Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (1 249)

plakát

Appaloosa (2008) 

Je velmi příjemné zjistit,že i dnes má ještě někdo koule natočit takhle staromódní a pomalý western,ve kterém nejsou nejdůležitější přestřelky,ale perfektně vyprofilované a zahrané postavy.Harris je nejdrsnější kovboj posledních dvaceti let,Mortensen se pak ve své roli vyloženě vyžívá.Oba dva perfektně vystřihli atmosféru pravého chlapského přátelství,což tady už docela dlouho nebylo.Navíc je moc fajn,že se film nebere smrtelně vážně.Zamrzí naprosto nevhodně obsazená Renée a v některých momentech slabší druhá půlka,kterou ale ve výsledku vynahrazuje dokonale westernový závěr,který dá vzpomenout na ty nejlepší žánrové kousky.A celý příběh je zkrátka skvěle napsaný,motivace postav jsou v něm velmi dobře obhájeny a na diváka čeká i několik netypických dějových zákrut.To vše v technicky precizním hávu,kterému vévodí nádherná kamera.Harris příjemně překvapil a jen se modlím,aby v budoucnu čekalo ještě mnoho podobně příjemných westernových pokoukání. 80 %

plakát

Díra (1960) 

Útěk z vězení po francouzsku.Tedy elegantní,gentlemanský a na úrovni.Se čtyřmi charismatickými vězni a jedním tragédem,který k nim náhodou připadne.Becker sleduje přípravu útěku a práci na něm skoro "v reálném čase",což dává divákovi pocit skutečné účasti na dění,nepřerušované prorážení betonu v cele je drásavé a napínavé,stejně jako tragický závěr.Výborné. 85 %

