Reklama

Reklama

Diego Maradona

  • Velká Británie Diego Maradona (více)
Trailer 2
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2019, 130 min

Obsahy(1)

Diego je usměvavý kluk z předměstí, který miluje fotbal a svou velkou rodinu. Díky obrovskému talentu plní sny sobě, svým blízkým i stovkám milionů fanoušků po celém světě. V Neapoli, kde by i ďábel potřeboval bodyguarda, se Diego stává Bohem. Fanatický obdiv a slávu je těžké ustát a Diego skrývá svou lidskou tvář čím dál víc pod masku Maradony. Tomu nejsou cizí divoké večírky, nevěry, podvody, kokain ani pletky s mafií. Zničující spirála se roztáčí. Strhující portrét jedné z nejslavnějších a nejvíce kontroverzních osobností vůbec poskládal držitel Oscara Asif Kapadia (Senna, Amy) z více než 500 hodin záběrů z Maradonova soukromého archivu. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (192)

Kaluž 

všechny recenze uživatele

Výborný dokument o hovězím klukovi ze slumu, který uměl pár let moc hezky čutat do meruny a lidi mu to strašně žrali. Tak trochu jsem čekal další nekriticky vyčpělou ódu na nedotknutelnou osobnost, ale nakonec se z toho vyloupl velmi koukatelný portrét amorálního pokrytce se slabou vůlí. Z biografického triptychu Senna-Amy-Diego Maradona je to kus nejslabší, o to více však poodkrývající lidské neřesti v celé své kráse i ohyzdnosti. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Vybavuji si to jako dneska, když jsem viděl solo Armanda Diega přes půlku hřště a následnou trefu zařízení a od té jsem si zamiloval fotbal a i když poslední fáze života Armanda Diega nebyla moc fajn, přesto mě včerejší oznámení o jeho smrti píchlo u srdce. Ach ten dokument byl hodně silný zážitek, vlastně smutný. Dokázal mě odhalit Armanda jako člověka a měl jsem z něj dobrý pocit, jen prostě Neopol pro nej bohužel nebyla dobrá volba, ale na druhou stranu patřila k jeho osobnosti. ()

Reklama

ghatos 

všechny recenze uživatele

Napolitani umyjte se! Neapol je žumpa a největší hanba Itálie! Malý snědý parchant ze slumu, co "trochu" podvádí. Spojení chudého italského města a Argentince bylo fatální pro všechny. Dokument se věnuje hlavně italské kapitole, což ovšem není úplně dobře, protože to nepodává ucelený obraz Maradony. Samozřejmě to má celkově vysoké kvality, ale trošku (nezasloužená) malá domů na konci pro Diega tam je. Těch průserů a nesmyslů se nadělal (nejen) na fotbale daleko více. 78% /Kino Světozor/. ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Z několika důvodů pozoruhodný film: 1. Kapadiovi se podařilo vytvořit vzrušující a napínavý dokument (!), který nabízí zážitek srovnatelný se sledováním hraného filmu, a to bez ohledu na to, zda holdujete fotbalu, či nikoli. (Ačkoli jsem např. věděl, jak dopadlo MS '90 v Itálii, v některých momentech jsem pod momentálním napětím opravdu znejistěl...) 2. Zajímavým způsobem rozvíjí úvahu Maradonova osobního trenéra Signoriniho o dualitě fotbalistovy osobnosti, což se odráží i v názvu filmu, který narozdíl od Kapadiových předchozích dokumentů Amy a Senna obsahuje jméno i příjmení. 3. Cíleným zaměřením na Maradonovo působení v Neapoli Kapadia hutně zprostředkovává atmosféru na Apeninském poloostrově v druhé polovině 80. let (s akcentem na třídní rozdělení, vnitropolitické pnutí, moc mafie apod.). 4. Tím, že prakticky celý dokument je sestaven z dobových (často unikátních) záběrů, vyjevuje se dnešnímu divákovi v maximální šíři technologický pokrok, který byl za těch cca 35 let učiněn. V době, která je do značné míry založená na vizualitě (youtube, instagram, HD, 4K apod.), musí být pro řadu mladších diváků dvouhodinové sledování nekvalitních VHS záběrů zajímavým zážitkem (nehledě na způsob zpravodajského zpracování profesionálních fotbalových zápasů v předinternetové době).___ Přes tyto nesporně pozoruhodné rysy film trpí i určitými (avšak z důvodu zvolené koncepce zřejmě nevyhnutelnými) problémy. Tím hlavním je asi útržkovitost a v mnoha ohledech povrchnost, která je dána závislostí na existenci příslušných (televizních nebo soukromých) záběrů. Kdo je byť jen trochu obeznámen s Maradonovým životem a kariérou, tak těžko najde v tomto dokumentu něco nového. Z vypravěčského hlediska je volba těžiště dokumentu o Maradonovi (Neapol) více než skvělá - střetává se zde sport, láska, mafie, zrada, nenávist, bohatství, chudoba, drogy, sex... Nicméně jsou tím dost upozaděny další dramatické stránky Maradonovy kariéry. Např. slavné diskuze o tvrdosti fotbalu vyvolané likvidačním Goikoetxeovým zákrokem na Maradonu v průběhu již rozhodnutého zápasu FC Barcelona - Atlético Bilbao v roce 1984 jsou zcela potlačeny a slavná brutální hromadná bitka přímo na hřišti po skončení finále Copa del rey mezi týmiž kluby (která byla vnímána jako odveta či pomsta za směšně nízký trest pro Goika) byla v úvodu dokumentu ukázána bez kontextu a bližšího vysvětlení (ačkoli dokonale symbolizovala onen přestup do "klidnější" Neapole). Podobně návrat do španělské a později argentinské ligy - a s tím související osobní Maradonův život - je zcela mimo zorné pole dokumentu (i když italské angažmá tvořilo pouhou 1/3 Maradonovy profesionální kariéry fotbalisty). Přesto film vyčnívá, a pokud zapomeneme na chvíli na konkrétní jméno, má v jistém ohledu Maradonův fascinující příběh svou nadčasovostí co říct i dnes (o roli celebrity v mediálním světě, o vlivu nabyté slávy na psychiku nezralého jedince, o vlivu masové zábavy na chování prekariátu apod.) ()

Kovaja 

všechny recenze uživatele

Uff co napsat?? Tohle bylo veledílo o největším kopáčovi všech dob. Maradona se stal po Pelém první velkou hvězdou kterého řadili nad BOHA. Vůbec se nedivím že se chudákovi z chatrče zamotala hlava a skončil tak jak skončil. Chudák zaplatil za svoji slávu nemalou daň. Tenhle škrček dokázal s balonem neskutečný věci a vytáhl Neapol na výsluní. Když byl na vrcholu tak mu u nohou ležel celý svět. Při některých momentech ve filmu jsem měl na krajíčku a pěknou husinu. Byl to prostě Bůh. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (4)

  • Bývalý anglický brankář Peter Shilton řekl, že spolu s několika dalšími bývalými anglickými hráči odmítl pozvání k účasti na britské premiéře filmu, protože hráli šipky. (ČSFD)
  • Dokument obsahuje potitulkové scény. (Duoscop)
  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 2019 na filmovém festivalu v Cannes. (ČSFD)

Reklama

Reklama