poster

Rakvičkárna

  • anglický

    Punch and Judy

  • anglický

    Coffin House, The

Animovaný / Loutkový / Krátkometrážní

Československo, 1966, 10 min

Režie:

Jan Švankmajer

Scénář:

Jan Švankmajer

Kamera:

Jiří Šafář
(další profese)
  • dwi
    ****

    Stručná Švankmajerova sonda do lidských vztahů vedoucích k oboustrané destrukci. Vše vyjádřeno formou loutkového divadla, prodchnuto jednotlivými odkazy (zvíře jako němý pozorovatel; samotná ničivost slov, kdy hřebík tlučený do rakve prochází nejdříve neživými ústy ženy na papíře a následně "živými" ústy šaška.....). Dovedené k absurdnosti.(10.6.2003)

  • JohnMiller
    ***

    Nie som moc fanúšikom bábkového divadla a tým pádom ani filmovej tvorby podobného razenia, ale keď je to na jednej strane dobré, tak prečo nie? A Jan Švankmajer, ten vie ako zaujať okrajové publikum. V tejto snímke sa okrem klasických experimentálnych výjavov nachádzajú aj dvaja gašparkovia-kupci a jedno morské prasiatko. Chlapíci sa nepohodnú, ani o prasa a ani o nejaké vrecia a tak sa navzájom udierajú kladivami. Má to temnú atomsféru, hoci takú potemhúcku, nepriamu. Jeden druhého chcú dostať do pripravenej rakvy. Dal by som tri hviezdy ale jednu pridávam kvôli geniálnemu koncu.(22.11.2015)

  • Le_Chuck
    **

    Bábkové psycho alá Švankmajer o dvoch bojovných lutkách a jednej rakvičke. V rakvičke je miesto iba pre jedneho. Pre tento krát mi Liškov audiodoprovod celkom do diania šmakoval, ale tak ako aj pri Historii Naturae štýl mi jeednoducho nesadol. Vôbec som nechápal co tím chtěl básník říci, ale dopozerať sa to dá.(27.8.2005)

  • charlosina
    ****

    Převod maňáskového divadla do filmu. Není to "jen" podobenství o hlouposti a zhoubném vlivu zla, které se přenáší jako mor z člověka na člověka; je to onen pradávný konflikt mezi lidmi, dialog, komunikační blok. Vzájemná destrukce obou aktérů. Švankmajer zde použil filmově-výtvarnou techniku s kombinací marionet a reálného prostředí, kterou dovedl k dokonalosti ve svém celovečerním filmu Lekce Faust (1994). K zhlédnutí a k vlastnímu posouzení zde: http://www.youtube.com/watch?v=Z1orgv9WKn4(3.3.2009)

  • mchnk
    *****

    Tak po Zahradě se vrátíme zase pěkně do reality....tedy té imaginární, mistrovo. Švankmajer si naštěstí drží Lišku pevně při ruce a ten se zas na oplátku trefuje do jeho filmových okýnek tak brilantním způsobem, že začínám mít pomalu ale jistě pocit, že byl skutečně neomylný. Tady opravdu nevím jestli Švankmajer doháněl Lišku či naopak. Neskutečně precizní práce obou mistrů.(22.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace