Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (43)

plakát

Lucy (2014) 

Tento film je důkazem, že chemtrails existují. Jinak není možné, že by taková ultrapitomost udělala zisk, jaký udělala. Myšlenka, že člověk využívající 100 % svého mozku se změní ve flash disk, patří vskutku k unikátním. BTW: to, že člověk využívá pouze 10 % svého mozku je samozřejmě nesmysl, tak blbá evoluce není.

plakát

Interstellar (2014) odpad!

Absolutní filmové dno. Nic tupějšího se už na filmovém plátně nedá vidět. Nolan si na wikipedii přečetl pár nejznámějších pojmů (černá díra, červí díra, horizont události) a pak z toho postavil "scénář", který se vymyká nejen kvantové fyzice, ale i elementární logice. Možná, když už chtěl tak hezky filozofovat, si měl na té wikipedii najít i pojem Occamova břitva. Ale stejně by mu to nedošlo. Navíc kdysi poměrně dobrý režisér už nepokrytě vykrádá (doslovně) i režiséry, které bychom mohli řadit do kategorie B - jenže Horizont události od Andersona byl proti tomuhle film s velkým F.

plakát

X-Men: První třída (2011) 

Už víme, že Charles a Magneto jsou úhlavní nepřátelé - ale dosud jsme nevěděli proč....aneb je tu berlička pro natočení další klišoidní sračky o X-Menech. Tupá replika střídá ještě tupější "Jsou to jenom děti" "Ne, byly to děti", což by se dalo při pochopitelném nedostatku invence tvůrců odpustit. Když však začnou debilně ohýbat historii Kubánské krize, lze to odpustit je těžko. Mimochodem ta vysoce hodnocená "vtipná" fuck yourselves scéna z baru přesně vystihuje logickou prázdnotu celého filmu. Wolverine je již v tu dobu v letech, ve kterých ho obě hlavní postavy potkají jako staří dědkové nad hrobem. PS. jedna hvězda za kozy January Jones.

plakát

96 hodin (2008) 

Jednoduchý a chytlavý scénář o bývalém elitním agentovi s "neobvyklým druhem schopností", který si jde do zkažené Evropy pro svou unesenou dcerku. Co však na filmu oceňuji nejvíce je to anti-multikulturní a v dnešní době nezvykle nezakryté vyobrazení albánské a arabské špíny. Tak si tento parádní film rychle uložte na své disky, než ho Van Rompuy uloží do trezoru jakožto film odporující "moderním" evropským hodnotám.

plakát

Machete (2010) 

Netvrdím, že takovéto slashery musí nutně obsahovat nějakou hlubokou myšlenku, ale kromě usekaných hlav, vytrhaných střev a nahých pseudohereček bych něco jako scénář očekával.

plakát

Světová válka Z (2013) 

Vykrádačka Dannyho Boyla a 28 dní poté předělaná do mainstreamového blockbusteru. Slušný úvod (nervozita a gradace útěků v koloně aut) a pak už jen stokrát omletá variace na téma save the family a kostění živých-mrtvých v různých koutech světa. Tam, kde se Boyle držel minimalistického scénáře chování jedinců v krizových situacích, se tento film snaží ohromit jen bombastickou akcí v podobě do očí bijících triků (Jeruzalém) a klišé berliček. A ten závěr s "řekněte rodině, že je miluju", to jsem vyloženě ronil slzy...smíchy.

plakát

Dívka z budoucnosti (2011) 

Skvělé! Kdybych chtěl začít točit, tak asi nějak takhle. Bohužel mi jaksi chybí podobná scénáristická invence. Brit Marling se touto rolí geniální manipulátorky (a díky Another Earth) zařazuje na druhé místo žebříčku hned za bohyni Zooey. Film budu muset zkouknout ještě jednou, někde na začátku musí být vodítko - byla by příliš velká náhoda, aby hlavní hrdina byl zároveň učitelem té dívky.

plakát

451° Fahrenheita (1966) 

Ve srovnání s Bradburyho předlohou neskutečně slabé, bez emocí, připadalo mi, že se dívám na nějaký třikrát vyluhovaný odvar knihy. Navíc se film předlohy v mnoha případech nedrží a to právě v pasážích, které jsou dost zásadní. Chápu, že v roce, kdy byl film natočen by bylo nějaké technické zpracování Mechanického ohaře dost problematické, ale zrovna tato "postava" má hlavní vliv na druhou polovinu knihy. Snad kdybych knihu nečetl, hodnotil bych jinak, ale takto nemohu dát více než 2 hvězdy.

plakát

Vicky Cristina Barcelona (2008) 

Dvě americké slepice trávící prázdniny ve Španělsku, směšně pozérský Španěl a klišovitá postava horkokrevné Španělky, do toho pár povrchních záběrů architektury Gaudího a film je hotov. Co na tom, že je absolutně povrchní, trapný (pláč Bardema při hře na španělku - na to by snad nesbalil ani Máňu z poslední vsi) a škatulkující dle předsudků, které v realitě absolutně neplatí (obchodně a pracovně nadaní Američané a bohémští a horkokrevní Španělé). Navíc je to opravdu velká nuda.