Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Prahu dostihne vlastní teze o tom, že divácké návyky se nemění. A tak se pořad Dobré ráno, Brno! (II. série) na obrazovky zkrátka musí vrátit. Ředitel Plíhal má po počátečním průšvihu více štěstí než rozumu, když svolí, aby se režie ujala mladá krev. Nikdo by asi nečekal, že právě o režisérské křeslo tohoto pořadu se ale nakonec povede urputný boj. Odbojná nálada tak ovlivní i populární den otevřených dveří a revoluce vypukne na tradičním plese České televize, kde se konečně ukáže, kdo s kým je opravdu kamarád. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

William_ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S druhou sérií to je jako na houpačce. Některé díly připomínají starou slávu z první série, ale většina z nich působí jako generátor náhodných slov co nedávají hlavu ani patu, a když k tomu připočtu naprosto otřesné finále, vychází mi z toho podprůměrná podívaná co možná ani nemusela vzniknout. Za mě zklamání. ()

stitch7 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

/// Průměrné hodnocení pro druhou sérii mi vychází na čtyři, ale uděluji tři hvězdy. Ony sice epizody ze začátku fungovaly jednotlivě a hodně jsem se u nich bavil, říkal jsem si ale u nich, že se toho třeba příliš dějově nestalo. A tak jsem se uchlácholil s tím, že se něco stane příště. Nebo že se to příště prostě rozjede. A ono často nic, třeba sedmá epizoda měla zůstat možná tak jako nějaký bonus. No, jenže druhá řada se prostě bojí udělat něco zásadnějšího. Ať už nějak zajímavě naložit s nemocným Mirkem, případnou pomstou Šmardy (který nakonec akorát všechno odkýve), nebo s popraskem ohledně ducání. Všechno to jsou zajímavé premisy, které se rozvedou sotva napůl. A co se týče Andrey, to byla totální bezradnost. A co nějaké klady? Radka si to (s džusíkem v ruce) v této řadě brutálně dávala, soundtrack byl taky super a dostali jsme hodně Cyrila bez trička. A také camea podle mě druhá série dokázala využít lépe než ta první. No, a Dobré ráno tedy zřejmě končí (v době psaní komentáře nepotvrzeno) - epilogy formou popisků k fotkám vnímám jako výsměch fanouškům tohoto originálního seriálu. Zajímalo by mě, zda se tohle zakončení plánovalo už během natáčení, nebo bylo dodáno až po něm, kdy se tvůrci dozvěděli nebo rozhodli, že třetí řada nebude. Což se asi nikdy nedozvíme. Já bych pro třetí řadu každopádně byl, podle mě se toho dá ještě hodně vymyslet, jen se nebát. ()

Reklama

DJ Obelix 

všechny recenze uživatele

První série nabírala dech pomalu, ale někdy od třetí epizody už nezpomalila. Druhá byla úplně jiná. Vrchol zažila hned v prvním díle (dokonalý Marhoul), pak se povedlo pár uprostřed a celkem slušně i sérii uzavřít, ale nemohu se zbavit dojmu, že tahle série byla ve výsledku zbytečná. Hlavní problém byl v tom, že v seriálu, který má v názvu "Dobré ráno", bylo hrozně málo Dobrého rána. ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ačkoliv jsem byl nadšený tím, že tahle show se dočkala pokračování a to ještě relativně rychle a první dojmy byly pořád skvělé (Marhoul, návrat z mrtvých, začalo se to slibně rozjíždět) a tu a tam tam dobré hlášky, gagy, někdy opravdu dost trefně cílené (a aktuální) a jakýsi takýsi menší vývoj postav, blízkost Brna, ten nádech - jak je tradičně zvykem u všeho, co Průša dělá (nicméně, když to srovnám s jeho o dekádu starší 'Čtvrtou hvězdou', kterou natočil s Dejvickým divadlem a kterou jsem zrovna nedávno viděl, ta byla o tolik lepší/vtipnější). Druhá série DRB mě nechala v jakémsi oparu toho typického, že tu vlastně máme "to samý, co nám nepřidává nic víc, nikam se neposouvá" pořád totéž, jen trochu jinak. Že by vlastně 'Dobré ráno, Brno' fungovalo lépe jako samostatná a uzavřená série, ke které se už znovu nikdo dál nevyjádřil, nevracel a kterou si člověk může opětovně sem tam pustit, z nostalgie... takhle to na mě působilo, jakože znovu sleduju updatenutou verzi první série, která je ale o stupeň méně zábavná. Nicméně, když by se ostatním líbila a seriál na popud tohohle pokračoval, stejně mu fandím, sledovanost je víceméně o něco lepší, než byla u první série, ale nevím jestli je záměrem tvůrců s tím, jak tohle zakončili, vůbec pokračovat. Poněkud zklamání, i v rámci věcí, co jsem aktuálně viděl okolo tohohle, vím, že některé týdny, kdy jsem na to měl víc náladu a kdy jsem si to užíval, bych hodnotil líp, ale jako celek to šlo v mnoha směrech, pokud jde o postavy i humor, dolů a mnohdy to jakoby vařilo a trávilo čas u absolutně nesmyslných podzápletek, mnohem mainstreamovější, šablonovité. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

