Reklama

Reklama

Jedna sekunda

  • Čína One Second (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Čína během kulturní revoluce. Útěk vězně z pracovního tábora. Riskuje vše při hledání ukradeného filmového kotouče, na němž se na vteřinu objeví jeho dávno ztracená dcera. Brzy se setkává se zlodějkou, osiřelou dívkou, kterou pronásleduje vlastní strašlivá ztráta. Nádherná, dojemná a hluboce osobní pocta vykupitelské síle kinematografie v duchu filmu Cinema Paradiso od Zhang Yimoua, třikrát nominovaného na Oscara® za nejlepší cizojazyčný film. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 3

Recenze (18)

angel74 

všechny recenze uživatele

Netradičně pojatý a přitom hluboce lidský snímek vypráví příběh o střetu dvou ztracených duší na samém dně společnosti, o zranitelnosti a důvěře. O tom, že ve dvou se to lépe táhne... Zároveň se jedná o zdařilou poctu klasické kinematografii. Některé záběry z pouštní krajiny jsou jedním slovem úchvatné, stejně tak jako pohledy na čištění a sušení filmového pásu. (75%) ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jedna sekunda, ale jedna minúta a veľa záberov bolo zcenzurovaných a odstránených z tohto diela, posúvajúc ho samozrejme smerom dole. Našťastie nie tak dole, aby sa z toho stala len jedna kunda. Tú čínsku biedu z obdobia "Veľkého skoku vpred" ako to liliput Mao nazval, tu tak necítiť. Kultúrna revolúcia (1966-1969) síce nastala až po tomto brutálnom skoku z rokov 1958-1962, kedy v rámci projektu pokroku od hladu zomrelo 43 miliónov ľudí, čo je najväčší hladomor v dejinách, hoci v Číne si možno úbytok obyvateľstva ani nevšimli, ale stále ten tvrdý červený diktát ničil a pustošil všetko, čo sa len mihlo slobodou. Režisér tú potrebnú silu neukázal, zrejme sa zameral skôr na vlastné spomienky a prežívanie mladosti, čím odstránil potrebu šokovať a natočil to "len" ľudsky. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Mně se líbí, jak se v tom filmu pracuje přeuctivě a fetišisticky s tím filmovým pásem, načež to snímá ta ošklivá digitální kamera. Ta taky obnažuje, jak špatně je to celé nasvícené. Půlka filmu se odehrává v noci, kde mají všichni čtyřnásobné stíny v podobné intenzitě, jakoby na ně někdo pustil dálkovky. Ohledně obsahu je to takové to juvenilní vyznání lásky k filmu obecně jako společenské události, která tmelí komunity a ovlivňuje společenský vývoj. Tomu jsou pak podřízeny postavy, které se chovají většinou jako malé děti, jejich motivace jsou hodně přes koleno a skokově mění svůj charakter dle toho, kde je film zrovna náladou potřebuje mít. Alespoň ty exteriéry a originální časoprostorové zasazení jsou zajímavé, ale stejně tomu filmu nevěřim, protože moje doposud jediná dosavadní zkušenost se Zhangem (Matt Damon na Zdi) napovídá, že je to spíš taková zpohodlněná filmařská kurvička za zenitem. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Títo Číňania to s tými historickými filmami celkom vedia. Toto bol v podstate banálny príbeh, ktorý bol ale pekne postavený na vzťahu muža a siroty na pozadí hľadania filmového kotúča zobrazujúceho jeho stratenú dcéru. Akože nebolo to niečo, z čoho by som sa úplne posadil na zadok, ale sfilmované to bolo pekne a s patričnou atmosférou. Očakával by som možno trošku viac emócií, ale účel to splnilo. 60 % ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Hrdiny filmu jsou uprchlý vězeň a osiřelá dívka Liu, které osud nečekaně spojí prostřednictvím groteskního souboje o jeden filmový kotouč. Oba od začátku charakterizuje především nezlomná vůle a zarputilost, s níž okrádají jeden druhého o zdánlivě bezcenný kulturní artefakt. Dospívající rozčepýřená zlodějka a mlčenlivý mukl jinak žádné výrazné vlastnosti nevykazují, spíše se snaží na sebe neupozorňovat a nenápadně se proplétat mezi stíny společnosti, na jejímž okraji se nacházejí. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (3)

  • Po stiahnutí filmu z festivalu v Berlíne sa Zhang a jeho filmový štáb vrátili do hôr v provincii Gansu na opätovné natáčanie. Nie je jasné, koľko záznamov bolo nahradených. Keď film v septembri 2020 konečne prešiel cenzúrou, film bol o jednu minútu kratší ako predtým Jeden divák, ktorý videl novú aj staršiu verziu pre Variety povedal, že „po revíziách a pretáčaniach sa aspekty kultúrnej revolúcie značne zmenšili“. (Arsenal83)
  • Film je založený na románe "The Criminal Lu Yanshi" od autorky Geling Yan, lenže tej je vo filme odmietnutý kredit, čo vyvolalo kontroverzie. Tá istá predloha už bola adaptovaná vo filme Návrat domov (2014). (Arsenal83)
  • Film bol vybraný do súťaže o Zlatého medveďa na 69. berlínskom medzinárodnom filmovom festivale v roku 2019, ale krátko pred premietaním bol stiahnutý. Oficiálnym vysvetlením stiahnutia boli „technické problémy, ktoré sa vyskytli počas postprodukcie“, no kritici mali podozrenie na politicky motivovanú cenzúru. (Arsenal83)

Reklama

Reklama