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

Hra o trůny: Od Pána prstenů jsem čekal na další fantasy ságu,která mě přenese do úplně nového světa,představí mi desítky životných postav,se kterými budu prožívat jejich osudy,některým budu fandit,jiné budu nenávidět a na konci na mě dýchne ten závan osudu,vžene mi slzy do očí a nechá příslib,že se vrátí a přinese ještě víc.Čekal jsem deset let,hledal jsem mezi umělými hollywoodskými pokusy,na které se zapomnělo týden po premiéře a pomalu jsem přestával doufat.Pak přišla Hra o trůny a vše bylo zpět.Sotva mohu své nadšení ventilovat slovy,sotva mohu vyjádřit jak moc se těším na mohutný Střet králů.Takže Tyrione,Aryo,Daenerys a vy ostatní,opovažte se mě zklamat! Zima se blíží a já ji vítám s otevřenou náručí. 100 % Střet králů: Druhá série je dějově rozvolněnější, což je ovšem i předloha. Jinak vše opět špičkové, nepředvídatelné, rozmáchlé, krásně vypadající a jaksepatří osudové. Nové postavy včele se Stannisem jsou perfektně představeny, občas mi vadila přílišná rozkouskovanost některých linek, ale tady to bylo ještě vždy bez problémů snesitelné. Po Blackwater a tradičnější, ale pořád nářezové poslední epizodě pak s opět zatraceně vysokým hodnocením nehodlám váhat. 95 % Bouře mečů - 1. část: Prý nejlepší kniha ságy hodně utrpěla rozhodnutím, že se bude dělit na dvě sezony. Dějově jde totiž suverénně o nejřidší řadu, během jejíž první poloviny se některé postavy skoro nikam neposunou a jejíž poslední díl postrádá jakoukoliv ikonickou scénu a je pouhou přípravou půdy pro 4. sérii. Kecy mi nevadí, ty ke GoT neodmyslitelně patří od začátku. Ovšem musí být o něčem a musí buď posouvat děj nebo lépe dokreslovat postavy, což mnoho z dialogových scén nedělalo. Našlo se pár skvělých momentů jako souboj Ohaře s Dondarrionem, Jaimeho zpověď či "Bear and the Maiden Fair", ale zklamání se mi těžko skrývalo. Pak ale přišly Deště z Kastameru, fantastická a zdrcující epizoda, která dala vzpomenout na to nejlepší z předchozích sérií. Něco tak neuvěřitelného, že bych klidně zahodil výtky ke zbytku řady, škoda že poslední díl je trochu přizdisráčským hozením zpátečky. Tvůrci si evidentně to zajímavé pošetřili na později, takže další zvraty a úmrtí budou až za rok. Velká škoda, že nevyužili šance diváky ještě jednou sejmout. Stigma zatím nejslabší řady je jisté, přesto Hra o trůny i v nejslabších chvílích stále ční zatraceně vysoko nad zbytkem seriálové produkce dneška a ten rok čekání na další dění bude tak dlouhý, že si snad pohnu se čtením, abych věděl, co nás čeká :-) 85 % Bouře mečů - 2. část: Třetí kniha je skutečně dějem nejnacpanější, 4. série totiž tu předchozí o hlavu převyšuje. Opět je šokující, osudová, kromě pár slabších linek - Bran, Daenerys kteří mě ovšem iritují i v knize - tentokrát nacpaná dějem až po okraj. Svatba, Tyrionův soud, bitva o Černý hrad, The Mountain and The Viper... Oberyne, ty blbče! Tentokrát můžu spokojeně chrochtat, snad ten propad kvalit knižní předlohy směrem k Hostině pro vrány nebude tak dramatický, jak mnozí varují. 90 % Hostina pro vrány + Tanec s draky: Ehm... Co si o tomhle myslet? Člověk si asi musí zvyknout na to, že ve Hře o trůny, kdykoliv něco očekává, autor mu to omlátí o hlavu a všechno převrátí naruby. Ale pak je tady otázka, nakolik je to po pěti sériích a pěti knihách ještě fungující koncept, nebo spíš neschopnost gradovat příběh jedním konkrétním směrem. Baví to pořád. Pořád tu máme momenty, na které nezapomenu nikdy, ty ikonické scény, které člověk prostě CHCE vidět (Hardhome, "For the Watch", Walk of Shame, Shireen). Ale tentokrát je všechno nejlepší nacpáno do posledních tří dílů místo toho, aby se děj pořádně rozložil a celá řada šlapala na výbornou. Což je trochu škoda. Každopádně spojit děj dvou knih byl asi dobrý nápad a nyní, když diváci i čtenáři stojí plus mínus na stejné čáře, jsem moc zvědavý, kam se bude seriál vyvíjet. Už se není o co opírat, teď se ukáže, nakolik schopné tvůrce seriál ve skutečnosti má. 75 % Vichry zimy: Když není knižní předloha, všechno je najednou jako z rychlíku, což má svá pozitiva i negativa. Na jednu stranu seriál trochu pozbývá atmosféry, kterou v sobě mělo to postupné budování světa a spletitých mocenských vztahů mezi postavami (které se btw chovají někdy dost divně). Zase to ale má skvělé tempo, linie se konečně spojují a rýsují se nám finální obrysy celé ságy. Sice už to není tak šokující a nepředvídatelné, ale osudové řádně. A Bitva bastardů, Dveře a hlavně důstojné finále bez zbytečně laciných cliffhangerů to povyšují vysoko nad předchozí sérii. 85 %

plakát

Miláček (2012) 

Už jsem zažil horší školní filmové projekce.Miláček je přesně tím typem filmu,ve kterém všechno funguje zhruba tak,jak má.Všechno je hezky natočeno,k filmu zní příjemná hudba,dobové kulisy vypadají dobře.Celek je ale přesto hlavně nevzrušivou,na pohled hezkou,ale zoufale neosobitou literární adaptací,do které zkrátka nezkušené duo režisérů nedokázalo vložit duši a dostatečně ji uzpůsobit filmové řeči.Přitom příběh skýtá potenciál na drásavou sondu do duše nepříliš bystrého,ale šarmantního muže,kterého pohltila touha po životních slastech a je schopen udělat vše pro to,aby jich docílil.Stačilo ustoupit od líbivé a přespříliš učesané stylizace,více se soustředit na politický a novinářský podtext filmu a dát větší prostor postavě Umy Thurman,která je jednoznačně tím nejzajímavějším,co film nabízí.I ostatní představitelky ženských rolích potěší,sám Pattinson pak podává silně nevyrovnaný výkon,kdy se zmítá na hraně mezi perfektním vystižením bezohledného floutka a chabým přehráváním.Ovšem ani on mi výrazně nevadil,což se dá říci o celém filmu,který možná mohl být lepší,ale i tak jde o solidní,i když možná až příliš standartní adaptaci,která si dokázala udržet mou pozornost a v některých směrech mě dokonce i velmi potěšila (třeba možnost po delší době vidět Christinu Ricci na velkém plátně).Každopádně šlo o rozhodně příjemnější zážitek,než by mi poskytla dvouhodinovka konverzace z němčiny,které bych jinak jistě neunikl. 65 %

plakát

Hněv Titánů (2012) 

