Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 17.9.2019

    Kronika Královraha hledá nový domov

    Zatímco se s fantasy seriály roztrhl v posledních letech pytel, a začíná být trochu obtížné sledovat, která stanice chystá co, existuje jeden projekt, který za pozornost vskutku stojí. Je jím sága Kroniky královraha od spisovatele Patricka Rothfusse. Práva na velebenou knižní sérii vlastní studio Lionsgate TV, které se před pár lety dohodlo se stanicí Showtime, že společně vytvoří seriálovou adaptaci. Na tu pak měl kreativně dohlížet Lin-Manuel Miranda (Hamilton, Mary Poppins se vrací), jehož hudební nadání hrálo v celém konceptu velkou roli, protože hudba je jedním z hlavních aspektů celé série.

     

    Přetočme list, prioritou stanice Showtime je v současnosti akční sci-fi série Halo, jejíž rozpočet neustále roste, a z toho důvodu se zástupci stanice rozhodli, že Kroniku královraha (rovněž finančně náročný projekt) raději pustí. Práva jsou tak zpátky u Lionsgate TV, které teď celý projekt, včetně několika již hotových scénářů, nabízí dalším stanicím a streamovacím službám, mimo jiné i rozhazovačnému Applu. Studio projektu nicméně hodně věří a vidí v něm velký potenciál, což dokazuje i fakt, že kromě seriálu chystá také herní adaptaci, a především film, pod kterým je podepsán režisér Sam Raimi.

     

    Knižní série vypráví příběh Kvotheho, hudebníka a dobrodruha, který v dětství ztratil rodiče, později se naučil umění magie, přežívat v divočině, boj zblízka, ale třeba i herectví a další užitečné věci, které z něj udělají legendárního hrdinu. Kdo četl knihy ví, že se jedná o takový zábavný mix Harryho Pottera a Hry o trůny, a vidět tenhle svět zpracovaný v nějakém vizuálním médiu by určitě stálo za to. Knižní trilogie momentálně čítá knihy Jméno větru a Strach moudrého muže, přičemž poslední knížka Dveře z kamene zatím nemá stanovené datum vydání.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.9.2019

    Nabarvené ptáče v souboji o Oscara

    Česká filmová a televizní akademie vybrala snímek Nabarvené ptáče scenáristy a režiséra Václava Marhoula jako kandidáta na Oscara za nejlepší zahraniční film. Tedy informace, která vzhledem k vývoji posledních týdnů nepřekvapí vůbec nikoho. Snímek byl nejprve uveden na filmovém festivalu v Benátkách, kde získal ocenění od studentské poroty a taky pověst filmu, kvůli kterému diváci opouští sály. Poté se promítal na festivalu v Torontu, jenž se považuje za vstup na americký trh, a čerstvě za sebou má taky první velký víkend v českých kinech. Film je velkým úspěchem nejen pro jeho tvůrce, ale i českou kinematografii, která je díky němu zase jednou světová, logicky tak akademie nemohla nominovat žádný jiný. Jestli se Nabarvené ptáče dostane do užšího výběru, se dozvíme už v prosinci, nominace se pak následně oznamují v lednu. Přímý přenos 92. ročníku cen americké Akademie filmového umění a věd́ se uskuteční 9. února 2020 v Los Angeles.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 16.9.2019

    Jojo Rabbit vyhrál diváckou cenu v Torontu

    Další Oscarový adept je na světě. Diváckou cenu na festivalu v Torontu si totiž čerstvě odnesl snímek Jojo Rabbit režiséra Taiky Waititiho (Thor: Ragnarok). Snímek se odehrává v nacistickém Německu a je v podstatě válečnou satirou. Jednu z hlavních rolí ve filmu stvárnila taky Scarlett Johansson. Důležité je pak zmínit, že celkově pět z posledních dvaceti vítězů divácké ceny v Torontu si nakonec došlo také pro Oscara za nejlepší film. Tím posledním byla Zelená kniha z roku 2018. Na druhém místě skončil film Marriage Story, také se Scarlett Johansson, a třetí pozice náslendě připadla snímku Parazit.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 15.9.2019

    Tvůrci Přátel vyvrátili možnost reunionu

    Milujete sitcom Přátelé do takové míry, že si jej se železnou pravidelností pouštíte čtyřikrát do roka, Rachel je jméno vaší vysněné polovičky, kvůli Rossovi jste chtěli pracovat s dinosaury, a svůj sarkasmus už od útlého věku tvarujete podle Chandlera? Pak vás vítám do klubu. Zároveň to znamená, že vám letos neuniklo pětadvacáté výročí od premiéry, které se dá v zámoří oslavit třeba návštěvou remasterovaných epizod přímo v kinech, nebo pak ve zbytku světa například koupí limitované edice lega s pověstnou kavárnou Central Perk. Tvůrci pak při této příležitosti o víkendu uspořádali taky speciální výroční panel, kde si Marta Kauffman a David Crane povídali o všem možném i nemožném, no a došlo i na řeči týkající se reunionu/rebootu.

