Reklama

Reklama

Tetsuo

(festivalový název)
  • Japonsko Tecuo (více)
Trailer
Japonsko, 1989, 67 min (Special Edition: 69 min, Director's Cut: 77 min)

Obsahy(1)

Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)

Videa (1)

Trailer

Recenze (338)

H34D 

všechny recenze uživatele

Těžce strativelná, šíleným režisérem vymyšlená, těkavou kamerou natočená a rychlým střihem poskládaná nechutnost, směle bourající hranice nekonvenčnosti i abstrakce. Tetsuo nelze pořádně pochopit, protože nějaký vyšší smysl, či logiku snad ani nemá, pouze sledujeme trpějícího muže měnícího se na jakéhosi odporného robota. Vstupní myšlenka, inovace a originalita s jakou je film natočen je obdivuhodná, avšak po cca 20 minutách kdy se vyčerpají všechny nápady, se divák octne ve smyčce pořád těch samých (velmi naturalistických) procesů změny člověka v "železného muže" a pokud film znechucením nevypne, začne se nečekaně nudit... 6/10 ()

giblma 

všechny recenze uživatele

Surrealismem prodchnutý snímek o proměně mladého muže v železné monstrum těží ze znepokojivosti, kterou působí na diváka. Té je dosaženo jednak za pomoci explicitních scén násilí a sexu, hlavně ale formálními prostředky: kontrastní a roztřesená černobílá kamera, často rámující ve velkých detailech, frenetický střih, industriální nediegetická hudba, hlasitý řev kovu, stroje nebo lidského hlasu, švankmajerovské animace – to vše jsou prvky, které jen prohlubují subjektivizaci s hlavním hrdinou a tím zesilují emoční rezonanci snímku. Vzhledem k prakticky neexistenci narativní linky a častému opakování některých prvků je však stopáž dlouhometrážního snímku příliš velkorysá a zbytečně unavuje... ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Jako surreálný experiment, který ukazuje deformaci lidského těla kovem, je to ok. Jako šokující a zneklidňující zážitek je to ok. Jako plnohodnotný film to bohužel ok není. Zvrhlá a divná podívaná, která svou formou a stylem baví asi tak prvních deset minut a pak se ztratí ve změti šokujících a absurdních výlevů jako z toho nejhoršího snu. Chválím sice narativní kličky a odvahu tvůrců, ale bohužel nejsem z těch, kteří oceňují epileptický střih a japonské úchylárny typu "jak lze provrtat při erekci stůl" nebo "znásilňování trubkou do zadku" bez hlubšího sdělení. Jistou kultovost a řady obdivovatelů to ale jistě má. Pokud bychom ovšem chtěli slovo cyberpunk, dá se sáhnout po mnohem kvalitnějších kouscích... ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Tak asi takhle si představuju peklo... Tetsuo vypadá jako něco mezi šíleným hudebním klipem k nějakýmu industriálu, nefalšovaným hororem (scéna v metru, kdy úředníka začne pronásledovat chodbama žena s podivným pařátem je zatraceně děsivá) a zhuleným snem surrealistického umělce. Mimořádně působivý a rozhodně nezapomenutelný zážitek. ()

Beckett51 odpad!

všechny recenze uživatele

Stále nechápu, jak takovýhleto druh filmu může někomu něco dát. Zběsilej epileptickej střih smíchanej s totálním hnusem, který postrádá jakýkoliv smysl (o ději ani nemluvím). Přiznám se, že po 30 minutách (Upozornuji, to se mi ještě u žádného, opakuji ŽÁDNÉHO! filmu nestalo) sem film vypnul a rychlostí světla jsem ho smazal ze svého počítače. Jaké ponaučení z toho pro mně plyne? Končím s Japonskou, rádoby kultovní sci-fi kinematografií a zaměřím se radši na historické filmy, které umí naši Asijští přátelé asi tak tisíckrát lépe. EDIT : Další den dokoukáno, hodnocení zůstává. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)
  • Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)

Související novinky

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

22.01.2020

Největší český festival sci-fi filmů a kultury Future Gate divákům přinese řadu nových oceňovaných snímků (Malý Joe, Vivárium, H0use), které budou soutěžit o hlavní cenu festivalu, ale i nesmrtelné… (více)

Reklama

Reklama