Režie:
Donato CarrisiScénář:
Donato CarrisiKamera:
Federico MasieroHudba:
Vito Lo ReHrají:
Toni Servillo, Alessio Boni, Jacopo Olmo Antinori, Michela Cescon, Jean Reno, Lorenzo Richelmy, Greta Scacchi, Marina Occhionero, Galatea Ranzi (více)Obsahy(2)
„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)
(více)Videa (8)
Recenze (80)
V první půlce celkem rozvleklé a chvíli trvá, než si divák na detektiva Vogela zvykne, ale pak už se zařadí vyšší rychlost. Zachmuřená atmosféra italských hor, nezvyklé začlenění médií do vyšetřování, celkem jasný podezřelý hned od začátku a postava hlavního detektiva, u které tak trochu nevíte, co si o něm myslet - vše dobře vyladěno tvoří napínavý a promyšlený film. ()
Takhle to dopadne, když se autor snaží být děsně tajuplný a mít v příběhu minimálně dva nečekané zvraty, takže se v tom sám nakonec zaplete a logicky to zpětně nedává smysl. Tohle je nejenom tento případ, ale kromě slušné kamery a lokací (a zbytečně vleklé a dlouhé stopáže) už film nic jiného nenabízí. S nějakou atmosférou se tu vůbec nepracuje, stejně tak s onou mlhou, případné mysteriozní prvky jsou utnuty hned v zárodku, a to, co diváka napadne po scéně u paní na kolečkovém křesle, je nakonec pravda... jen to prostě zpětně nedává smysl. Jean Reno se tu objeví asi ve třech, čtyřech scénách jako psychiatr. A blbý polda je až tak chytrý, až je nakonec blbý. V jednu chvíli jsem měl pocit, že sleduju jeden díl Specialistů pouze s daleko větším rozpočtem a slavnějšími herci. ()
Dejovo pomalé, no čo je horšie, z pohľadu konania postáv, miestami celkom nelogické. Chcem vidieť hlavného vyšetrovateľa, ktorý predstúpi pred novinárov, obviní konkrétneho človeka, aby následne priznal, že dôkaz ktorým polícia disponuje, nie je dostačujúci. Nedomyslených niekoľko pasáži, zráža túto pomerne zaujímavú, komornú krimi drámu, slušne k zemi, pričom keby niet záverečného rozuzlenia, neviem či by som sa “dokopal” k tým trom jagavým. Cez dve hodiny trvajúci “vraj thriller”, by mohol, respektíve mal, disponovať viacerými úsekmi, ktoré by diváka držali ako na “tŕňoch”. Lenže ani v tomto prípade to povestné kúzlo “La ragazza ..” nemá, a tak vyššie pre tento krát nepôjdem. Film ale odporúčam, lebo obdobných kriminálok je momentálne skutočne pramálo .. ()
Pozoruhodné thrillery s mystickým nábojom mám veru veľmi rád. Musím uznať, že atmosféra tohto filmu bola výborná, ale zároveň sa nemôžem zbaviť pocitu, že to bolo napokon predsa len kus prepálené. Toto je presne ten typ filmov, kde o celkovom dojme rozhoduje najmä záver. A tak som úpenlivo čakal na rozuzlenie tejto nesmierne zamotanej zápletky, no ten záver mi prišiel fakt ťažkopádny. Proste tam nebol ten potrebný WAW efekt, aký by bol pre celú túto hru na mačku a myš na konci viac ako žiaduci. Čo však považujem za väčší problém, tak určite postavu a správanie detektíva - to mi prišlo až prehnane pofidérne (navyše, nechápem prečo by mal vôbec vyšetrovať nejaký prípad detektív, kvôli ktorému súdili nevinného???). Dosť nelogika, či? ()
Roztahane. Slabe. A navyse: nezanedbatelne perverzne. Ukazovat 15-rocne dieta v podprsenke a gatkach, ako pomaly zomiera na nasilne predavkovanie a jej chuducke telo bali tipek do igelitu? Podsuvat divakovi, ze nesuhlas okolo homosexuality ci promiskuity je prejavom fanatizmu? Zabery na kriz a modliacich sa ludi, ze znamena sektarstvo? Nebezpecne uchylne. Bud explicitne naplanovane, coz je pravdepodobnejsia verzia, alebo implicitne plynuce z choro pokazenej duse autora. Tazko povedat. Hodne srackovy maglajs. Podsuvat debilom tipy na schovavanie vybusnin do konzerv v supermarkete. Naco? Dnes je sraciek dost, netreba totok. Nepacilo sa mi to, ale davam 1*, kedze som to zvladol dopozerat do konca. Je mi z toho ale jemne blbo; a tazsie nez z vojnovych filmov, kde je sice riadne nasilie, ale nie tato skryta jedovata uchylnost. Pfuj. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (8)
- Donato Carrisi odráža v tomto filme aj myšlienku, že "zločin podporuje biznis", pretože láka návštevníkov. Toto založil na vlastnej skúsenosti, keď pri komentovaní správ pre malé talianske mestečko zistil, že mestská pizzeria smerovala k bankrotu, až kým kriminálny prípad v meste nezískal celoštátnu pozornosť. Následne sa posilnil turistický ruch v meste a pizzeria sa dostala do nevídaných ziskov. (Arsenal83)
- Nominácie na ceny pre Carrisiho za scenár sa stretli s kritikou, pretože tento adaptoval svoj vlastný román, čo by malo vylučovať ceny za adaptáciu. Carrisi však vysvetlil, že scenár je technicky originálny, pretože predchádza knihe, aj keď film vyšiel neskôr. V záverečných titulkoch filmu sa však napriek tomu uvádza, že film bol založený na jeho rovnomennom románe z roku 2015. (Arsenal83)
- V tomto filme a v ďalšom filme Donata Carrisiho L'uomo del labirinto (2019) je opakované použitie čísla 23. Toto číslo sa v jeho filmoch používa ako nešťastné číslo spojené s vraždou, smrťou a nebezpečenstvom a v Taliansku má aj nešťastný význam. V talianskej histórii bol napríklad Julius Caesar zavraždený po 23 ranách dýkou. (Arsenal83)
Reklama