Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 2

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (272)

Wysch 

všechny recenze uživatele

Existuje takovej malej film z roku 2010, Buried, kde hraje hezounek. V roce 2021 nám z covidový produkce Netflix naservíroval malej film, kde hraje celkem hezká holka, která se s hezounkem potkala při natáčení o dost většího Bayhemu. Srovnání hereckejch výkonů se přímo nabízí, a sorry, ale hezounek před jedenácti dvanácti lety byl herecky silnější. Na druhou stranu Oxygen má hezkou sci-fi stránku s podtextem, ale o to předvídatelnějším koncem. Dialogy občas váznou, lekačky občas potěší. Potenciál byl, ale Kyslík se mi v paměti pravděpodobně neusadí tak, jako pohřbenej hezounek. Kterej měl o to údernější konec. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Prostorově omezené filmy to mají vždycky těžké. Na jednu stranu si vystačí s minimem postav i nízkým rozpočtem, na druhou stranu musí vymyslet něco, čím diváka budou bavit. A bohužel ne vždy se to daří a stejně tak je na tom i Kyslík. Prvotní seznámení s postavou a prostředím je ještě fajn. Postupné zjišťování co a jak taky pobaví, stejně jako časový tlak. Od půlky už ale film jede na neutrál, nemá moc co nabídnout a konec je až zbytečně natahovaný. i přes krátkou stopáž, by zde zkrácení o 15-20 min vůbec nevadilo. 50% ()

Reklama

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Aja je většinou záruka kvality, ale tady mě až tak nepotěšil a po skončení si kladu otázku typu “No a co? Co se tím snažil říct? Kde je nějaká hlubší pointa?”. Jde o zajímavý film, protože na jednu stranu mohl být určitě daleko lepší s výpovědním přesahem, na druhou stranu je ale Oxygen svým způsobem vlastně “dobrý”. Klaustrofobici budou možná zavírat oči, ale mě v tomhle ohledu nijak nedostal, průběh je takový pomalejší a největší pozornost si film držel díky natěšení na nějaký “boom” závěr, který jsem zde ale nedostal. Vyloženě neurazil, ale čekal jsem něco diametrálně odlišného a daleko lepšího… ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Alexandre Aja už se kolikrát předvedl s tím, že je dobrý filmař. Točí sice účelné žánrovky, ale dělá to hodně dobře. Navíc se mi líbí, jak se z hororu přiklonil ke sci-fi, navíc ještě komornímu sci-fi. Toho si hrozně cením. Ono natočit hodinu a půl příběh o tom, jak se jedna astronautka probudí v kryokomoře a udržet po tu dobu napětí, to je přeci jenom docela umění. Filmu ale do not hraje výborná Mélanie Laurent a hudba, která v doprovodu s vizuálem dělá s filmem divy. Dobrý kousek! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)
  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)

Reklama

Reklama