     

    Scenáristé a showrunneři kultovního seriálu pak mnohé fanoušky nejspíš zklamou. Podle nich se totiž ničeho takového nikdy nedočkáme, a to ze dvou důvodů. Tím prvním je, že návrat ke starším postavám by prý nefungoval, jelikož celé téma seriálu bylo o zachycení období života, kdy jsou vaši přátelé vaší rodinou. A to se bohužel s příchodem opravdové rodiny nevyhnutelně změní. Tím druhým důvodem pak je prostě jen obyčejné přiznání si faktu, že by to podruhé s velkou pravděpodobností nebylo tak dobré. Oba tvůrci jsou naprosto spokojení s tím, co vytvořili, a nevidí důvod k tomu, aby se to snažili zopakovat. No a nám nezbývá než souhlasit. Nebo to snad vidíte jinak?

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 14.9.2019

    Micheal Fassbender nasadí kopačky

    Režisér Taika Waititi se po úspěchu třetího Thora stal hodně horkým zbožím, v rámci několika málo měsíců tak stihl satiru zrežírovat Jojo Rabbit, upsat se hrané Akiře, stejně jako čtvrtému Thorovi, natočit epizodu Mandaloriana, jako herec se přidat k The Suicide Squad, a do toho všeho si ještě najít čas letos na podzim na režii malého dramatu Next Goal Wins pro Fox Searchlight. To má teď podle všeho prioritu a potvrzuje to i fakt, že film právě obsadil hlavní roli. V té se objeví Michael Fassbender, který by měl ztvárnit postavu holandského trenéra fotbalu, který se pokusil udělat z amerického týmu nečekané vítěze. Film vychází ze stejnojmenného dokumentu z roku 2015 a dočkáme se ho v kinech v příštím roce.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.9.2019

    Abrams odmítl Apple, upsal se WarnerMedia

    Služby režiséra a producenta J. J. Abramse (Star Wars: Vzestup Skywalkera, Star Trek) si chtěl v Hollywoodu už delší dobu pojistit takřka každý. Nakonec se to povedlo společnosti WarnerMedia, pod kterou pochopitelně spadají filmová i herní studia, nebo například nadcházející streamovací služba. Původně padaly částky jako 500 milionů dolarů, později však vyšlo najevo, že Abrams podepsal smlouvu na pět let za 250 milionů a pod novým kontraktem bude dohlížet hned na několik projektů naráz.

     

    Nově jsme se ale dnes zároveň dozvěděli, že lidé z WarnerMedia rozhodně nenabídli nejvíc. O Abramse totiž vehementně usiloval také Apple, který byl ochoten za režisérovi služby zaplatit sumu v rozmezí 750 milionů až 1 miliardy. Ano, miliardy. Dolarů. A proč se jim to nepovedlo? Najevo vyšly dva problémy. Ten první, že smlouva by byla exkluzivní a tím pádem by se musel zbavit všech ostatních závazků, a tím druhým byl nedostatek zajímavých franšíz. Apple totiž nevlastní práva vůbec k ničemu a to by vzhledem k dosavadním projektům, na kterých Abrams dělal, byl dost velký problém. Režisér tak šel s Warnery.

     

    Každopádně nás teď asi čekají různé spekulace na téma Abrams a DC filmy jako Green Lantern Corps nebo pokračování Muže z oceli. Většinu z nich bychom však měli brát s rezervou. Alespoň do té doby, než nezazní jakékoli potvrzení přímo z režisérových úst.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 13.9.2019

    Hra o trůny fasuje další spin-off

    Zatímco jeden seriál ze světa Hry o trůny pracovně pojmenovaný jako Bloodmoon nebo taky Long Night už kabelovka HBO potichu natáčí, dostali jsme nyní čerstvě zprávu, že se blíží ke schválení další. Ten by se pak neměl odehrávat tisícovky let před událostmi hlavní série tak jako ten první, ale místo toho se posuneme jen tři sta let do minulosti a podíváme se v něm na začátky dračího rodu Targaryenů. Projekt pochází pochopitelně z hlavy G. R. R. Martina, je pod ním však podepsaný taky Ryan Condal (Rampage Ničitelé). Příběh pak bude z velké části adaptovat román Oheň a krev, který vyšel v loňském roce a tohle období poměrně do detailů zachycuje. Dříve než v roce 2021 se však nového seriálu nedočkáme.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 12.9.2019

