Recenze (1 019)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/956/168956852_whtfuc.jpg)
Deadpool & Wolverine (2024)
Maximum Deadpool aneb trapněji a infantilněji už to nejde. Totální brainwash smyslů, jehož nefunkčně generický scénář naštěstí zachraňuje odvázaná metarovina a smrtící kadence přihlouplých vtipů, jinak se o žádný zásadní milník v dlouhé historii Marvel Studios nejedná. Spíše o jednoduchou definici guilty pleasure zábavy, která ukazuje dosluhující žánr komiksového filmu v podobě (sebereferenční cringefest), v jaké má dnes ještě šanci přežít. Pobavil jsem se a nic navíc. 7/10
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/072/169072614_i0odxw.jpg)
Rodinná aféra (2024)
Hallmark Original s áčkovými herci. Takže vlastně úplně tradiční Netflix rom-com žánrovka.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/070/169070374_0t6lcd.jpg)
Policajt v Beverly Hills: Axel F (2024)
Od A do Z co je špatně na legacy sequelech.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/011/169011123_4cykmh.jpg)
MaXXXine (2024)
X a Pearl měly jasně definovaný žánr a styl, MaXXXine zůstala jen u stylu. Čili jako audivizuální pastiš osmdesátkové estetiky to funguje obstojně, hůře pak jako narativní film, který neví, o čem je a kam směřuje. Obří zklamání, v němž se už tvůrce evidentně vyčerpal a kromě nekonečného odkazování zapomněl o něčem vyprávět.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/965/168965567_1i0h4s.jpg)
Medvěd - Série 3 (2024) (série)
Takhle to vypadá, když se tvůrce po kreativním vrcholu (S2) může posunout jedině do boku. Třetí série je naprostou antitezí té předchozí, nechávající jasný narativní celek a seriálové konvence stranou a místo toho se svým svébytným audiovizuálním pojetím přibližuje umělecké kinematografii - a naprosto mistrovsky zachycuje psychologii ústředních postav, zejména pomocí minimalistických střihových montáží a retrospektiv, které se emocionálně dostanou pod kůži. Po téhle pecce se Christopher Storer staví do role jednoho z nejosobitějšich seriálových tvůrců nové generace, už jen ta úvodní epizoda je něco tak inovativního, že by si televize měly psát poznámky.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/830/168830615_wuwkau.jpg)
Temná hmota (2024) (seriál)
Další argument do debaty, proč by autoři neměli adaptovat své knihy. Snaha převést příběh 1:1 do televizního vyprávění zde jinak velmi svižně napsané a dějově nahuštěné předloze jednoduše podkopává nohy a spíše než dynamickým sci-fi high concept thrillerem jde o k uzoufání zdlouhavou, ukecanou a otrocky přepsanou nudu, kterou zachraňují až poslední dvě nadprůměrné epizody. Což je škoda, protože třeba v celovečerní stopáži by měla Temná hmota náběh na strhující žánrovku.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/960/168960659_ie4pfn.jpg)
Vrah naoko (2023)
Manželé Stodolovi jako romantická komedie.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/830/168830551_idnqe8.jpg)
Krotitelé duchů: Říše ledu (2024)
Při sledování tohoto filmu je vám stejně trapně jako při poslouchání vyprávění historek vyhořelých herců na Comic Conu.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/542/168542253_3klh3x.jpg)
Rivalové (2024)
Mistrovské post-moderní melodrama, které tady nebylo snad od dob vrcholných kousků Xaviera Dolana (Imaginární lásky, Je to jen konec světa, Mami!). Absolutní syntéza kamery a hudby, kde nejde s jistotou určit, co je dominantnější a co ve vrchovaté míře dělá ze sebebanálnějších scén nervydrásající thrillerový zážitek. Luca Guadagnino je skutečným režijním auterem, ve své filmografii střídající neslučitelné žánry, pokaždé však s jiným kreativních uchopením. Challengers na papíře mohou vyznívat jako konvenční snímek o romantickém trojúhelníku, díky nelineárnímu vedení příběhu skrze pohyby a úhly kamery, významotvorný elektronický soundtrack a minimalistické herecké výkony ústředního tria však působí jako nevšední a progresivní dílo, které rozvibruje diváka ještě hodiny po zhlédnutí. Náběh na 10. P.S. Trent Reznor a Atticus Ross povyšují hudební zážitek z The Social Network na zcela novou úroveň.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/492/167492533_n8v12v.jpg)
Idol (2023) (seriál)
Zajímavě roztříštěný seriál, při jehož sledování se nelze ubránit pocitům absolutní kreativní fascinace a zhnusením nad naprosto nefunkční realizací, nejspíše danou rozsáhlými produkčními problémy. Je to taková halucinogenně-experimentální-hororová jízda Refn meets Polanski meets Noé, akorát ne tak vybroušená. Anti-všechno, co se dnes očekává od AAA titulu, a nakonec se nedivím ani těm slabým diváckým a kritickým ohlasům. Vlastně to úplně v pořádku zapadá do mini kategorie niche artových HBO seriálů (Irma Vep, Jsme, jací jsme, Bludné kruhy, Třetí den, Zahradníci), jen se na Idola logicky upíná více pozornosti kvůli zapojení Weeknda a Levinsona. I s odstupem času stále přitažlivý, ale rozhodně nedotažený projekt. 7/10