Reklama

Reklama

Milý Evane Hansene

  • USA Dear Evan Hansen (více)
Drama / Muzikál
USA, 2021, 137 min

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (7)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dear Evan Hansen je jeden z nejúspěšnějších divadelních muzikálů posledních let, snaha o realizaci filmového zpracování se tak dala očekávat velmi snadno. Tyhle muzikálové adaptace sice mohou dopadnout i velmi zle (mrk mrk Cats!), právě filmové Milý Evane Hansene vyvolávalo důvěru alespoň v tom, že se ho chopil Stephen Chobsky, který svými filmy Charlieho malá tajemství a Wonder dokázal správně chytit za srdíčko. Jenže u filmového Milý Evane Hansene je to trochu komplikovanější. A na vině přitom není pouze to, že si tentokrát Chobsky nenapsal scénář. Celé filmové Milý Evane Hansene je vlastně velmi podivuhodný zážitek. Problém přitom nastává už v případě obsazení hlavní role. Ben Platt sice roli ztvárnil už na divadelních prknech a obdržel za ní cenu Tony, ve svých 27 letech je ovšem na roli středoškolského studenta tak trochu starý a nezachrání ho ani fakt, že má pořád hrdlo jako slavík. Celkově je obsazení vlastně tak trochu zvláštní, přičemž to ovšem pořád není to jediné, co z Milého Evana Hansena dělá tak rozporuplný film. Milý Evane Hansene působí jako přesně ten typ muzikálu, který by chtěl být velmi inspirativní. Dost možná by chtěl vlastně podpořit všechny mladé trpící sociální úzkostí či podobným typem psychických problémů. Od začátku se ovšem snaha míjí účinkem a celé to působí neskutečně naivně. Tento coming-of-age muzikál se neobejde bez klasických depresí, šikany, sebevražedných stavech a celkově jde vlastně na papíře o tak depresivní námět, že na první dobrou vůbec nesedí k muzikálovému pojetí. Na samotných záznamech poté muzikál působí skutečně zajímavé a v divadelních sedadlech zřejmě musí jít o velmi silný zážitek. Jenže ten film...... Kaitlyn Dever, Amandla Stenberg, Julianne Moore či Amy Adams nejsou rozhodně špatní herci. Ani v případě Milého Evana Hansena nehrají špatně. Problém je ve scénáři, který postavy vůbec neprodává, v podstatě kdovíjak zajímavě nevykresluje a to i především právě svého hlavního hrdinu, který by měl celý příběh vézt. Z Evana Hansena se v průběhu vyprávění stává úplně jiný člověk a ty emoce u toho vůbec nefungují. Nejzajímavější výkon ve finále prodává právě Dever, což je i tím, že má v podstatě nejzajímavější postavu. Právě účast Stephena Chobskyho je nejvíce překvapující. Jeho Charlieho malá tajemství byli autentickým a působivým pohledem na depresemi zmítanou mladou generaci, kde to celé emocionálně fungovalo. Milý Evane Hansene působí přesně opačným dojmem. Chobskyho slušná režie jinak ničím neuráží, v rámci muzikálového žánru jí ovšem chybí pořádná energie. Písně převzaté z původního muzikálu jsou přitom povedené a Ben Platt při zpívání nechává zapomenout na to, že je na tuhle roli skutečně už příliš starý. Paradoxně se při pokusu být vážnější a vážnější stává filmové Milý Evane Hansene vlastně ještě směšnějším, především v momentě, kdy chce důležité dějové přechody dramaturgicky vybalit během muzikálových čísel a to opět neskutečně směšným způsobem. Chobsky přitom u svých minulých filmů dokázal, že by zvládl natočit působivý film o mentálně nemocném mladém člověku. Milý Evane Hansene bohužel příliš působí jako film, který by hrozně chtěl dojmout, ve finále je ovšem skutečně spíše úsměvný. Je vlastně strašně zajímavý sledovat, že to přitom není úplně marný. Ten muzikál má na divadelních prknech zřejmě něco pro sebe, ty herci na to očividně nekašlou a někdo si snad skutečně na place myslel, že točí zásadní událost podzimu. Milý Evane Hansene je jeden z nejzvláštnějších a bohužel i nejslabších filmových muzikálů posledních let. Zamrzí to i kvůli účasti Chobskyho, fajn herců a faktu, že to celý není vyloženě na hovno. Ten film nejspíš bude rezonovat u lidí, kteří si sami aktuálně procházejí coming-of-age, většina ovšem celou tu naivitu a snahu o něco víc velmi snadno prokoukne. Průměrné artové drama průměrného chilského režiséra na průměrném artovém festivalu dá člověku více než Milý Evane Hansene. A na 98% se u něj nebude zpívat! ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