    Netflix už se připravuje na příští Oscary

    Loni to byl snímek Roma, letos pak bude Netflix zkoušet štěstí na Oscarech nejen s Irishmanem Martina Scorseseho, ale taky filmy Stevena Soderbergha (The Laundromat) či Noaha Baumbacha (Marriage Story). A nyní už se pomalu oči upírají k příští oscarové sezóně. Tu si nyní Netflix pojistil zatím nepojmenovaným snímkem od režiséra Alexandera Paynea (Nebraska), v němž si hlavní roli zahraje Mads Mikkelsen (Hon). Ten pak bude vyprávět o dánském novináři, jenž se vydá kvůli příběhu na cestu napříč Amerikou, a přitom mu bude dělat společnost jeho dcera. Payne má rovněž rozdělaný snímek The MenuEmmou Stone, který je stále ve vývoji, novinka s Mikkelsenem ale nyní dostane prioritu. Scénář k novému filmu napsal Erlend Loe (Na sever).

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 12.9.2019

    Deakins a ztráta středněrozpočtových filmů

    Pokud sledujete filmové odvětví, chodíte do kina a k mé radosti čtete zdejší novinky, pravděpodobně vám neuniklo, že středněrozpočtové filmy a dramata pro dospělé v posledních letech prakticky zcela vymizely z kin. Důvod je prostý. Velká studia jako Disney spoléhají už čistě na blockbusterovou tvorbu, zatímco ta nezávislá studia jako Blumhouse nebo A24 pro změnu vsází na nezávislé, nízkorozpočtové filmy, které mají potenciál překvapit v box office. A přesně to je důvod, proč si nyní uznávaní kameramani jako Roger Deakins (Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem, Tahle země není pro starý) nebo Rachel Morrison (Mudbound, Black Panther) v rozhovoru se serverem IndieWire postěžovali, že mají problém najít práci, která by je vzrušovala.

     

    „V tuhle chvíli je to volba mezi obřími filmy se všemi hračkami, které bychom si mohli přát, které jsou ale naprosto bezvýznamné, a malými snímky se skvělými záměry, na které ale není buď dost času, nebo peněz, aby mohly být skvělé. Je to těžká pozice,“ komentuje současný stav Morrison.

     

    Ztrátu středněrozpočtových filmů pociťuje i jeden z nejvyhledávanějších mistrů ve svém oboru, oscarový Roger Deakins. Ten má za sebou čerstvě drama Stehlík, které právě patří k těm světlým výjimkám, což známý kameraman nezapomněl zmínit. „Jsem nesmírně vděčný za každý takový film. V dnešní době jsou takové filmy vzácnost. Středněrozpočtových filmů je čím dál tím méně, naštěstí jsou tu ještě nízkorozpočtové, které lidem díkybohu dovolí experimentovat, pak jsou zde ještě blockbustery, velké akční snímky a komiksové filmy, ale projektů jako Stehlík ubývá. Je to smutné,“ uzavírá tvůrce.

     

    Shodou okolností Deakins stihl promluvit i na téma Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem. O filmu režiséra Andrew Dominika se často říká, že má jednu z nejlepších kamer jednadvacátého století, a kdo film viděl, může jen těžko něco namítat. Snímek s rozpočtem 30 milionů dolarů ovšem v kinech vydělal pouhých 15 milionů celosvětově a zařadil se tak k největším propadákům roku 2007. Nyní se Deakins svěřil, že film existuje také v prodloužené verzi, která má přes tři hodiny, a podle něj je tenhle sestřih ještě o něco lepší než ten, který šel původně do kin. I proto by si přál, aby se film v této podobě časem objevil třeba na službě Criterion. Podle jeho slov to ale v současnosti není příliš pravděpodobně. Navíc samotný režisér prý byl s kino sestřihem spokojený, takže zde ani není vůle něco takového udělat.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 11.9.2019

    Kdo v Hollywoodu nechce psát Star Wars?

    Následující novinka je lehce unikátní v tom, že místo filmu, který vzniká, řeší potenciální projekt, jenž nikdy nevznikl. A zajímavé je to z toho důvodu, že tím projektem byl snímek ze světa Star Wars, který studio Lucasfilm nabídlo scenáristům úspěšného hororu Tiché místo. Bryan Woods a Scott Beck se de facto přes noc stali díky hitu s Johnem Krasinskim v Hollywoodu velmi horkým zbožím, což vedlo k otevření hned několika dveří naráz. Jednou z těch atraktivnějších nabídek pak byly právě i filmové Star Wars, nebo případně Indiana Jones.