K první řadě jsem měl sice pár výhrad, ale nakonec jsem si ji hodně oblíbil a některé díly si pustil  i opakovaně. Přidávám se tedy k těm, kteří uvítali oznámení, že se nekončí. U jedničky jsem se stal skoro fanouškem seriálu. Jenže, jak se na první řadu můžu dívat i opakovaně, tady můžu celkem zoodpovědně říct, že až na první a možná pár okamžiků z toho posledního, (který byl jednoznačně druhý nejlepší a bavil mě) si už tady znovu žádný další  díl nepustím. Na jedničce Brna  jsem především oceňoval televizní prostředí a televizácký humor. O ten šlo.   Těšil jsem se tedy, že ho do mně s pokračováním poperou ve dvojnásobné nebo alespoň stávající míře. Mé nadšení se ještě zdvojnásobilo po skvělém prvním díle. Ten byl super. A geniálně sebeparodující Václav Marhoul  v něm mimochodem  předvedl půvabnou variaci na cimrmanovský Záskok.:D  Už jsem chtěl skoro vykřikovat, že tady máme potenciál na dlouhodobý komediální koncept z prostředí televize, ve kterém by šlo dlouho pokračovat.:D Ze začátku to vypadalo fakt nadějně a opravdu jsem se těšil, co bude dál.  Líbil se mi nápad s jakýmsi navrátem z mrtvých. Těšil jsem se na další podobné zápletky... Navíc mělo Dobré ráno Brno 2 skvělou pozici doplnit v zimní premiérové televizní nabídce rodinnější nedělní  Smysl pro tumor. Já se tak těšil  ,,starou školu´´ Mirka vracejícího se  do prace s odhodláním  postavit se proti progresivnímu Šmardovi....těšil jsem se, až budeme vracet gauč.:D atd. A ano, ono tohle všechno v podstatě  proběhlo, ale v hodně zkráceném řízení. Když se místo toho ve druhém díle řešilo, že Mirek leží na cízí terase a u koho bude bydlet, už tehdy jsem poněkud rozčarován. A to rozčarování bohužel po podstatnou čásť série vydrželo. Sešup přišel hned s druhým dílem, který byl oproti prvnímu až nápadně horše.   Mirek z druhé řady už pro mě prostě nebyl ten Mirek z řady první. Jednak byl trochu odsunut na vedlejší kolej jinými. A taky  charismatického antihrdinu a rutinnéra, který dokáže překvapit svou nepředvídatelností a chtěl by se usmířit s dcerou  nahradil senilní hajzl, co snad ani nemůže být svéprávný, když žere koňské žrádlo (jako bylo to celkem  vtipné: ale WTF?). Kromě napráskání Šmardy a toho, že si v závěru oblíkne sako ho za   celou řadu vidíme  dělat velké nic. Návrat do televize se většinou odbyde pár scénami. Spíše se jenom mluví, o tom, že v práci spí. Ale potencionál této zápletky mi přišel nevyužitý a starosti s hosty taky dost odpadly. Ono bohužel i s Mirkovým opakem Šmardou to nedopadlo úplně nejlíp. Mohly  se rozvinutěji zobrazit jeho úmělecké nápady, zájem  o poezii a pokusy o nastartování konceptu.  Ale ani tohle se  nikdy pořádně nerozjelo. Tak jsem po skončení každého dílu doufal v naději příští týden...A on nakonec  jako opravář kol a nazdar. Prušinovský asi měl pořád dobré ambice a nahodil i ve druhé řadě zajímavá témata, ale nedokázal je rozvrhnout a více se jim pověnovat.  Po (skvělém!) prvním díle jsem četl rozhovor s Prušinovským, kde zajímavě mluvil o tom, že éra televizního vysílání končí, nastala doba internetu a druhá série tedy bude i o odcházení. Přišlo mi skvělé, že o něčem takovém český režisér pracující pro ČT přemýšlí a chce o tom točit. Pokud byla jednička zamýšlena jako pocta České televizi, tak druhá řada mohla uzavřít kruh určitou sebereflexí, pohledem do budoucna a předáním žezla nové generaci.. Fakt jsem z Prušinovských  čekal možná opravdu něco  jiného. Ten mezigenerační střet v televizi toho sliboval víc. Některé avizované zápletky na toto téma (jako první víral ČT) sice opět proběhnou, ale zase jim není věnováno tolik prostoru.  Místo toho to jde tak nějak od ničeho k ničemu. Je tady několik debilních zápletek (zvukaři - o ničem ) a babrání se ve vztazích, které se stejně spíš rozpadá, takže se z Dobrého rána Brna občas stává spíš jen Brno.  