Kamera:
Yaron ScharfHudba:
Yishai AdarHrají:
Michael Aloni, Lior Ashkenazi, Shadi Mar´i, Noa Kooler, Tzahi Grad, Shlomi Elkabetz, Johnny Arbid, Ruba Blal, Moris Cohen, Yoram Toledano, Tom Gal (více)Epizody(10)
-
Z hlubin bezedných tě volám (E01)
-
Mohamed a Toto (E02)
-
Dvoje červené nextky (E03)
-
Šahíd úsvitu (E04)
-
Šabat šalom (E05)
-
Slib mlčení (E06)
-
Soudit podle konce (E07)
-
Obžalovaní 2 a 3 (E08)
-
Voňavkář a koželuh (E09)
-
Temným tunelem (E10)
Obsahy(1)
V létě roku 2014 jsou tři židovští mladíci uneseni a zavražděni ozbrojenci Hamásu. Izrael je šokován, otřesen a rozlícen. O dva dny později je nalezeno upálené tělo palestinského teenagera z východního Jeruzaléma v lese na západním okraji města. Simon, agent izraelské bezpečnostní služby Šin Bet, se v následujících dnech pustí do vyšetřování případu, zatímco rodiče zabitého chlapce podstupují dlouhou a strastiplnou cestu za dosažením spravedlnosti a útěchy. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (49)
Seriál ve mně zanechal velice rozporuplné pocity; na jednu stranu šlo o skvělý náhled do palestinsko- izraelských vztahů se všemi manipulacemi a politickými tlaky, které ukazují, jak bezcenný je lidský život, na druhou stranu tvůrci zřejmě trpěli Alzheimerem, protože v některých epizodách ztratili přehled o předchozím ději, a výsledek pak působil mírně řečeno podivně. 4*- ()
Určitě záslužnější tři, nicméně s výhradami, jež mi víc nedovolí. *** Mám silný dojem, že problém série je mj. v nezadržitelném zlomu a rozpadu prvotní vyprávěcí síly a atraktivity tam, kde se původní fabulace volněji popouštějící uzdu fantazii a sledující několik výnosných barvitých obecně kulturních a filosofických motivů, držících diváka v soustředěných úvahách, reflexích, vstřebávání, tázání, znepokojení a napětí, ostře a neplynule, trochu násilně napasovává ke konci na realitu skutečných událostí, a navzdory rozběhnutému širšímu a slibnějšímu potenciálu se odpovědí na ty obecnější otázky u jednotlivých postav nedočkáme. Zatímco zhruba do šestého sedmého dílu víceméně sledujeme Schrödingerův kulturně-detektivní příběh, jenž si drží všechny své vyprávěcí i úvahové potenciality, od sedmého osmého dílu začíná vyprávění strmě a stroze kolabovat do jediné verze zploštělé dokumentární reality, a tohle zadokování se bohužel neobejde bez zbanálnění a změlnění. Konec je tak mnohem plytčí a neuspokojivější, než co navozovala celá první polovina série, scénář trpí zvoleným postupem, kdy se evidentně zpočátku chytalo víc zajíců a tučnějších, než se nakonec mohlo strčit do pytle, aby to bylo košer, a divák jako já je přese všechno poučení, jehož se mu tímhle výletem do blízkovýchodního světa a střetu kultur dostalo, nevyhnutně poněkud zklamaný. Nejvíc se to pro mě zkonkrétnilo v postavě Simona Kohena, do jehož hlavy a srdce bych asi chtěla nahlédnout nejvíce, ale stalo se to více či méně skoro se všemi postavami, jak scénáristé najednou nevěděli, co si s nimi počít a postupně je po vynesení rozsudku zahazovali a opouštěli, aniž by dali divákovi možnost pochopit, co se v nich doopravdy odehrává. Nejkrutěji to odnesla postava Toto, již scénáristé divákovi pravidelně připomínají, aby jí na konci vůbec neumožnili se projevit. *** Kdyby se scénáristé drželi fabulační logiky vlastního započatého vyprávění a dotvořili ho i po dokumentačním závěru u soudu jako smyšlené drama, byl by výsledek zřejmě organičtější a snad by i z reality odzrcadlil víc, kdyby dali příběhům postav osudová vyústění, nechali je vyrovnat se dle svého naturelu s výsledkem soudu i společenskou a politickou atmosférou v zemi a odhalili divákovi své niterné reakce. Takhle jsme po vynesení rozsudků skončili s prázdnou, bez sebemenší katarze, jen proto, že u reálných předobrazů si tvůrci dál nic fabulovat netroufli. Nicméně soudím, že i přes tuhle závěrečnou frustraci to stojí za shlédnutí. *~ ()
Ano, stokrát ano! To bylo tak dobré, jak jen to mohlo být. The Spy s Cohenem je proti tomu falešná mýdlový opera, které nejde věřit nos mezi očima. Naopak Our Boys jsou nečernobílý, umírněný, a přesto emocionálně zdrcující obraz zločinu, který vás přiměje googlit detaily izraelsko-palestinského konfliktu. Tohle je seriál, jak má být. Napínavý, lidský, plný pochopení k oběma stranám, pečlivě vyrešeršovaný, bez příkras. Dávám 9 agentů Shabaku z 10 možných. ()
Natočené to bolo fajn, ale celá téma mi bola protivná. Ja odsudzujem všetky náboženstvá, takže náboženský fanatizmus z oboch strán - Arabi/Židia bol skôr do smiechu. Veď tí ľudia tam stále žijú ako vo filme Život Briana. Keby sa viac venovali vlastným deťom ako modleniu sa, tak by z nich možno vyrástli ľudia pri zmysloch. V prvom rade nerozumiem, prečo nechali dieťa pobehovať po polnoci von, a potom sa čudovali, že ho niekto uniesol a podpálil (zvlášť, keď sa o to pokúsili predošlý deň v susedstve). A ďalšia vec - kreténsky starý rabín považuje za prácu "štúdium" náboženských kníh (neviem, prečo tie nezmysly považuje za štúdium), ostatní podobne pomätení ho ešte uctievajú, a pritom ani nevedel, koľko rokov majú jeho deti, ktorých mal jedenásť. ()
Pokud by jste příběh ohlodali až na kost, tak je to o vraždě, jejíž pachatelé byli celkem rychle dopadeni, usvědčeni a odsouzeni k nejvyšším možným trestům. Problém je, že s tím nikdo není spokojen a to je vlastně meritum věci. Z mého pohledu se jedná asi o nejvyváženější a nejopravdovější sondu, zabývající se izraelsko-palestinským soužitím, přičemž bestiální vražda arabského chlapce tu slouží jako záminka pro širší kulturní a sociální střet. Ostatně to, že tvůrci odvedli vynikající práci dosvědčuje i fakt, že naštvali úplně všechny. 100% ()
Galerie (80)
Zajímavosti (2)
- Jedná se o první seriál, který HBO odvysílala v hebrejštině a v arabštině. (Duoscop)
Reklama