To škaredšieho chlapca nenašli? Zo začiatku sa to ešte ako tak dalo pozerať, tie piesne boli dobré, speváci nie zlí, väčšinou všetko veselé, ale čo sa udeje v posledných dvoch tretinách je naozaj zúfalé. Hlavný herec sa večne utápa v slzách, plače keď rozpráva, plače keď spieva a stále na to dáva taký útrpný výraz, že som mal pocit, ako by mu trebalo kakať. Oči boli totiž vypučené, ako pri ťažkej zápche, sťaby zhltol kilo banánov aj so šupkami. Inokedy sa začne pomedzi spev len tak smiať s výrazne úchylným výrazom, že sa skôr hodil do role Nera alebo Caligulu. Chlapec síce hrá školáka, ale vyzerá na 40. Jedným z mála pozitív tohto počinu tak nakoniec bolo, že smrtka Julianne Moore sa tentokrát prekvapujúco nevyzliekla, na čo si vydýchli davy divákov s estetickým cítením. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Na "Dear Evan Hansen" som bol zvedavý od momentu ako som videl prvý trailer. Napriek tomu, že mi bolo od začiatku jasné ako sa bude príbeh vyvíjať a čoho sa na konci dočkáme. A myslím si, že to bude jasné úplne všetkým. Povedzme to takto. Kam smerujú filmy, ktoré postavia svoj príbeh na klamstve? Tak presne tam bude smerovať aj tento. A hoci je fajn, že sa nedočkáme nejakého šialeného a teatrálneho happy-endu, je to istým spôsobom problém. Pretože film vďaka tomu ide trošku pomalšie a vy len čakáte, kedy príde ten moment, kedy sa klamstvá rozsypú. Musím ale priznať, že spôsob akým to odhalenie príde je podľa mňa celkom chytré a dobre vymyslené. A má to celkom slušnú intenzitu. Čo sa príbehu týka, tak som už viackrát mal možnosť vo filmoch alebo seriáloch vidieť, že mnohí tínedžeri by neboli schopní prežiť strednú školu bez toho, aby neboli niečím povzbudzovaní alebo nejakým spôsobom korigovali svoje emócie. Neviem čo to o dnešnej generácii vypovedá alebo čo to vypovedá o ich rodičoch. Možno sú už dnešné očakávania od ľudí niekde úplne inde a oni majú často problém udržať pohromade svoj vlastný život, a dúfať, že sa nerozpadne, aby nesklamali všetkých okolo seba. Dúfal som, že to bude silnejšie, no v jadre nemôžem povedať, že by ma film nebavil alebo niečo podobné. Pravdou ale je, že mnoho scénok, ktoré mali byť emocionálne silné, boli pre mňa viac komické. A to je dosť škoda. Takže v jadre sa mi film páčil, no nemôžem ho ohodnotiť ako veľký filmový highlight mesiaca. Hodnotenie: B ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Cringe, kýč, sebevražda a hodně, hodně ubrečeného zpívání. Šel jsem Evanu Hansenovi naproti, jakože fakt moc, a ve finále nejsem pohoršen zdaleka tolik jako někteří zahraniční kritici, kteří zjevně nikdy nepotkali duševně nemocného člověka. Zároveň jsem si schválně přečetl shrnutí divadelní hry, abych to mohl přímo porovnat se změnami ve filmové adaptaci, a musím říct, že je to vlastně celkem chytře osekané. Má to například mnohem lepší spád jak Život v Heights, jednotlivá čísla nejsou vůbec jednotvárná, herci ve svých rolích (tedy s výjimkou Platta) působí vcelku uvěřitelně a režijně