Pořád je to kravina.Ale oproti jedničce kravina,která si svoji hloupost uvědomuje,nesnaží se brát smrtelně vážně a občas z ní dokonce člověk ucítí závan sebereflexe.Hněv titánů je zhruba třikrát epičtější než Souboj,protože Liebesman narozdíl od Leterriera dokáže naprosto bez výhrad zrealizovat neurážející blockbuster,na kterém jsou skutečně vidět peníze do něj vložené.Že si stejně jako jeho předchůdce neumí hrát s tempem vyprávění a též dvakrát nevyniká v charakterizaci postav,to je věc jiná,věc,kterou jsem očekával.Perseus je pořád stejný poleno jako v jedničce,Andromeda je ozdoba a z Area strach skutečně nejde.Naštěstí je tady britská herecká elita,která zvládá budit jakýs takýs respekt i bez pořádného režijního vedení.Oscarové herectví to není,ale když se Zeus s Hádem naserou a začnou kosit zrůdičky jako na běžícím páse,je z toho suverénně nejlepší scéna filmu.Největší pokrok oproti Souboji je ale jednoznačně v tempu filmu.Stopáž zůstala zhruba totožná,koncept hrdinského questu též.Ale tentokrát to putování z bodu A do bodu B,kde se najde postava C a jde se k D zkrátka solidně odsejpá,hluchých míst je jen pár a kdykoliv jsem začal točit oči vsloup kvůli dementnímu dialogu,přišla nějaká kvalitní akcička (úvodní bitka s chimérou,labyrint),která na předchozí scénáristický fail dá úspěšně zapomenout.Problém je,že celá ohlodaná premisa filmu spěje k dost slaboučkému (a na logiku definitivně rezignujícímu) finále,ve kterém se sice pokocháme impozantním Kronem,ale film při něm hodně vypadává z tempa a nutí mě vzpomínat na skvostnou Válku Bohů,která měla VELMI podobný koncept,jenže byla tisíckrát osobitější,antičtější a naprosto organicky gradovala k famóznímu finiši.To vše s polovičním rozpočtem.Srovnávat se ale musí především se starším bratříčkem,kterého Hněv titánů docela hravě překonává,protože narozdíl od něj dokázal splnit alespoň to,co sliboval v trailerech.Tedy přinést solidní popcornovou zábavu,do které se člověku nebude chtít jít podruhé a hodinu po zhlédnutí si bude sotva pamatovat o co vlastně šlo (pokud vůbec o něco),ale má dostatečný spád a krátkou stopáž na to,aby skončila dřív,než se člověku stačí omrzet všechny ty vizuální atrakce,které nabízí. 65 % P.S.: 3D příjemně překvapilo,ne že by nějak oslňovalo,ale vůbec neruší a občas potěší nějakým šutrem,lávou nebo potvorou :-)

plakát

Živí mrtví (2010) (seriál) 

