Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Poslední recenze (116)

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Bez jakéhokoliv přehánění jeden z nejstupidnějších filmů, které jsem kdy viděl. Přehlídka scénáristické bezradnosti, dělání se legrace z divácké příčetnosti. WTF momentů tolik, že míra facepalmování hrozila frakturou lebeční kosti.

plakát

Šokující odhalení (2019) 

Prodedurální doku-drama, tématem důležitý, filmově nic výjimečného. Silnější tři hvězdy, čtvrtou dávám, abych aspoň trochu vyvážil odpadování pohoršeného patriarchátu.

plakát

Po přečtení spalte (2008) 

Film jsem viděl pradávno, tehdy mi připadal dost průměrný, víc si ale neuvědomuju. Komnetář jsem vložil omylem, takže sem píšu aspoň tuhle nicneříkající větu – lepší než nechat tu původní "ddd".

Poslední hodnocení (2 475)

Osada - Epizoda 2 (2021) (epizoda) (E02)

13.09.2021

Neortodoxní (2020) (TV seriál)

09.09.2021

Ochránce - Slabý kus (2021) (epizoda) (E01)

07.09.2021

Osada - Epizoda 1 (2021) (epizoda) (E01)

07.09.2021

Clickbait (2021) (TV seriál)

04.09.2021

Zaklínač: Vlčí sen (2021)

04.09.2021

Než jsem tě poznala (2016)

31.08.2021

Želary (2003)

31.08.2021

Krycí jméno Donnie Brasco (1997)

20.08.2021

Reklama

Poslední deníček (10)

Shadwell:

Pár slov o tom, proč v Avengers nefungují akční scény a jaké to má příčiny. ____ Problém akce v Avengers spočívá podle mě v tom, jak moc je komiksová a jak málo je filmová. Ne každý si to asi uvědomuje, ale mezi akcí v komiksech a akcí ve filmech je obrovský rozdíl, protože obě ty média jsou zcela rozdílná. Zatímco komiks stojí na izolovaných okénkách, film stojí na rozpohybovaných okénkách. Akce v komiksech je tudíž založená na tom, že se v zastaveném okénku zachytí ten nejvýjimečnější moment, kdežto filmy staví na rozpohybovanosti a kontinuitě. Ačkoliv jsou tedy Avengers filmem, akci pojímají komiksově, a to jaksi ne vždy funguje – názorným příkladem toho je souboj Iron Mana s Thorem v lese, kde Thor nejprve třískne s Iron Manem, velká pauza, načež Iron Man práskne s Thorem, další pauza, Thor zase zasáhne Iron Mana atd. Problém je, že taková akce nevyužívá plně potenciál filmového média, které staví na kontinuitě a nikoliv na izolovaných momentech jak z komiksových políček. Nakonec už od samotného počátku kinematografie byla pro filmaře tou největší metou schopnost udržovat kontinuitu, přičemž cokoliv jako porušování plynulosti střihu (godardovské jump-cuty záměrně vypouštějící prostředek záběru) nebo návaznosti záběru (hraní si s pravidlem osy) odsouvalo filmy do oblasti experimentu. Není proto vůbec náhodou, že všechny tři pilíře filmové akce – honička, boj či přestřelka –, které filmaři po celá desetiletí pilovali, jsou z hlediska kontinuity zcela ideální. Jenže jak chcete natočit honičku, boj či přestřelku s komiksovými hrdiny? To nejde. Nefungovalo by to. Těžko může Iron Man s Thorem vézt pětiminutový souboj à la kung-fu, nebo se honit v autech jako normální dvě lidské bytosti (možná to je jeden z nejpodstatnějších důvodů, proč Nolan zrealističtil Batmana, aby mu fungovala akce). Stejně tak se můžeme zeptat, kolik existuje v komiksech kvalitně zpracovaných automobilových honiček či kung-fu bitek? Moc ne, ba téměř žádná. Samozřejmě i Avengers pojímají akci místy velmi filmově, třeba zápolení Iron Mana se soupeři během letu nějakou klasickou honičku dost připomíná, závěr je každopádně ten, že komiksové filmy vypustily džina z lahve, jehož je těžké zahnat zpátky, a bude tudíž nutné vymyslet zcela nový jazyk akčních scén, který by si nějak dokázal poradit s rozdílem mezi tím, jak je akce pojímána v komiksech (jednotlivá okénka vybízející k zachycení výjimečných okamžiků) a jak ve filmech (kontinuální, hladce rozpohybované záběry s minimem průtahů).(2.9.2012)

Reklama

Reklama