Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Poslední recenze (123)

plakát

Dark (2017) (seriál) 

Skvělej soundtrack, většinou to i skvěle vypadá, herci v pohodě, ale pod tím vším je to vlastně velmi žánrovka, scénáristova rádoby přechytračená onanie, která navíc se navíc bere vážně až to bolí. Celá tajuplnost seriálu, která diváka nutí přece jenom koukat dál a nakonec to i se sebezapřením dokoukat, je vybudována především zmatečností, záměrným zatajováním, hrou na efekt. Fanoušci seriálu mi nadšeně vyprávěli, jak na poslední dva díly budu koukat s otevřenými ústy a divit se, jak dokonale a logicky tvůrci rozpletly všechny uzly. No, ani ne. Místo wow effectu jen nejistě krčím rameny.  Ale teda abych nebyl jenom zlý, první série mi přišla i přes tyto všechny výtky vlastně docela zábavná. Druhá jede na přetaženej setrvačník a o třetí škoda mluvit, to je defince dosebezahleděnosti.

plakát

Stranger Things - Kapitola druhá: Vecnova kletba (2022) (epizoda) 

Dtto recenze k prvnímu dílu: Těžko snesitelná nuda – odvyprávět tak málo na tak širokém prostoru je výrazem scénáristické lenosti. A dětští herci nezestárli vůbec dobře. Už ve třetí sérii to bylo na hraně, teď jsou ale vyloženě staří.

Poslední hodnocení (2 652)

96 hodin (2008)

28.01.2023

Na nože: Glass Onion (2022)

27.01.2023

Menu (2022)

26.01.2023

All Too Well: The Short Film (2021)

25.01.2023

Země nomádů (2020)

23.01.2023

Pán prstenů: Prsteny moci - Série 1 (2022) (série) (S01)

23.01.2023

Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál)

23.01.2023

Případ se štěnicí (2023) (TV film)

16.01.2023

Místo zločinu České Budějovice - Statek (2023) (epizoda) (E02)

15.01.2023

Reklama

Poslední deníček (10)

Shadwell:

Pár slov o tom, proč v Avengers nefungují akční scény a jaké to má příčiny. ____ Problém akce v Avengers spočívá podle mě v tom, jak moc je komiksová a jak málo je filmová. Ne každý si to asi uvědomuje, ale mezi akcí v komiksech a akcí ve filmech je obrovský rozdíl, protože obě ty média jsou zcela rozdílná. Zatímco komiks stojí na izolovaných okénkách, film stojí na rozpohybovaných okénkách. Akce v komiksech je tudíž založená na tom, že se v zastaveném okénku zachytí ten nejvýjimečnější moment, kdežto filmy staví na rozpohybovanosti a kontinuitě. Ačkoliv jsou tedy Avengers filmem, akci pojímají komiksově, a to jaksi ne vždy funguje – názorným příkladem toho je souboj Iron Mana s Thorem v lese, kde Thor nejprve třískne s Iron Manem, velká pauza, načež Iron Man práskne s Thorem, další pauza, Thor zase zasáhne Iron Mana atd. Problém je, že taková akce nevyužívá plně potenciál filmového média, které staví na kontinuitě a nikoliv na izolovaných momentech jak z komiksových políček. Nakonec už od samotného počátku kinematografie byla pro filmaře tou největší metou schopnost udržovat kontinuitu, přičemž cokoliv jako porušování plynulosti střihu (godardovské jump-cuty záměrně vypouštějící prostředek záběru) nebo návaznosti záběru (hraní si s pravidlem osy) odsouvalo filmy do oblasti experimentu. Není proto vůbec náhodou, že všechny tři pilíře filmové akce – honička, boj či přestřelka –, které filmaři po celá desetiletí pilovali, jsou z hlediska kontinuity zcela ideální. Jenže jak chcete natočit honičku, boj či přestřelku s komiksovými hrdiny? To nejde. Nefungovalo by to. Těžko může Iron Man s Thorem vézt pětiminutový souboj à la kung-fu, nebo se honit v autech jako normální dvě lidské bytosti (možná to je jeden z nejpodstatnějších důvodů, proč Nolan zrealističtil Batmana, aby mu fungovala akce). Stejně tak se můžeme zeptat, kolik existuje v komiksech kvalitně zpracovaných automobilových honiček či kung-fu bitek? Moc ne, ba téměř žádná. Samozřejmě i Avengers pojímají akci místy velmi filmově, třeba zápolení Iron Mana se soupeři během letu nějakou klasickou honičku dost připomíná, závěr je každopádně ten, že komiksové filmy vypustily džina z lahve, jehož je těžké zahnat zpátky, a bude tudíž nutné vymyslet zcela nový jazyk akčních scén, který by si nějak dokázal poradit s rozdílem mezi tím, jak je akce pojímána v komiksech (jednotlivá okénka vybízející k zachycení výjimečných okamžiků) a jak ve filmech (kontinuální, hladce rozpohybované záběry s minimem průtahů).(2.9.2012)

Ovládací panel
10 bodů