Režie:
Claire DenisKamera:
Agnès GodardHudba:
TindersticksHrají:
Vincent Gallo, Tricia Vessey, Béatrice Dalle, Alex Descas, Florence Loiret Caille, Nicolas Duvauchelle, José Garcia, Hélène Lapiower, Aurore Clément (více)Obsahy(1)
Pan doktor Shane Brown se před nedávnem oženil a právě se svou manželkou June vyrážejí na svatební cestu do Paříže. Nutno podotknout, že paní Brownová vůbec netuší, koho že si to vlastně vzala. Její muž kdysi pracoval na lékařském výzkumu sexuálních úchylek spojených s kanibalizmem a bohužel se na něm experiment, jehož byl svědkem, velmi podepsal. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (134)
Dá se na to zapomenout? Nedá. Je to pomalé -- a co? Experiment -- a co? Mně to i po letech vězí v hlavě jako střep. Je to spíš konceptuální umění než film, ale na život to právo má. Jako všechny bizarnosti. (teda skoro všechny) Zajímavý je, jak filmy a kanibalech, zombících a podobné havěti jedou, jsou cool. Ale když to někdo pojme stylem tongue in cheek a doslova to přecooluje, najednou se lidi vofrňujou. Pastička na diváka. ()
Gallo je síce fyzionomicky predurčený pre postavy úchylákov, ale vedome by som do tohto kúsku určite nešiel. Pomalé tempo ma o tretej ráno počas prelúskavania tv kanálov priklincovalo k obrazovke a záverečná prehliadka explicitného násilia mi vzala poslednú nádej na pokojný spánok. Fakt som nemal šajn vo co go kedže som na to narazil kdesi v prvej tretine. Milé televízne prekvapenie, ktoré už ale viackrát vidiet nechcem. * navyse za vybornu hudbu ()
Další film, co jsem jako mladší chtěl vidět. Na rozdíl od většiny uživatelů tady nepovažuji Claire Denis za špatnou režisérku. Nebo alespoň ne tak špatnou, jen k artovým filmům přistupuje jednoduše, ale to někteří současní režiséři taky a jsou zde za to neskutečně oslavovaní... Trouble Every Day má slušné herecké výkony, děj sám o sobě taky není vůbec špatný, naturalistické scén má působivé, styl kamery mi teda většinou nesedl, ale má světlé momenty. Na psychologii postav to taky chtělo ještě zamakat, jelikož o nich víme minimum. Takhle to zní, že toho vlastně není moc co vytýkat, ale nezmínil jsem ten hlavní problém, který dokázal ten film úspěšně zabít - atmosféra je na bodu mrazu. Dokonce jsem tu ani žádný pořádný pokus o ni nezaznamenal. Celý ten film se naprosto nudně a pomalu posouvá dopředu, nějaké oživení ve formě hudby či zajímavějšího zvuku se nekoná a díky tomu to nemá čím upoutat. A to zvlášť když trvá dobrou půlku filmu, než se něco začne dít. V tomhle ohledu to Denis skutečně dost pokazila. V rámci toho, čím ten film je, není obsahově vůbec špatný, ale vizuálně dokáže max. za krátký čas uspat. 2* ()
Víte proč tomuto pro většinu debaklu dávám tak vysoké hodnocení?Opomíjím nudnou asociační sleď, opomíjím zvrácenost rádoby kanibalistických choutek, kterých je tam na můj vkus pramálo, opomíjím bezobsažný scénář a opomíjím vlastně celý film. Povrchnost. Já totiž miluji. Kam se poděla ta objektivnost?Pche.. Ovšem když se zamyslím jako filmový teoretik(troufalé), dojdu k závěru, že řídit se pouhou dějovou konstruktivitou, která je tak diferenciální a pro tento případ značně obsažná v tom, tvůrcem zastihnout lásku z jiného pohledu, která hraničí se samotnou nenávistí, brutalitou, je nedostatečné a zanedbané pro rádoby aktivního diváka. Zamyslet se, prosím. Nonšalant averzovým myšlenkám vůbec. A co? ()
Pokud řeknu, že tento film je odporný, potom mu vlastně lichotím, protože přesnější označení by bylo asi "totálně úchylně sadomasochisticky pobliózní". Pokud by se vám náhodou film líbil, pak byste měli co nejdříve vyhledat psychiatra (bez legrace), protože tohle se žádnému neúchylnému živému stvoření prostě líbit nemůže. ()
Reklama