Recenze (1 945)
Poklad hraběte Chamaré (1984)
Historické drama (nejen) o střetu zastanců náboženského fanatismu a osvíceneckého myšlení (viz Kladivo na čarodějnice) s náramně temnou (až hororovou) atmosférou a velmi solidními hereckými výkony (hlavně Eduard Cupák jako Abbé je parádně odporný, aniž by jakkoliv přehrával). Ambiciózní, naprosto "netroškovský" film, zejména dynamicky natočená expresivní úvodní sekvence je velice působivá... 70 %
Kniha džunglí (2016)
Svůj stín to nikterak nepřekročilo, ale jako vizuálně nesmírně opojná podívaná pro celou rodinu tomu nelze vytknout v podstatě nic. Balú se smutnýma očima Billa Murrayho je největší miláček. :-) 80 %
Sestra (2018)
Krásné lokace a dějové zasazení (pro stylový duchařský či okultní horor jak dělané) ve službách matného, nevýrazného a snadno zaměnitelného "příběhu". Atmoféra po celou dobu příjemně temná, hororových scén je slušná porce a většinou jakž takž fungují (tzn. že při lekačce se občas leknete), ale celek silnější dojem prostě nezanechá. Jako chutná jednohubka v rámci Conjuring série s tím však nemám žádný větší problém. 60 %
Creed II (2018)
Chlapský doják roku. Opravdu jsem nečekal, že mě to potěší v tolika rovinách. Asi nejvíc mě dostalo polidštění otce a syna Dragoových - na tom mohl celý film totálně ztroskotat, ale nakonec je to jeho možná největší deviza. V souvislosti s tím musim ocenit i to, jak ladně a přirozeně Creed II navazuje kromě předchozího dílu právě na kultovního Rockyho IV, což je z mého pohledu možná nejultimativnější 80's hollywoodský akční film ze všech ultimativních 80's hollywoodských akčních filmů (Komando, Rambo 2+3, Cobra), přičemž se jeho specifickému cheesy stylu nesnaží nijak podobat (pouze na něj odkazuje a variuje některé jeho ikonické scény) a drží se moderního "seriózního" pojetí prvního Creeda. Další díl vůbec nepotřebuju, o hlavních postavách teď už bylo řečeno vše podstatné (o Rockym každopádně) a jejich linie jsou zakončeny krásně a stylově (MINISPOILER za ty sluchátka v závěru jsem tomuhle snímku ochotný odpustit pomalu jakýkoliv fail). Nicméně spin-off s Lundgrenem a jeho synkem bych bral asi okamžitě, tam potenciál k vytěžení podle mě nepochybně je... 70 %
Simpsonovi - Homerem zapomenuté děti (2001) (epizoda)
"S panem Simpsonem je legrace. Vyprávěl nám, jak má podělanej život." __ "Kam to jedeme, pane Simpsone?!" - "Řeknu ti, kam nejedeme. Do vězení!" - "Tak to otočte..."
Vládní krize: Andrej Babiš exkluzivně (2018) (pořad)
Koranteng tam byl vlastně úplně zbytečně. Andrej tam mohl sedět sám, odvyprávět svoje čapí pohádky, které nemají hlavu ani patu, a zase jít. Moderátor netřeba.
Simpsonovi - Homer barmanem (2001) (epizoda)
"Jsem Formajko, démon designu." - "Nazdar Formajko." - "Ne, nejmenovat prosím!" - "Je to sympaťák!"
Simpsonovi - Rodičovské pouto (2001) (epizoda)
"Je vidět, že nikdy neměla děti. Podívejte se, jak má pevná a svěží prsa!" ___ "Budete se svému synovi pořádně věnovat, je-li to u vás vůbec možné..." - "Mmmm, jelito..."
Simpsonovi - Trilogie omylů (2001) (epizoda)
Simpsonovská odpověď na tarantinovské prolínající se příběhové mozaiky a Lola běží o život. :-)
Simpsonovi - Simpsonovi v Africe (2001) (epizoda)
"Zapalte někdo toho opičáka!" ___ "Prezident Muntu při státním převratu neprolil ani kapku krve. Jenom škrtil a škrtil." ___ "Barte, vylez na ten kopec a rozhlídni se, kde jsme." - "Na Kilimandžáro?!"