Zajímavosti (5)
Stromboli (1950)
- Film je výsledkom slávneho listu Ingrid Bergmanovej Robertovi Rossellinimu, v ktorom napísala, že obdivuje jeho prácu a chce s ním natočiť film. Rossellini a ona založili spoločnú produkčnú spoločnosť pre film, Societ per Azioni Berit, a tiež pomohla Rossellinimu zabezpečiť produkčnú a distribučnú zmluvu s RKO a jej vtedajším vlastníkom Howardom Hughesom, čím zabezpečili väčšinu rozpočtu spolu s medzinárodnou distribúciou filmu. Pôvodne oslovila Samuela Goldwyna, ale ten sa po zhliadnutí Rosselliniho filmu Nemecko v roku nula (1948) od projektu odklonil. (Arsenal83)
Na Větrné hůrce (1939)
- Wylerovo obvyklé spory s producentem v tomto případě přerostly v otevřený konflikt ohledně závěru filmu. Goldwyn, který měl slabost pro šťastné konce, nutil Wylera ukončit film záběrem, s nímž režisér vášnivě nesouhlasil a odmítl ho natočit. Producent si ovšem prosadil svou a pověřil H. C. Pottera, aby scénu natočil. Na rozdíl od Wylera ji diváci milovali. (Zdroj: Letní filmová škola)
Továrník Dodsworth (1936)
- Továrník Dodsworth je jediným snímkem dvojice Goldwyn-Wyler, na němž se nepodílel Gregg Toland, ale jiný význačný kameraman, krakovský rodák Rudolph Maté. Wylerův styl, včetně smysluplného využití hloubky filmového pole, tím však nebyl dotčen ani v nejmenším. (Zdroj: Letní filmová škola)
Vražedná lež (1936)
- Producent Samuel Goldwyn svěřil realizaci filmu tehdy málo známému Williamu Wylerovi a Vražedná lež se tak stala počátkem jejích dlouhého tvůrčího partnerství, z nějž v následujících letech mělo vzejít dalších sedm veleúspěšných snímků. (Zdroj: Letní filmová škola)
Vražedná lež (1936)
- Příběh dvou nadšených, začínajících učitelek, které si otevřou vlastní soukromou školu, vychází z divadelní hry Lillian Hellmanové „Dětská hodinka“ („The Children’s Hour“), která byla uvedena v roce 1934 s mimořádným úspěchem na Broadwayi. Její zfilmování se tedy nabízelo a producent Samuel Goldwyn si proto obratem zajistil práva. Adaptace hry ve stávající podobě byla ovšem vyloučená, protože její zápletka – totiž že jedna z žákyň obviní své učitelky z lesbického vztahu – by přes cenzurní Hayesův úřad nikdy neprošla. Vyloučeno bylo i použití originálního názvu, který by mohlo ke skandální hře odkazovat. Lillian Hellmanová proto příběh přepracovala tak, že lesbický vztah nahradila nevěrou, resp. nedovoleným vztahem jedné z učitelek ke snoubenci učitelky druhé, a vlastním tématem snímku se tak stala síla lži. (Zdroj: Letní filmová škola)
Producent
Herec
Filmy | |
---|---|
1925 |
Ben Hur |
Dokumentární | |
---|---|
2013 |
Ellis Island: Historie amerického snu (TV film) - a.z. |
2010 |
Dějiny Hollywoodu (seriál) - a.z. |
2004 |
Cecil B. DeMille: American Epic (TV film) |
1980 |
Hollywood (seriál) - a.z. |
Single Beds and Double Standards - a.z. (E03) |
|
1930 |
Screen Snapshots Series 9, No. 18 |
Screen Snapshots Series 9, No. 20 |
Host
Pořady | |
---|---|
1964 |
The 21st Annual Golden Globe Awards |
1960 |
The 17th Golden Globe Awards |
1953 |
Person to Person |
1950 |
What's My Line? |
1948 |
Toast of the Town |