Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (1 420)

plakát

Žena v okně (2021) 

// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10

plakát

Love, Death & Robots - Season 2 (2021) (série) 

// Obecně je to lepší jak první řada, ale hlavně proto, že to má jen osm dílů, jejichž kvalita je tak nějak konzistentní. Že by mi u toho ale nějak výrazně padala čelist až na zem, to asi ne. Všechno jsou to takový videoherní dema bez nosnějších dějových linek, nic z toho mě nelákalo vidět v celovečerní podobě, takže ve výsledku zklamání. 6/10

plakát

Kdo mi jde po krku (2021) 

// Sheridan si připisuje druhý strike a já už se letos přestávám na cokoliv těšit. Je to jedno zklamání za druhým. 5/10 P. S. Angelina je sice skvělá, ani kvůli ní to ale nestojí za vidění. Obří shame.

plakát

Rodina na baterky (2021) 

// Upřímně všem přeji to nadšení, bohužel se ale zařazuji mezi ty, kteří viděli solidní animák s celkem fajn postavami, pár povedenými scénami a přijatelným humorem. Za srdíčko mě to nevzalo, ale objektivně tu je všechno správně. 8/10

plakát

Voyagers - Vesmírná mise (2021) 

// Poměrně krátká sci-fi s jednoduchou premisou, v níž se ale bohužel pere více protichůdných věcí naráz. Na jednu stranu se to snaží prokreslovat postavy a klást otázky o budoucnosti lidstva, na tu druhou tam pobíhá banda teenagerů s nimiž mlátí hormony, přičemž skutečnou obětí je tady scénář, jenž nedokáže žádnou z těch věcí vytěžit naplno, navíc se v něm objevují logické lapsy a s ubíhajícím časem je průhlednější a průhlednější. Není to vyloženě špatný film, jen zároveň není ani moc dobrý. 6/10

plakát

Rytíři spravedlnosti (2020) 

// Myslím, že ani po týdnu bych tady nevěděl, co si o tom vlastně myslet. Je to totiž především těžce specifický, originální, plný zvratů, překvapení, napětí, humoru, dramatu, depky, bizárů a v neposlední řadě taky akce, a dohromady to tvoří jedno moc hezký filmový veselí. Asi si to znova jen tak nedám, ale potěšilo hodně. 8/10

plakát

Tom Clancy: Bez výčitek (2021) 

// Vlastně se opakuje to samé, co u dvojky Sicaria - s tím rozdílem, že jsem tady předtím nedostal ten vynikající první díl. Nová ryanovka je sice nekompromisní a má pár pěkných akčních scén, ale taky je bolestivě předvídatelná, má problémy s tempem, chybí jí údernější scény a je zbavená veškerých emocí. Což o to, Michael B. Jordan si to strašně dává a už chápu, co všichni vidí na Jodie Turner-Smith a proč měla hrát v novém Zaklínači, ale tohle zkrátka není ten start nové série, v jaký jsem doufal. Radši mi dejte třetí sérii klasického Ryana. Edit: Klesám na 5/10.

plakát

Pobřeží moskytů - Útěk (2021) (epizoda) 

// Nemám to načtené a původní film s Fordem jsem (zatím) neviděl, ale první dojem z toho příběhu mám ten, že to je jako stvořené pro televizi. Ostatně kde jinde vytěžit napětí ze zápletky okolo rodiny prchající před zákonem, který jí je neustále v patách? Úplně mě to vrátilo do éry seriálů jako 24 nebo Ztraceni, kdy je z toho nejvíc cítit ta akutnost, ten spěch, který veškerý děj žene mocně kupředu. Nehledě na to, že Justin Theroux a Melissa George jsou instantně můj nový oblíbený seriálový pár. On je tak trochu MacGyver, ona je chytrá, ale zároveň i dost švihlá, a společně mají problém. Jaký? To zatím nevíme, neví to ani jejich děti, ani lidi, co jim pomáhají. A já to celé žeru i s navijákem. Jinak Rupert Wyatt (Zrození Planety opic) předvedl v prvních dvou epizodách skvělé řemeslo, trochu mě zklamalo vyřešení závěru té druhé (nechce se mi to psát ve dvou komentářích, ale geniální scéna s Hankem na poušti z Breaking Bad mi tady přece jen prosvištěla hlavou), jinak ovšem hlásím velkou spokojenost a jediný důvod, proč už nejsem na pěti hvězdách, je ten, že si to šetřím na budoucí děj, kde se to musí zákonitě ještě mnohem víc zvrhnout. 8/10 a Apple jede.

plakát

Mortal Kombat (2021) 

// Teď nejspíš spoustě lidí zbořím iluze, ale hry jsem nikdy nehrál, starý filmy neviděl, a stejně mě nová verze bavila. Má totiž nádherně přímočarej děj s cool postavama, nápaditýma akčníma scénama, výbornou hudbou (která si předpokládám krade z her) a akorát tak dlouhou stopáží, abych se ani na moment nestihl nudit. A to je přesně to, co jsem od podobného herního béčka chtěl vidět. Nic víc. 7/10 a get over here, sequel.

plakát

The Falcon and the Winter Soldier - One World, One People (2021) (epizoda) 

// Finále... solidní? Asi zůstanu u tvrzení, že by to klidně celé sneslo jen čtyři epizody, stejně tak si myslím, že byla chyba snažit se zoufale polidštit hlavní záporačku, když z ní je na konci totální psycho kráva hodná pár facek. Kladivem. Nestává se často, abych nějaké postavě přál to nejhorší, jak mi ale Karli byla celou dobu ukradená, tak tady v závěru už mě dočista srala. Dál mám pocit, že Buckyho linka přece jen měla větší emocionální náboj, a přesto se seriál věnoval víc Falconovi, u kterého rozumím, proč se tvůrci rozhodli tak, jak se rozhodli, subjektivně bych ale byl radši za víc prostoru pro Wintera Soldiera a Sebastiana Stana. Jako uzavření poměrně velkého počtu dějových linek to pak fungovalo celkem dobře, monology na konci překvapivě silný, nicméně celý seriál? Po Návratu prvního Avengera a Občanské válce, kterým se to mohlo (a nejspíš i mělo) podobat nejvíc, to zkrátka byla slabota. Takovej zředěnej Marvel-light. WandaVision o dost lepší. A čtvrtýho Capa nejspíš spasí jen návrat Russoovců, Spellman podle mě nevzládne napsat akční blockbuster, natož něco jako politický thriller.

Reklama

Reklama