Recenze (3 645)
Trouble Man (1972)
Síce to nie je žiaden vrchol žánru ani blaxpoitation ani v rámci 70s thrillerov, ide ale o zručne nakrútený neo-noir o černošskom Johnovi Wickovi v podaní charizmatického Roberta Hooksa v parádnom outfite a so soundtrackom od Marvina Gayea.
Fight for Your Life (1977)
Ultra lacné home invasion exploitation, ktorému chýba šok a štýl Texas Chain Saw Massacre či I Spit on Your Grave, ako aj blaxpoitation komická hra s rasizmom v Coffy.
Chyťte Cartera (1971)
Životná rola Michaela Caina? Áno, mohlo to mať aj svižnejšie tempo, ale Get Carter je mimoriadne štýlový neo-noir (Carter vo vlaku číta Farewell, My Lovely, žmurk, žmurk) plný násilia, skazených postáv, slizkých ľahkých žien a nasiaknutý hutnou atmosférou špinavej priemyselnej brutalistickej Veľkej Británie.
Shaft (2019)
Skvelý nahláškovaný záver série s troma generáciami Shaftov, dobrou akciou a síce nie veľmi objavným ale použiteľným príbehom, v rámci ktorého je požehnane priestoru pre Samuela L. Jacksona. A chvalabohu Richard Roundtree tu má dôstojnejší priestor než v predošlom reboote.
Drsnej Shaft (2000)
7/10 Dobré. Taká áčková variácia na klasického Shafta. Samuel L. Jackson tam sedí ako riť na šerbeľ, je tu kopec hlášok, násilia, prepálené postavy, len dve veci to špatia: 1. jalový príbeh a ešte slabší záporák v podaní Christiana Balea, 2. že starý Shaft Richarda Roundtree tu má len maličké cameo.
Černý strašák u dveří (1973)
7/10 Hlavne v prvej polovici to je parádna satira, že sa by za to nehanbil ani Jordan Peele dnes. Druhá polovica je o niečo slabšia, ale aj tak je to zábavný provokatívny film o tom, ako zorganizovať rasovú revolúciu.
Neuvěřitelný přítel (2022)
7/10 Svieža komédia, ktorá dopláca na prepálenú minutáž a televíznu/stream produkciu. V rukách lepšieho tvorcu, s kvalitnejším producentským zázemím, by to mohla byť okamžitá klasika. Tak je to len fajn oddychovka s výborným duom Derbez/Weaving.
Supermoucha (1972)
Palec hore za dobré erotické scény a funky hudbu (vrátane parádnej "Pusherman"), ale napriek tomu, že je to celé o díleroch, drogách a podsvetí a to v prepálenom blaxpoitation prevedení, nie je to ani zďaleka také zábavné ako Coffy, či Truck Turner.
Lovec jelenů (1978)
Najviac ma bavila prvá hodina v Pensylvánii pred odchodom na vojnu. Tvrdá robota, svadba, pijakovanie, lov, všetko dýcha človečinou, kulisy a postavičky sú mimoriadne autentické a ešte k tomu rusínska (Lemko Hall!) komunita. V dobrom to dýcha starým českými a juhoslovanskými filmami. Akonáhle sa ale príbeh presunie do Vietnamu, je to hollywoodska fantazmagória niekde medzi Apocalypse Now a Rambo II. Prvá ruská ruleta je ešte celkom pôsobivá, ale to, že sa na to fixuje celý zvyšok filmu, je úplný bizár. Návrat domov a osudy po vojne už nemajú tú citlivosť a vierohodnosť prvej tretiny filmu a čím ďalej tým viac som pozeral na hodinky. Navyše celé to pôsobí dosť nesúrodo (strašne vidieť, že pasáž s ruletou pochádza z iného scenáru, ktorý sa odohráva v Las Vegas). Ale casting je úplne parádny!
Princezna (2022)
Nechal som sa oklamať pozitívnymi ohlasmi časti komentariátu (za nemalého prispenia rozkošnej role Joey King v Bullet Train) a bolo to presne také, ako som čakal: lacná televízna brečka, ktorá sa berie neprimerane vážne, akčných scén je tu požehnane, ale žiadna neoplýva ničím viac než rutinou a celé je to strašne krkolomne vyrozprávané cez kvantum flashbackov, čo len potvrdzuje, že námet o princeznej, ktorá sa potrebuje prebiť cez celú vežu, je hodný tak na 20 minútový kraťas.