je to naprostý standard, nic víc, nic míň. Jenže - příběh prostě je tak trochu na pěst. Nechci říct, že to přímo dojí téma deprese u mladých, ale tu vědomou jízdu na vlně emo teenagerů, co poslouchají Billie Eilish a jejich nejoblíbenější seriál je 13 Reasons Why, asi tvůrci nepopřou. Samotná postava Evana Hansena je pak problematická až na půdu, což se ale dá říct o polovině postav tady, do toho několik scén vyloženě křičí kýčem, případně si u nich člověk zakrývá oči, jaký je to cringe, a pak přijde finále, kdy to celé vybouchne v jakousi emocionální smršť všelijakých přiznání a následného akceptování. A já doteď vlastně nevím, jestli se mi to líbilo, nebo ne. Vím jen to, že Kaitlyn Dever je pořád hrozný zlatíčko, že Amy Adams má fajn hlas, čehož jsem si nikdy předtím nevšiml, že by Ben Platt ve svých 27 letech už fakt neměl hrát teenagery, a že nejlepší způsob, jak si tohle užít, je nad tím vším moc nepřemýšlet, což se mi ale bohužel nepovedlo. No, hodně štěstí ostatním. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Já chápu, že Platt tu roli stvořil a ztvárnil v jevištním muzikálu, takže se jí nechce vzdát, ale někdy je potřeba si přiznat realitu. Že když se tenhle sedmadvacetiletý chlap, co vypadá s tím šíleným make-upem na sedmatřicet, snaží imitovat sedmnáctiletého kluka, vznikne něco hodně likvidačního. Sice je běžné, že v americké popkultuře hrají středoškoláky dospělí a umíme to tolerovat, ale tenhle konkrérní film je tak moc vystavěný na protagonistově dětskosti a Plattův výkon je tak expresivně přepjatý směrem k evokaci nižšího věku, že se celý film prostě rozpadá do směšné neautentické křeči. Ono by asi nebylo z principu nemožné, aby tuhle roli ztvárnil dospělý člověk uvěřitelně - ostatně i další středoškoláky tu ztvárňují lidé 25+. Jenže ti byli nacastováni skrz filtr toho, že to můžou utáhnout, kdežto Platt žádným castingem neprošel. Holt když máte bohatého tátu producenta, co vám chce odstartovat filmovou kariéru (což není nějaká konspirace, to jsou prostě jeho odpovědi v médiích - tenhle filme existuje proto, že chce mít táta ze syna filmového herce, proto bylo z předlohy vyškrtáno vše, co se netýká protagonisty, aby byl Platt víceméně v každé scéně), tak to je pak jednoduchý. Naštěstí karma existuje a v důsledku tohohle veletrhu nepotismu se Plattova kariéra vrátila tak o deset let zpět. Před tímhle filmem to byl na základě své broadwayské kariéry jeden z "annual Time's 100 of the most influential people in the world" (což je samo o sobě trochu absurdní, ale ok), teď se mu celá Amerika směje. Nebudu tvrdit, že to není uspokojivé. A vážně si myslím, že s jiným obsazením a trochu schopnější režií by ta teenagerovská ubrečenost, kýč a posedlost sebou byly naprosto v pořádku. Chápu, proč to je jeden z největších muzikálových hitů posledních let. Na jevišti. Na plátně to je exces jedné privilegované rodinky. Ale asi lepší než kdyby kluk kradl a mluvil sprostě. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama