Reklama

Reklama

Temné stránky Facebooku aneb Něco za něco

(TV film)
  • Austrálie Facebook: Cracking the Code
Austrálie, 2017, 42 min

VOD (1)

Obsahy(1)

O fenoménu sociálních sítí a hrozeb zneužití. V roce 2014 zveřejnili vědci Facebooku výsledky jednoho z největších psychologických experimentů všech dob. Manipulovali s profily téměř sedmi set tisíc uživatelů, aby se jim zobrazovaly spíše kladné nebo záporné příspěvky. Poté využili sofistikované algoritmy a zmapovali změny nálad těchto lidí. Co zjistili? Čím kladnější příspěvky byly, tím šťastnější se jevili i uživatelé. Čím byly zápornější, tím na tom byli uživatelé hůř. Výsledky ukázaly, že příspěvky, které na Facebooku vidíme, mají moc ovlivňovat, na co myslíme, a jak se cítíme. Facebook se velmi vychytralým způsobem vetřel do našich životů. Je to rodinné album. Je to prostředek komunikace s přáteli. Je to deník. Je to seznam kontaktů. Stal součástí běžného života a tento příběh vypráví o jedné z největších a nejmocnějších korporací světa a o tom, jak i bez našeho svolení získává informace o našich životech, které jí následně přinášejí ohromné jmění, ale i moc. (Česká televize)

(více)

Recenze (9)

Amper01 

všechny recenze uživatele

Až na pár drobností tento dokument nepřinesl nic nového. Že FB sbírá data se ví. A že FB jednak pomáhá s organizací dobrých věcí, ale zároveň i dezinformací a věcí zlých se ví také. Ale není se co divit - peníze jsou kořenem všeho zla. A když chtějí produkovat zisk, tak se to holt bude jen zhoršovat... Tohle monstrum už jednou bylo stvořeno a samo jen tak nezmizí... Mimochodem - prvenství ve sbírání info podle mě stále drží google. ()

classic

všechny recenze uživatele

Čím viacej užívateľov sa na túto "Sociálnu sieť" zaregistruje, tým viacero dát o nich čoraz viac chamtivejší šéf Zuckerberg zozbiera, ďalej NAJMÄ na nich prostredníctvom REKLAMY i ďalšie veľké peniažky zarobí, a to ani nehovoriac o tom, ako sa 'FACEBOOK' do politiky (neustále) mieša cez statusy ambicióznych, či aj povedzme trochu menej ambicióznejších politikov, keď tým pádom dokážu poriadne zamiešať kartami v mienkotvornosti štátov a monarchií. A jedného dňa možno dobehne aj takých zazobancov, akými Bezos s Muskom jednoznačne sú, či trebárs dokonca raz zasadne aj do Oválnej pracovne ? PS: Obyčajný človek už môže čakať fakticky úplne čokoľvek, stačí sa medzitým len pozrieť kúsok vedľa seba, kam sa zatiaľ dopracovala táto mimoriadne šialená a nikoho nešetriaca → OČKOVACIA PROPAGANDA, ktorá vskutku naberá priam astronomických kontúr, čo v konečnom dôsledku asi nemá ani konca kraja, rovnako ako Markovo, obzvlášť rozsiahle IMPÉRIUM... ? No a na samý záver ešte dodávam, že ani jeden z týchto pánov, si nakoniec SVOJE "groše" do hrobu neprinesú, i keď podotýkam, že nesmrteľnosť by si kúpiť určite chceli, alebo teda aspoň to "zastavenie" starnutia buniek, no nie ? V blízkej budúcnosti to bude pre rozprávkovo bohatých ľudí zrejme naprosto reálnym východiskom ? ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Na Facebooku jsem minimálně. Vidím kolik to lidem žere zbytečně času. Ale jsa poučen mi tento dokument neřekl nic nového. V době natočení dokumentu před třemi lety ano. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Nejsem žádným zarytým příznivcem Facebooku a rozhodně na něm netrávím každý den hodiny sledováním, co tam kdo hodil na zeď, ale i já vlastním účet. Mám ho však z důvodu toho, že se jsem na něm hlavně v kontaktu se spolužáky, příznivci hororového žánru a cestovatelskými nadšenci, kteří si rádi vyměňují zkušenosti z cest, nebo radí jak cestovat po světě co nejlevněji. Nemám potřebu tam každý den házet selfíčka, psát co zrovna žeru k obědu, nebo kdy se jdu vysrat. Mark Zuckerberg si z toho udělal výnosný obchod, ale poslední dobou vyplouvají na povrch hodně zajímavé fakta, které se samozřejmě mnoha lidem nelíbí. I mě serou všechny ty reklamy a už vůbec se mi nelíbí shromažďování dat o uživatelích – až ta bublina celá praskne, budeme se ještě divit. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Facebook - najväčšia firma v histórii, ktorá zhromažďuje údaje o ľuďoch - má dve miliardy registrovaných používateľov a snaží sa o tretiu, poslednú z reálnych používateľov. Ale aj o neregistrovaných si vedie množstvo údajov, a zdá sa, ze človek aktívny na internete nemôže zostať bez záujmu Facebooku. Snáď s tým niečo spraví nenávidené od zajtra platné nariadenie GDPR. –––– Oni nám jasně neřeknou, co vlastně dělaj. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama