Recenze (243)
Řbitov zviřátek (2019)
Nie som priaznivec hororov, vyhýbam sa im veľkým oblúkom, takže okrem IT-a neviem porovnávať. Dočítal som sa, že by mal byť tento film nadpriemer vo svojom žánre - to ma len uistilo, že ak toto patrí medzi kvalitnejšie súčasné horory, nebudem strácať čas (a nervy) s ostatnými. Dejovo celkom zaujímavé, ale nedotiahnuté.. od Kinga by som čakal viac premakaný dej, lepšie gradovanie napätia, nie len prebytok lacných jump-scare-ou. Herecké výkony boli veľké pozitívum filmu -kocúr odpudivý a dievčatko dostatočne strašidelné. Film hodnotím na lepších 60%, malo to svoje svetlé momenty.
Jack staví dům (2018)
Tento film sa nedá jednoznačne ohodnotiť. Rozhodujem sa medzi dvoma a piatimi. Trier opäť dokazuje, že medzi nepochopením a kultom je tenká hranica..
První člověk (2018)
Povedal som si, že k svojmu #1000 hodnoteniu napíšem po dlhom čase aj komentár a že musí to byť nejaký kvalitný film. Vyšlo mi to. Damien si odskočil k nespevavému žánru a ten mu sakra sedí. Dobová zrnitá kamera, prebytok detailov a realistické dialógy nejakým zázračným spôsobom nenudia a vytvárajú neustály tok deja. Asi tu máme kandidáta na zlatú sošku, možno aj dve. TOP scéna - Gemini
(Ne)obyčejný kluk (2017)
Priateľná dávka gýču..
Blade Runner 2049 (2017)
Ja som v tom videl kombináciu Driveu a Ghost in Shell v tej najlepšej možnej forme. Jednotka prešla mimo mňa, zato túto dvojku musím zhliadnuťešte najmenej dvakrát. Rada pre budúce generácie: Nepite pollitrovú kolu na dvaapol hodinovom filme.. újde vám kúsok deja :D
Příchozí (2016)
Dva krát zhliadnuté za sebou, 900té hodnotenie a skvelé pocity po skončení... tak možno ľudstvo predsa len má šancu. Finále napísal asi Moffat, inak si to neviem vysvetliť :D
Rogue One: Star Wars Story (2016)
Druhá časť každoročného predvianočného sci-fi sviatku pokračuje. Na SW 3.9 som šiel bez vážnejsích očakávaní, no s prísľubom špinavého sveta v okupácii Impéria. A dostal som to. A ešte aj niečo navyše. Pre mňa ako fanúšika nielen filmov, ale aj animovaných seriálov, bolo prenesenie štýlu boja rebelov z animovaných seriálov na veľké plátno asi najväčšiou nerdgazmickou udalosťou posledných mesiacov. Ako čerešnička na veľmi dobrej šľahačkovo ananásovej torte bola sekvencia s Vaderom a dve Trierovsko-Melancholiovske zábery.
Mladý papež (2016) (seriál)
Neskutočné. Seriál, ktorý ma byť proticirkevný a protipápežský má nakoniec opačný efekt, tlieskam a skladám poklonu pánovi Sorrentinovi za tento skvost súčasnej serálovej (európskej?) tvroby.
Kniha džunglí (2016)
Nečakal som, že sa v súčasnej americekj kinematografii ešte objaví poctivý remake, ktorý je zároven vtipný, smutný, pútavý a poučný. Moja detská duša pri pozeraní tohto "moderného" spracovania zaplesala.
Melancholie (2011)
No tak som sa konečne odhodlal zhliadnuť tento film, akurát v deň, keď bol maxispln na oblohe :D, Tento snímok označil môj otec za film desaťročia alebo za absolútny film. Prvá polovica bola taká wtf konverzačka s wtf momentami, ktoré vo svojej podstate až tak wtf neboli, no potom prišla komorná druhá polovica a čakanie na neodvratné. táto druhá polovica so svojím pomalým tempom presne vystihla pocity beznádeje aké by v takomto prípade aj nastali. Plus prvých 5 minút - vizuálno-artový orgazmus (v tých prvých obrazoch bol vlastne vyrozprávaný celý príbeh, alebo sa mi to zdalo?)