Reklama

Reklama

Anatomie pekla

  • Francie Anatomie de l'enfer (více)

Obsahy(1)

Ona je dívka. Je krásná. Přesto ji ignorují. Na záchodech klubu si pořeže zápěstí. A tak se poznali. Jemu se ženy nelíbí, ona mu zaplatí, aby se na ni díval, jak ona říká: "Z úhlu, ze kterého by ji nikdy nikdo neměl vidět". "Bude to něco stát" říká on. Čtyři noci. V domě uprostřed ničeho. Čtyři noci na to, aby konfrontovali jeden druhého. Čtyři noci ke konfrontaci nevyslovitelného, k vyjádření toho, co nesmí být ukázáno: onoho tajemství. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

ZkuKol odpad!

všechny recenze uživatele

Pomíjím fakt, že na filmu nedělal asi nikdo, kdo s filmařským řemeslem něco společného. Ale jako intelektuální film to postrádá jakékoli smysluplné sdělení, jako umělecké dílo přidanou hodnotu, jako osobní snímek osobitost. Proč bych se na to měl koukat, nebo proč jsem se na to koukal, neřeším, jako divák můžu kdykoli přestat. Ale na důvod proč něco takového natočit, vkládat do toho energii či peníze jsem nepřišel. A to je podle mne průser tohoto snímku... ()

UncleG

všechny recenze uživatele

Přestože jsem nebyl schopen dokoukat tenhle antiblockbuster do konce, nedá se mu upřít určitá kvalita. Jakákoli kloudná myšlenka by se z toho sice nedala vykoukat ani Hubbelovým teleskopem, na druhou stranu, nejde o podívanou, která by se chtěla komukoli zavděčit a určité konkrétní obrazy v člověku zůstanou hodně dlouho. Pro někoho možná umění, pro někoho 80 minut nechutýho sexu proloženýho bezpříkladně nesmyslným pindáním... no a pro mě jednoduše véééélikánská nuda, kterou by zachránila leda skupinka veselých roztančených skřítků s malinkými roztmilounkými akordeonky. Asi po půl hodině jsem to vypnul, neboť jsem nabyl skálopevného přesvědčení, že skřítci nedorazí. ()

Reklama

biopanic 

všechny recenze uživatele

A prečo nie? Film mi ubehol ako voda. Rocco Siffredi ma prekvapil, na človeka, ktorý je obyčajne obmedzený na citoslovcia, podal solídny výkon. Amira Casar bola tiež uveriteľná, pripadalo mi, že v súkromnom živote musí lietať "mimo" rovnako ako tu. Záhradné náčinie v posteli, rúž na zadnici, tampón namiesto sirupu, občas celkom trefná poznámka a podarené prirovnania mi stačili, rozhodne som necítila nič urážlivé, nič negatívne alebo poburujúce. ()

coco.brice odpad!

všechny recenze uživatele

tohle je opravdu,ale opravdu velmi zbytecny film...mne osobne ani nesokuje,ani nejsem zhnusen ani prekvapen jen se opravdu ukrutne nudim a porad cekam,ze se stane neco co by opravnovalo existenci tohoto blabolu...a ono se nestane nic,jedine positivum je kratka stopaz filmu,ale i tak je to docela otazkou pevne vule vydrzet sledovat celej tenhle spektakl az do konce ...takze hodnoceni je pak jasne.. ()

Jansen 

všechny recenze uživatele

Andrea Dworkin pod vlivem rozhořčení nad snuff filmy odsuzovala jakoukoli pornografii jako dehumanizaci ženy a akt misogynie. Heterosexuální styk pak považovala za akt násilí a okupace. Mary Daly, světově nejvlivnější „filozofka feminismu“ známá svým vytříbeným použitím jazyka při boji s patriarchátem a religionismem, svou filozofii založila na zkoumání brutálního násilí proti ženám jako hony na čarodějnice nebo rituální mrzačení ženských pohlavních orgánů. Feminismus jako politická ideologie je dodnes živý a spolu s environmentalismem tvoří dva dominantní proudy současné „nové levice“. V nenápadnosti a skryté rafinovanosti s jakou se prosazuje je až cosi mystického. Ostatně to dokládá i fakt, že na Anatomii pekla jsem ve své době narazil i na regálech zapadlé vesnické videopůjčovny, kde se dotyčný film válel mezi fláky s Van Dammem a Stallonem a kultivoval svět místních mačů. Breillat pracuje s feministickým paradigmatem zajímavě co do šíře jeho symboličnosti, ale o to plytčeji se potýká s nějakým hlubším poselstvím, které jí použité znaky nesou. Mozaika použitých symbolů a znaků tak působí fragmentárně. Samotný heterosexuální akt je u ní „aktem zla“; pohrává si se symbolem ženy jako něčeho nečistého vyžadujícího spásu od muže, coby jejího nepřítele; symbol plodnosti a menstruace klade do kontrastních souvislostí a tak dále. Breillat vše relativizuje a prostřednictvím hlavní hrdinky se snaží vyvozovat východiska. Zajímavé také je, že voiceover, reprezentující mužovy myšlenky, je pronášen ženským hlasem. Nakonec to všechno působí až překombinovaně a podvratně vůči sobě samému. Ale když si uvědomím, kolik vesnických buranů to muselo šokovat, tak mě přece jenom hřeje u srdíčka. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • Amira Casar měla v erotických scénách svojí dablérku. (Indy21)
  • Režisérka Catherine Breillat napsala roli muže speciálně pro Rocca Siffrediho. (Cheeker)

Reklama

Reklama