Recenze (328)
S.W.A.T.: Pod palbou (2011)
Snaha doručit místy věrohodnou akci (v rámci B-čka) zabitá nevýrazným příběhem a ješte nevýraznějšími charaktery. Padouch Roberta Patricka je jediná zapamatovatelná postava. 3/10
13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016)
Není to vůbec špatný. Na Black Hawk Down tomu něco chybí, ale i tak solidní válečnej film. Americký patos je v přežitelné míře, akce je relativně přehledná. Je fakt, že se Bayovi moc nepovedlo rozlišit postavy, takže si prakticky nebudete pamatovat kdo je kdo - holt hlavní devizou filmu je nastalá prekérní situace a její akční řešení, nikoli piplání se s účastníky.
Rozkaz zabíjet (2016)
Na nízkorozpočtový SF thriller to má až překvapivě dobré CGI. Zápletka sice není nijak originální, ale taky ne hloupá. Herci lehce prkení, ale v pohodě. Kdyby česká produkce dokázala na poli SF něco co se tomuhle alespoň blíží, asi bysme tu skákali do stropu.
Deadpool (2016)
Některé filmy k maximálnímu hodnocení potřebují precizní dřinu na většině front (scénář, režie, herci, hudba..). Ale občas příjde film, který je natočen s láskou a k maximálnímu hodnocení doplachtí takřka samovolně. Deadpool má pravu: Tohle je Love Story. Přesněji: Film od nějakého trapáka, Hrají: totální idiot, sexy kočka, bristskej padouch, komická figurka, náladová teenagerka, CGI postava, zbytečné kameo. Produkce: pitomci, Scénář: ti skuteční hrdinové, Režie: přeplacenej trouba
Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016)
Pár parádních momentů, nicméně - nemůžu si pomoct - jako celek to prostě skřípe. Afflect je rozhodně jeden z kladů filmu, Batman mu sedí. Na Cavila v roli Supese se mi pořád špatně zvyká, možná je to i chyba scénaristů a těch proslovů co mu cpou do pusy. Jesse Eisenberg je dobrý herec, ale jeho variace na facebookového technomilionáře se na postavu Lexe Luthora totálně nehodí. V podstatě máte pocit, že Markovi Zuckerbergovi ruplo v kouli a dal se na dráhu padoucha. Gal Gadot něměla prostor abych mohl vynášet definitivní soudy, ale stejně jako u Afflecka mi na roli docela seděla - doufám, že se Wonder Woman povede, protože na jejím úspěchu bude záležet nejen DC ale kupodivu i Marvelu. Úspěch/neúspěch WW bude mít vliv na to, jestli se obě studia budou dál bát komixáren s hlavní hrdinkou - viz mnohaleté lavírování Marvelu v případě Black Widow.
Captain America: Občanská válka (2016)
V zásadě platí to samé co u Age of Ultron - film plně docení pouze lidi co mají "nakoukáno" MCU. Zásadní jsou v tomle případě CA:Winter Soldier a Age of Ultron, v druhém gardu pak puvodní Avengers a lehce Ant-man. MÍRNÉ SPOILERY: Nové postavy (Panther, Spidey) jsou uvedeny parádně, každá ve vlastním stylu který jí sedí. "Padouch" je tentokrát hodně civilní a s pochopitelnou lidskou motivací což je příjemná změna. konflikt Capa se Sokovijskou smlouvou a později Capa s Ironmanem je hodně osobní a v obou případech dává smysl. Snad jediná věc kterou bych vytknul je trochu odfláknuté vysvětlení výhrad teamu Cap proti Sokovijské smlouvě. Smlouva má v zásadě dvě roviny: "registraci" a "nasazení" abnormálních jedinců. Scénář se věnují prakticky výhradně tomu "nasazení" - tj. kontrolou nad akcemi Avengers. Povinná registrace je zcela upozaděna, přitom by to třeba pro Capa a Wandu mohl být snadno (aspoň zpočátku) důležitější bod. Mám pocit, že se tomu možná vyhnuly z důvodu podobnosti s registrací mutantů v X-men:3, ale je škoda že až tak důkladně.
Lucifer (2016) (seriál)
Z okna vyhozený potenciál. Gaimanův Sandman je jedním z nejvýraznějších komixů a Lucifer je v něm parádní postava. Bohužel americká TV produkce se tuhle postavu rozhodla vzít a vrazit ji jako tahák do krimi procedurálky - ano, totéž co CSI, NCIS, Bones, Castle a MILION dalších. Pro televizní stanice jsou krimi procedurálky (a Sitcomy) v podstatě sázka na jistotu - osvědčený recept, který budou ochotně točit donekonečna, protože divák se nemusí do děje nijak investovat a o ničem přemýšlet. Prostě sebou po práci/škole plácne před TV a podívá se na své oblíbené sympatické hrdiny, kteří se trochu pošpičkují a do 45 minut vyřeší případ a natřou to padouchům. "Utratit" postavu Lucifera na tuto zábavu pro masy je hrozná škoda. Sice je stále možné, že seriál zamíří radikálně jiným směrem, ale ta šance je v podstě mizivá. Studia nebudou riskovat konverzi z dojné krávy na nejistou cestu příběhem taženého seriálu.
Letopisy rodu Shannara (2016) (seriál)
Klady: povedený vizuál, Manu Bennett, Ivana Baquero.. nic z toho buhžel nezachrání bezradné scénáristy. Viděno 9 dílu - v KAŽDÉM z nich dojde k únosu/situaci rukojmí - nejotřesnější seriálová klišé. Knihy Terryho Brookse sice nejsou žádná špičková fantasy, ale tohle si nezasloužili.
V zajetí kouzel (2015) (seriál)
Je tu potencial. Magicians pusobi uplne jinak nez zbytek soucasne fantasy produkce, maji slusny scenar i postavy. Co je mozna (dost) riskantni je fakt, ze hlavni hrdinove nejsou az tak libivy dobraci jak se v zanru obvykle ocekava. On je docela sebestrednej povysenej hajzlik, Ona zase zavyslacka co pro davku (magie) udela lecos. Na druhou stranu je tahle vzpoura proti zanrovym klise spestreni.
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Silnejsi 3. Bohuzel prilis na jistotu hrany skoro-remake epizod IV a V, do kterych ale chyby atmosfera a trochu charizmatictejsi herci (predevsim na strane zaporaku). Deti co nevideli puvodni SW, si muzou prihodit hvezdicku..