanákův film je pak především unikátním záznamem této akce zvané Deň radosti - Keby všetky vlaky sveta. Blíže k akci samotné viz Chalupeckého Příběh Alexe Mlynárčika nebo Mlynárčikovy vzpomínky Zápisky z cesty A. M.

plakát

Momi (2001) 

Momi (Babička) je první film natočený v jazyce hemšin, starobylém dialektu západní arménštiny, kterým mluví příslušníci etnika Hemšin žijící v regionu Hemşin na severovýchodě Turecka. Hemšinové jsou původem Arméni, kteří byli někdy v 15. století islamizováni osmanskými Turky, dodnes si však udrželi svůj jazyk i některé křesťanské rituály. Z tohoto etnika pochází i režisér Özcan Alper a za film byl na základě kontroverzního tureckého zákona o protiturecké činnosti popotahován soudem jako terorista, který se filmem snaží narušit jednotu Turecka.

plakát

The Exiles (1961) 

Trochu mi to připomnělo Rebela bez příčiny, ale native american style...

plakát

Záhada Silver Lake (2018) 

Mě tam těch popkulturních odkazů nepřijde zase nějak moc a ani mi nepřijde, že by to bylo příliš „confusing, too cryptic and lacking in answers“ a tím pádem ani označení, že je to takový plytčí Lynch, podle mě není fér, přijde mi to docela srovnatelné. Nejvíc mi to připomnělo Inherent Vice od PTA, které bylo přijato prakticky úplně stejně rozporuplně. Snad jen to rozuzlení (scéna na místě mimo mapy) mi přišlo lehce slabší, to bych klidně vypustil a ukončil to tak nějak nijak, do ztracena, co by ne? A hezky je tu ukázané i současné LA, z kterého většinou vidíme jen jeho studiovou podobu, i když se v něm odehrává snad každý druhý film.

Ovládací panel
49 bodů

Reklama

Reklama