Walking Dead je nejčastěji vyčítáno,že se jedná o nastavovanou kaši,ve které si pro jeden výborný díl vytrpíte tři díly plné vaty a nic pořádného se zde neděje.Což je vlastně přesně to,co mě na tom seriálu nejvíc fascinuje.Jakkoliv se totiž postavy třeba během čtyř dílů absolutně nikam neposunou (a celou druhou sezonu stráví na té zpropadené farmě),mě každý díl,ať je sebezbytečnější,zkrátka a dobře baví.Baví mě postavy,baví mě jejich dialogy,užívám si pomalejší tempo a těším se na každý díl.A to hlavně proto,že se mi líbí odvaha tvůrců,se kterou rezignovali na mainstreamové kosení zombíků a raději vsadili na "romerovskou" sociologickou sondu,která dnes možná na většinu diváků působí zastarale a nudně,ale já se v ní často vyloženě vyžívám.Najdou se tu otravné a špatně zahrané postavy (Sarah Callies zabít!),Daryl by mohl být větší badass a SPOILER je velká škoda,že tvůrci nedokázali nějak vybruslit ze slepé uličky,do které zahnali Shanea,protože právě on se mi postupem času začal jevit jako vůbec nejnosnější postava KONEC SPOILERU.Závěr druhé sezony byl každopádně kulervoucí,přerod hlavního hrdiny působí až překvapivě uvěřitelně a má natěšenost na třetí sérii je velká.Jen doufám,že tvůrci mají soudnost a nebudou seriál neúnosně natahovat.Čtyři sezony by byly,řekl bych,tak akorát.Update: Začátek třetí série je naprosto suverénně tím nejlepším,co seriál zatím předvedl.Všechna akce,komiksová estetika,ikonické scény a charismatický záporák,tedy věci,které chyběly předchozím dvěma sezonám,jsou tady vynahrazeny způsobem naprosto nevídaným.Guvernér působí skvěle a čekám od něj velké věci,Rick vyrostl ve skvostného tahouna,který už se nebojí ušpinit si ruce,protože je mu nyní jasné,že jinak to v tomhle světě nejde a čtvrtý díl byl takovou emocionální nakládačkou,že dává zapomenout na všechny výtky,které lze k seriálu mít.Moc se bojím,že další díly z nastaveného tempa poleví,ale tak či tak putuje Walking Dead to mé seriálové TOPky,protože konečně vyrostli tam,kde jsem je celou dobu chtěl mít. 4. série je nejslabší, protože dějově nejřidší, atmosféru zmaru a beznaděje to ovšem drží jako máloco. Rick se definitivně stává seriálovým charakterem s nejzajímavějším vývojovým obloukem, protože právě jeho události seriálu změnily nejvíc. Naopak Daryl stagnuje a Michonne byla mnohem zajímavější jako tajemný zabiják než jako Carlův legrační kámoš... I 4. série má své špičkové momenty, které připomenou, že se tvůrci nebojí zajít na tu úplnou hranici a nechat postavy projít špínou a utrpením. Problém je, že jich není moc a dějové vaty s pouhým nijakým procházením apokalyptickou krajinou je protentokrát až příliš. Přesto se těším na Terminus a jsem zvědav, kam se seriál v dalších dílech posune. Snad chytne větší spád, ale zároveň si udrží ponurou atmosféru, která držela nad vodou i druhou půlku poslední řady. Co se týče 5. série, ta je kvalitativně asi zatím nejrozkolísanější oběma směry. Její vrcholy se mohou s klidem postavit mezi to úplně nejlepší, co nám seriál kdy přinesl, nejhorší díly zase představují skutečné dno. Po nářezovém začátku přijde potácení se v kostele, městě a nemocnici, prostřední část řady zkrátka absolutně nefunguje a poprvé jsem regulérně uvažoval, že bych s Walking Dead definitivně seknul. Pak ale přijde Aaron. A s Aaronem přijde Alexandria. A s Alexandií se vrátí napětí, plnokrevné postavy, nepředvídatelnost, tedy všechno, co od seriálu chci. Naprostá změna v nahlížení na ústřední postavy je parádní, Rick se opět ukazuje jako jedna z nejpropracovanějších postav v současné televizní tvorbě a po delší době se trochu oklepe i Daryl. Úplné finále mělo být sevřenější, ne tak rozsekané do různých linií, ovšem situace v Alexandrii je vygradovaná hezky a natěšenost na Vlky je velká. Teď je otázka, jak to celé hodnotit. Pod dojmy ze závěru série teď dám asi páté sezóně vyšší hodnocení, než by si zasloužila. Uvidíme, s čím přijde další řada. Šestka je nejslabší. Bohužel. Pořád sice skrývá silné momenty (masakr v Alexandrii, Morganovo prozření, no a samozřejmě závěrečné Neganovo entré), ale ty se tentokrát skutečně dají spočítat na prstech jedné ruky. Jinak je tu jen vata, zvlášť první půlka série by se dala natlačit tak do tří dílů, přičemž se roztahuje na celých osmi! Je pravda, že příchod Ježíše (který je až běda nevyužitý, snad dostane pořádný prostor dál) Živé mrtvé zase trochu nakopne, ale i po něm přijde zase zbytečné zpomalení. A někdy skutečně sračkoidní scénář dostává postavy, které už by měly být zkušené a opatrné, do situací, z nichž vychází jako úplní blbci. Což mrzí snad nejvíc. Se sedmou sérií překvapivě pokračuje kvalitativní sešup dolů, protože místo toho, aby Negan vlil seriálu novou krev do žil, tempo se po jeho příchodu ještě víc rozvolňuje. Jedině první epizodu, která dojíždí cliffhanger z minula, bych označil za skvělou, pak ale přijde zoufale rozkouskované tápání bez starých dobrých vrcholů, které občas zachraňuje Negan a jeho pohůnci, ale jinak to prostě nemá čím překvapit. Vše je jasně nalinkované, přesto ale musíme sledovat jednu výplňovou epizodu za druhou, aby postavy na konci série došly tam, kde jsem myslel, že budou tak v pátém díle. Ale OK, stejně se na to budu koukat i za půl roku, tak doufám, že konečně začne válka, která bude stát za to. 1. série: 80 % 2. série: 85 % 3. série: 90 % 4. série: 75 % 5. série: 75 % 6. série: 65 % 7. série: 55 %