     

    Oba tvůrci podle všeho jednali se zástupci studia nějakou dobu před tím, než se nakonec rozhodli nabídku zdvořile odmítnout. Důvod nyní odhalili v nedávném rozhovoru. Podle jejich slov se víc zajímají o vytváření nových nápadů a nových hrdinů, ze kterých se jednou můžou vyklubat příští Star Wars, nebo příští Indiana Jones, místo aby svoji fantazii podřizovali již zavedeným látkám. Na jednu stranu je to škoda, protože by tvůrci jistě přinesli do těchto franšíz něco nového, na tu druhou je ale hezké vědět, že někdo v Hollywoodu stále touží po vyprávění originálních látek.

    (dO_od)
<< předchozí 1 2 3 4 131 261 390 520

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 9.11.2006

    FAMUFEST 2006

    Fanoušci kinematografie se nemusí nechat rozházet prvními mrazíky, ani vichřicemi, natož chumelenicí, protože budou mít do konce roku mnoho příležitostí zalézt do kina a pěkně se tam ohřát. První významnou událostí počátku tohoto měsíce bude FAMUFEST 2006. Jeho již 23. ročník se uskuteční ve dnech 9.-12.listopadu 2006 v prostorách kina Atlas a Divadla Archa. Během tohoto osobitého festivalu se představí soutěžní i nesoutěžní filmy, a přehlídka bude tradičně obohacena širokým doprovodným programem zahrnujícím koncerty, výstavy a diskusní fóra. Porota složená z českých i světových osobností filmu bude udílet ocenění v patnácti kategoriích. Do rukou vítězů pak poputuje soška \"Maxim\" a dále finanční či materiální odměna, jež má podpořit mladé filmaře v jejich další tvorbě. Vstupenky na celodenní projekce je možné zakoupit v Divadle Archa za 100 Kč, v kině Atlas pak na jednotlivé projekční bloky za 40 Kč. (medii)
  • Obrázek k novince 4.11.2006

    Filmasia 2006

    Ve dnech 30. 11. - 3. 12. 2006 se v pražských kinech Světozor a Aero uskuteční již druhý ročník asijského filmového festivalu Filmasia, letos zaměřený na Tchajwanskou kinematografii. Ta v posledních letech zaznamenala velmi silnou \"novou vlnu\", jenž světu představila hodnotné režiséry jak na poli komerce, tak artu. Filmasia 2006 přichází běhěm čtyř dnů s třiceti filmy představovanými ve třech sekcích, v nichž se organizátoři pokusí odhalit kouzlo Tchajwanu divákům náročným, ale i těm, kteří si přišli do kina jen odpočinout. V sekci Nové filmy se objeví řada novinek, které se díky spolupráci festivalu s Taipei Economic and Cultural Office shodují s nejúspěšnějšími filmy řady festivalů přímo v Asii. Druhou exkluzivní sekcí, zejména pro náročnější diváky, je přehlídka filmů Hou Hsiao Hsiena který je znám klubovým divákům například svou rodinnou kronikou MĚSTO SMUTKU. Speciální kolecke pak slibuje zajímavé dokumenty, studentské filmy a filmy klasické tchajwanské kinematografie. Specialitou Filmasie 2006 bude Hororová noc a jednorázová projekce thajské romantické komedie, hitu letošního Karlovarského festivalu, CITIZEN DOG. Festival také doprovodí koncert tradiční hudby a výstava fotografií a filmových plakátů v prostorech kin. (May)
  • Obrázek k novince 2.11.2006

    Přehlídka švédských filmů

    Nejen milovníci Ingmara Bergmana si přijdou na své v pražském kině Aero. Ve dnech od 2. až 5.listopadu zde proběhne přehlídka švédských filmů a během pěti večerů jich bude možné zhlédnout celých 12! Speciálně Bergmanovi bude věnován téměř celý páteční večer 3.11., kdy se hned po dokumentárním filmu o kameramanovi Svenu Nykvistovi Světlo je mým společníkem, budeme moci ponořit do dokumentu Bergman Islands. V něm se vůbec poprvé podíváme do Bergmanova soukromí, na ostrov Färo v Baltském moři, kde tento tvůrce žije. Hned poté nám budou naservírovány mistrovy Lesní jahody a Mlčení. Kromě těchto dvou lahůdek vypíchněme ještě Four Weeks in June (H. Meyer) (medii)
1 17 33 49 62 63 64 65 následující >>
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace