Recenze (1 689)

Nikdo tě nezachrání (2023)
// 10 Cloverfield Lane, Prey, Tiché místo a teď tohle. Žánr originálně pojatých sci-fi s kick-ass ženskýma hrdinkama nepřestává nadílet, ačkoliv v tomhle případě mi zážitek přece jen trošičku kazil slabší design emzáků i kolísavé tempo. Naštěstí to vyrovnávaly fakt, že jde o němý film, skvělá Kaitlyn Dever i vizuální orgie ke konci. Bavilo. 7/10

#annaismissing (2023)
// Cože, progresivně pojatá, PARÁDNĚ napsaná česká detektivka se světovou kamerou, a on na ni nikdo nepřišel? Nepřekvapuje, my si prostě hezký věci nezasloužíme. Za mě ovšem spolu s Úsvitem a loňským BANGEREM. jasný důkaz, že nám tady roste zajímavá generace filmařů, jejichž tvorba aspoň trochu větrá ten smrad, který tady roky uvnitř skomírající české kinematografie hnil. 9/10

Mluv se mnou (2022)
// Don't ever talk to me.

Přízraky v Benátkách (2023)
// Parádně obsazené, zase zcela jinak a odvážně pojaté, nicméně opět s případem, který je na tom to nejmíň zajímavé. Naštěstí to ale zase tolik nevadí, protože když nic jiného, hlavní postavě se tu konečně dostáváme pořádně pod kůži, zatímco režisér servíruje doposud nejatmosféričtější díl série. Krásných 7/10

Smrt na Nilu (2022)
// Jak byl první film vizuálně oslnivý, dvojka bohužel řve green screen dobrou půlku stopáže. Ano, je výpravnější a rozmáchlejší, už od skvělého intra, jenže příběh znovu nezaujal, takže zbyly jenom postavy, které tentokrát neměly až takový šmrnc jako posledně. Možná kdyby Emma Mackey, která v tomhle filmu byla vysloveně ďábelsky svůdná, dostala více prostoru namísto prkenné Gal Gadot, viděl bych to o něco líp. Tak aspoň, že jí patřil úvod i závěr. 6/10

Special Ops: Lioness (2023) (seriál)
// Sicario meets Homeland meets Jack Ryan. Metodické dávkování akce, dramatu i vztahů, jasně načrtnutý příběh, uvěřitelné postavy, svět, politika, chladnokrevně a přesto poutavě realizovaný military rámec a nakonec chirurgicky přesné finále v tom co bylo zadáno, a co bylo splněno. Není to úplný top, rozjezd je pomalejší, vynikající Zoe Saldana by si zasloužila ještě o něco víc prostoru, a bojuju s tím, že nutně potřebuju vidět něco jako "a co se stalo pak", ale jinak poctivých silných 8/10.

Tequila Sunrise (1988)
// Milostný trojúhelník Gibson-Pfeiffer-Russell uprostřed drogového obchodu? Count me in! Bohužel, co na papíře znělo skvěle, ve výsledku skončilo někde na půl cesty, Towne je totiž skvělý scenárista, ale naprosto průměrný režisér. 6/10

Čtverec (2017)
// Östlund je zjevně fanda nejen strefování se do společenských trendů, ale i geometrie. Tady mu ten úhel navíc pak sice celou tu satiru maličko rozmělnil, takže ve finále nebyla až tak fatální, jako v Trojúhelníku, na druhou stranu sledováním jedné samolibé figury po celých 140 minut dotáhl vše do neméně tak uspokojivého konce, za což teda klobouk dolů. 9/10 a tenhle tvůrce je mi čím dál tím sympatičtější.

Tři dny Kondora (1975)
// Špiónská masterclass se vším všudy, hlavně teda dokonalým Redfordem a snovou Faye Dunaway. Desítka jak z partesu :)

The Last Voyage of the Demeter (2023)
// Jane Doe jsem Øvredalovi sežral i s navijákem a na Demeteru ve stylu Vetřelce na moři se tak přirozeně dost těšil, ale tohle fakt nevyšlo. Horor na hranici parodie, nulové napětí, bezkrevné (no pun intended) postavy a jejich nesmyslné chování...zkrátka velký špatný. Náznaky atmosféry to má, ale po tomhle v hrobě musí rotovat jak Drákula, tak Stoker. 4/10