plakát

Vodní svět (1995) 

Zásadní problém Vodního světa tkví v tom,že kdykoliv se zdá,že to začne být konečně opravdu zajímavé,přijde NĚCO (Dennis Hopper,debilní vedlejší postava,otřesný digitální efekt...),co to zase pošle do hajzlu.Pak nepomůže ani velkorysá výprava,ani spoře oděná Jeanne Tripplehorn,ani fakt,že J. M. Howard jede.. Pár zajímavých scén se najde,ale převážná část skvělého námětu je nehorázným způsobem zabitá. 50 %

plakát

Hancock (2008) 

Takhle nevzrušivý blockbuster tady už dlouho nebyl.Potenciál tohohle superhrdinského pobudy byl značný a první dvacetiminutovka,ve které Willík hlásí,dělá bordel a fuckuje všechny okolo sebe,je prostě super.Ale... Je asi pravda,že se tady zatraceně stříhalo,přepisovalo,měnilo,což se na filmu podepíše,ale Peter Berg je podle mého mínění dostatečně schopný režisér na to,aby si poradil i s problematičtějším projektem.Nestalo se a z Hancocka se s postupující stopáží vyklubal absolutně nesourodý a uspěchaný paskvil s neskutečně řídkým dějem a žánrovou neujasněností,která je u tak drahého a ambiciózního filmu prostě neodpustitelná.Skvělý námět se podařilo dokonale zabít nesmyslnými zvraty,které jsou podepřené tak lacinými a dementními vysvětlovačkami,až to bolí.A nakonec i ten Will se v poloze napraveného ožraly docela trápí.Na Charlize se dívá hezky a hod velrybou je epic,ale jinak nikde nic. 45 %

plakát

Bod zlomu (1991) 

Zlobotomizovaný remix Legend z Dogtownu a Nelítostného souboje,po kterém mi je jasné,že Kathryn Bigelow umí zatraceně dobře režírovat.Skvělá práce s jednotlivými záběry,nádherně napínavé sekvence,kterým suverénně vévodí honička úzkými uličkami a svobodomyslná atmosféra mě bavily po celou stopáž,ve které jsou divácké atrakce a režijní nápady rozesety natolik rovnoměrně,že mě Bod zlomu ani na chvíli nepustil a na cool akční a čistě mainstreamový projekt mi toho řekl docela dost.Navíc,fantastický konec a jeden skok z letadla bez padáku ve velmi slušné výšce.Na to se nezapomíná. 85 %

plakát

Lawrence z Arábie (1962) 

Neobyčejný snímek o neobyčejném muži,který potvrzuje,že každý film je dlouhý jen podle toho,jak je zajímavý jeho příběh.Lawrenceův příběh je v právém slova smyslu veliký,se spoustou postav,nádherných obrazů (úvodní putování pouští a zjevení Omara Sharifa budu mít v hlavě hodně dlouho) a skutečně památných scén,jako přechod přes Nafúd či dobytí Aqaby.V druhé půli ale začne lehounce haprovat tempo a velkolepost mi přestala vynahrazovat jistý chlad,který jsem z filmu cítil.Chtělo to trochu víc zatlačit na vztah mezi Lawrencem a Alim,ubrat na rozvláčných obrazových pasážích a hned bychom tu měli víc emocí! Jinak jde ale samozřejmě o skvostný snímek,na kterém lze krásně demonstrovat sílu kinematografie,studovat brilantní práci herců a především Davida Leana,který potvrdil svůj talent na režírování monstrózních projektů.Někdy omamně vtahující,jindy lehce unavující,jako celek každopádně výborné. 85 %