Režie:
Angela SchanelecScénář:
Angela SchanelecKamera:
Ivan MarkovicHrají:
Franz Rogowski, Alan Williams, Devid Striesow, Lilith Stangenberg, Maren Eggert, Wolfgang Michael, Dane Komljen, Nicolas Wackerbarth, Thorbjörn Björnsson (více)Obsahy(1)
Phillip, dvanáctiletý syn Astrid, byl týden nezvěstný. Nyní se vrací domů, beze slova, bez vysvětlení, s poraněnou nohou. Kde byl a co tam hledal? Vyhnanství do přírody, přiblížení ke smrti, které vyvolala smrt jeho otce? Každodenní život rodiny se pomalu začíná vracet do zajetých kolejí. Phillip opět chodí do školy, Astrid se věnuje své práci v umělecké oblasti v Berlíně a stará se o Phillipa a jeho malou sestru. Těžce však nese skutečnost, že její syn vede vlastní život. Když se Phillipovi zanítí rána a skončí s otravou krve v nemocnici, začne se Astrid nervově hroutit. Pospolitost rodiny se rozpadá, aby se znovu vytvořila. (Das Filmfest)
(více)Recenze (8)
Charakteristika vzťahov síce pekná, no hrozne nudný strih, absentujúca pointa celého filmu a wtf koncovka ponorila slušne rozohranú drámu do sklamania. Slabota. Škoda ()
Troufám si říct režisérčino mistrovské dílo, které korunuje celou její dosavadní filmařskou kariéru. Podrobněji v textu z 69. Berlinale: http://cinepur.cz/article.php?article=4564 ()
Schanelec ist Gott. ()
Režisérce patří neskonalý dík za to, že jsem si zas jednou, obrazně řečeno, nad filmem zachrochtal blahem. Jó, oč jednodušší to mají nižší (?) zástupci živočišné říše, vedení jen svými instinkty, oproti člověku, sebou samým zakletému do říše „druhé přirozenosti“, věčně pronásledovanému úvahami o (ne)pravdivosti a (ne)smysluplnosti svého bytí a konání, v jednom kuse napájenému koktejlem ze směsice citů a myšlenkových/pojmových konstruktů a přitom v hloubi toužícímu onen vířící vnitřní chaos opustit a znovuobjevit v sobě jasný instinkt, útěšný a ničím nezpochybnitelný. ()
...jako bych tam nebyl.. ()
To nechť je vaší ctí: vždy milovat, než jste milováni a nikdy nebýt těmi druhými. ()
Nejdříve políček všem žalobcům Angelina domnělého plagiátorství Bressonova díla v pohledu nevinného zvířete/osvobozené šelmy. Poté neobvykle rafinovaně vysochaná stavebnice scén, tvořících jednotící kostru díla zkázy i znovuzrození rodinných vazeb. Rodina bez otce, bez ladu a skladu s labilní matkou, oddaným psem a dvěma dětmi. S kolem i bez kola. Mají ještě šanci? Tragédie s Hamletem může být vodítkem a spojující indícií. ()
Reklama