Reklama

Reklama

Mimo kontrolu

(TV seriál)
Dokumentární
Francie, 2016, 29x52 min

Obsahy(1)

Seriál Mimo kontrolu je prvním uceleným rozborem všech největších katastrof naší doby – od havárie jaderného reaktoru v Černobylu přes teroristický útok na Dvojčata až po nouzové přistání na hladině řeky Hudson uprostřed metropole New York. Díky výpovědím svědků, názorům expertů, archivním záběrům a trojrozměrné digitální animaci se podařilo dešifrovat a vysvětlit, co přesně se stalo, dokonce i z technického a vědeckého úhlu pohledu. (TV Prima)

(více)

Recenze (9)

sir-dave 

všechny recenze uživatele

1. série:// O většině události má každé větší či menší všeobecný přehled, přesto si z každého dílu odnesete něco nového. Perfektní rozbory každé katastrofy, animace, rozhovory, coby kdyby,... Seřazení epizod od nejlepší po nejhorší, jak mě zaujaly: Požár v Montblanském tunelu. > Černobyl > Zkáza Deepwater Horizon > Havárie Concordu > Zkáza raketoplánu Columbia > Ztroskotání lodi Costa Concordia > Vykolejení vlaku v Lyonu > Let 1549: Hudson. 2. série:// Nejzajímavější byl hon na německou vlajkovou loď Hon na Bismarcka > Ztroskotání Titaniku > Peklo v dole San José > Kdo potopil Kursk? > Fukušima: Jaderná tsunami > Zkáza supertankeru Amoco Cádiz > Hurikán IRMA ()

Phietros 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí 1.epizody druhé řady - ztroskotání Titaniku se jedná opravdu o kvalitní seriál zabývající se fakty a vysvětlením nehody z technického hlediska! Po odvysílání prvního dílu Černobyl z první řady, který jsem bohužel viděl až poté, musím jen opět podotknout kvalitu podání, kde se prolínají záběry z dané doby a vizualizace s vysvětlením. 80% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • V části Havárie Concordu měl kapitán Christian Marty sice v okamžiku nehody nalétáno 13 477 hodin, na Concordu však pouhých 317 hodin a byl tak nejméně zkušeným členem posádky, dalo by se říct začátečník (2. pilot Jean Marcot měl na Concordu 2 698 hodin, tedy cca 8x více, a palubní inženýr Gilles Jardinaud 937 hodin, tedy 3x více). (pjotri)
  • V části o potopení Bismarcku autoři „žonglují“ s odbornými názvy. Bismarck byl zcela jednoznačně bitevní loď, nikoliv křižník. Tento omyl je v epizodě o Bismarcku slyšet nepočítaněkrát a jen jednou je Bismack nazván správně bitevní lodí. Bitevní loď je největší a nejlépe vyzbrojená válečná lod. Křižník je o poznání menší a hůře vyzbrojený. Kategorie lodí byly z velké části definovány dělovou výzbrojí a pancéřováním. Obojí bylo určeno Washingtonskou námořní dohodou z roku 1922. Tvrdit o Bismarcku, že byl křižník, je stejný nesmysl, jako tvrdit o Trabantu, že je to Wartburg – vždyt přeci oba mají 4 kola, dvoutaktní motory a oba jsou z Německa. A křižník má stejně jako bitevní lod pancéřování a děla. Přesto Trabant není Wartburg a křižník není bitevní loď. (pjotri)

Reklama

Reklama