poster

The Devil and Father Amorth

Dokumentární

USA, 2017, 68 min

(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eldrick
    **

    Bill Friedkin býval úspěšným režisérem, který byl na začátku kariéry víc než v té době Spielberg nebo Lucas. Nedávno jsem po půl roce dočetl jeho autobiografii, The Friedkin Connection, kde se s vtipem vlastním přiznává, jaký arogantní vůl, co se svých rozhodnutí týče, byl. Sérií špatně přijatých filmů se dostal až na samotné režisérské dno. Bohužel z té arogance mu dodnes hodně zůstalo a výsledkem je tenhle rádoby objektivní dokument, který působí jako amatérská fraška. Zejména třeba fakt, že Friedkin sám točí rozhovory na svůj levný digitální foťák bez tripodu, aby byly záběry krásně autenticky roztřesený. U toho jsem kroutil hlavou. Aneb, když zůstanete zabržděný 40 let zpátky. Dodnes se traduje, že úspěch VYMÍTAČE ĎÁBLA se mu stal prokletím po zbytek kariéry. Inu, něco na tom možná bude, protože zahrávat si s ďáblem se nevyplácí. Jak řekl Kevin Spacey v OBVYKLÍCH PODEZŘELÍCH, "The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.".(25.8.2019)

  • Mordenroth
    *****

    Mierne šokujúci dokument, ktorý ocenia najmä ľudia - veriaci, ktorí poznajú danú problematiku či už z kníh samotného pátra Amortha (napr. V boji proti diablovi či skvelý Testament exorcistu, ktoré pochopiteľne poskytujú ucelenejší obraz) či iných dostupných zdrojov, resp. autorov (napr. F. Bamonte). Je dobré o týchto skutočnostiach hovoriť a ukazovať ich v plnej obludnosti.(21.7.2019)

  • MikeZ
    **

    EZO.TV uvádí... Osmdesátiletého Billa "natočil jsem Vymítače ďábla" Friedkina a jeho strhující souboj s autofokusem. Teda s ďáblem. Prvních deset minut si Friedkin honí ego nad pětačtyřicet let starým filmem (dejte si panáka pokaždé, když řekne "Vymítač ďábla", a třeba vás ten zbytek bude bavit). Pak vyrazí na dovču do Itálie, ukáže nám dvacetiminutový nepřetržitý záběr na zjevně psychicky nemocnou ženu, který následně pouští i různým expertům, vědcům i duchovním, a pokládá jim velmi zavádějící otázky. Ti samozřejmě akorát pokrčí rameny, co jiného na to říct. Naštěstí si Friedkin na závěr schoval ultra mega twist: v Itálii se na konci jeho výletu skutečně stalo něco nadpřirozeného! Jako na potvoru si ale zapomněl vzít kameru. Tak nám to alespoň zprostředkuje pomocí strašidelných filtrů a bububu muziky. Maestrův sedmdesátiminutový opus je tak strašné trapný, že by se za něj styděl i Roman Šmucler před dvaceti lety, jedno mystérium ale přece jen ukrývá: z neznámého důvodu mají všichni zpovídání nějakou kožní nemoc. Padesátiletá posednutá žena má silnou akné. Jednomu lékaři se strašně loupe nos. A druhý neurochirurg má pro jistotu na nosu rovnou náplast. Že by v tom přece jen měl prsty Pazuzu? 3/10(2.8.2018)

  • kaylin
    **

    William Friedkin si na stará kolena udělal radost a mě potěšil hlavně to, že je ve svém věku tak vitální.(7.9.2018)