Navíc   občas nahrazuje takový záchodovější typ humoru a jde to z kopce. Vedle toho ale fakt pořád prosakuje něco vtipného, chytrého  a trefného, co má přesah. Ale  já se prostě docela divím  jakým směrem  se rozhodl takto neotřelý projekt zčásti vydat. A nazval bych to směrem větší vztahovky, což mi moc nevyhovuje.  Obzlášť pokud Prušinovský dělal pokračování sám od sebe, protože chtěl dovyprávět příběh.  Tři hvězdy jsou za skvělý první díl, za skvělé doprovodné songy (hlavně v titulcích , někdy to vypadalo jako by na ně Prušinovský vyplýtval polovinu invence.:D)...no a taky za to, že mi pořád zůstala ta slabost pro televizácký humor a prostředí. A v jiném seriálu už si ho zase dlouho zřejmě neužiji vůbec. Pár pěkných věcicek přeci jen potěšilo (Kameníková jako Sněhurka, Šteindler s Absolnovou, kde nechybí  ani narážka na PanMámu, den otevřených dveří ČT). Jako při provedení mi přišlo, že dochází nápady, přitom potenciál to pořád mělo. První díl fakt supe,  pak docela dlouho nic a už bych se skoro až nedivil, kdyby to někdo vzdal. Já jsem spíš jen prostě čekal, jak se to rozjede a byl jsem zvědavý, kam děj posunou. No a  pak mi přišlo, že se to od šestého dílu zase trochu zvedlo ( jenom už z toho totálně vypadlo to Dobré ráno, což je hroooozná škoda, ale zase mě pobavila originální omluva a nově přidaná postava Kláry v šestce.) Poslední díl by byl už fakt celkem fajn...možná jen kdyby neměl být poslední.  Taky jsem se rád v  posledním díle podíval na ples ČT a uzavřel jsem s ním i svou vlastní letošní plesovou sezónu. To zase bylo fajn. Dění s plesu mě navíc fakt bavilo a potěšilo. Tam se tvůrci na chvilku hezky vrátili ke kořenům a podlinka s zaměstnancem roku i s jejím vypointováním připomněla ty nejlepší momenty z první řady. Na plese  jsem si i užil  konečně nějaká pěkná camea v podobě Výborné, Kubala a hlavně Lábuse.  Jen tu Špinar jsem nějak nepochopil, v této řadě si Prušinovský obecně nějak oblíbil LGBT prvky.  S tím představením to šlo vymyslet nějak vtipněji jako třeba v IT Crowd, ale jako vyvrcholení dejme tomu... Hlavně mi vadilo odbyté zakončení v suchopádné podobě vysvětlující titulků. To opravdu vypadalo jako naprostá rezignace a snaha to nějak narychlo dotutlat.  Je paradoxní, že otevřený pochmurný konec z jedničky nakonec působí lépe a důstojněji. Mirek se obětoval pro tým, doplatil na svůj život...Ale tohle nám mělo říct, co? Z brněnského herce Jana Kolaříka udělal tenhle seriál hvězdu. Je to fakt zajímavej týpek, na kterýho bych si docela rád zašel do divadla. Ale   tentokrát  mě tentokrát bohužel tolik nevyniknul, vzhledem k tomu, jak byl jeho Mirek napsaný.  Takže za tuhle řadu speciálně pochválím mně  naprosto neznamého Dušana Hřebíčka, který byl ale jako ředitel naprosto skvělý a po celou dobu perfektně autentický. A Tereza Volanová taky super v obou řadách. Kuchař Slávek je vlastně rovněž taky fajn.:D () (méně) (více)

Galerie (125)

Zajímavosti (9)

  • Přibližně ve 24. minutě, kdy vcházejí Vítek (Vojtěch Hrabák) s Johanou (Beáta Hrnčiříková) do bytu Mirka (Jan Kolařík), je možné na botníku zahlédnout láhev vodky, která má etiketu totožnou s tou, která byla použita na lahvích ve filmu Metanol (2018). Stejný případ je i v následující scéně z nemocnice, kdy dá Johana svému otci přičichnout z láhve tuzemáku. I zde je možné vidět, že láhev má stejnou etiketu, která byla použitá ve filmu Metanol. (Skarface)
  • Andreino (Simona Lewandowská) pivo Samobrno u Cyrila (Ondřej Kokorský) na zahradě mění na stole v každém záběru polohu, aniž by se ho Andrea dotkla. Chvíli je etiketou obrácené směrem do kamery, potom jsou etikety na straně a v dalším záběru je láhev znovu etiketou natočená na kameru. (klukluka)

Reklama

Reklama