Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krátkometrážní

Recenze (4 760)

plakát

Flákači (1995) 

"Jednou jsme spolu spali, na lyžařském výcviku, pamatuješ?" "Tos byl ty?" Mám filmy Kevina Smitha rád. Doslova miluji Hledám Amy, hrozně mě baví Jay a Mlčenlivý Bob vrací úder a Dogma, Mroží muž je úlet a i Zack a Miri točí porno je sranda. Když jsem ale před lety viděl jeho první film, dodnes oslavovaný a vynášený, tedy Podvodníky z New Jersey, trochu jsem protáhl bradu, protože mě to zrovna moc nevzalo. A podobně to mám i s Flákači, dalším jeho hodně vynášeným filmem. Sledoval jsem to na třikrát, prvních cca 20 minut jsem dokonce přemýšlel, že to vypnu. Pak se to trochu rozjede, ale tak nějak mi to moc nesedlo. Částečně za to může Jason Lee, protože mi není moc sympatický. Trvá fakt dlouho, než mě to začalo bavit a počítám, že za pár dní si z toho budu stejně pamatovat jen Joey Lauren Adams. Ještě mě tedy čekají Clerks 2, abych pravdu řekl, moc se mi do nich nechce.

plakát

Lotrando a Zubejda (1996) 

Strach je mi z hloubi mé duše nesympatický a až infantilní naivita pohádky je silný (proti)proud, který by ji dokázal strhnout z pozitivních výšin, ale i přesto je to dobrá pohádka, neskutečn nahláškovaná (Svěrákovská hra se slovy mě vždycky baví). Seidlová je nádherná, pro Ljubu Krbovou mám slabost, Táborský fakt zábavný. Pohádka má obrovské štěstí, že byla natočena před jednadvaceti lety, kdy to nikdi neřešil, Dneska by asi ostrouhala coby sluníčkářská propaganda.

plakát

Žoldáci spravedlnosti (2006) 

Příběh je takový trochu dost zamotaný, docela jsem se ztrácel v tom, kdo s kým, proti komu, proč a za co/kolik, ale tak nějak mi to bylo i jedno. Překvapí nasazení filmu od samotného začátku (bojová akce s tanky, vrtulníky atd.) i když spousta věcí (přepadení ochranky francouzského velvyslance a jeho samotné unesení) je tak logicky pofidérní, až k smíchu. Ale Seagal se s tím pořád nesere, mlátí lidi s ksichtem v záběru a sekunduje mu hezká slečna. Takže... Osmdesátky ani devadesátky se nevrátí, takhle to alespoň stačí. 2.5*

plakát

To, co dýchám (2007) 

Velmi slušně obsazený kousek na to, abyste to chtěli vidět. Otázkou je, zda tato chuť bude ukojena. A u mě byla. Sice je to krutě depresivní a smutné a některé linie jsou jen chvilkové a málo rozvinuté (Whitaker, Bacon), nakonec to však všechno zapadne a zaujme to. Fraser s Gellar táhnou celý film, Hirsch může hrát jakoukoliv roli, ale pořád bude díky svému ksichtu vypadat jako hodný kluk od vedle.

plakát

The To Do List (2013) 

"Proč jsou jejich kozy tak malé?" "Protože jsou pravé." Dobře vymyšlené a hravé úvodní titulky. Aubrey Plaza je dobrá v tom, že dokáže zahrát sexy čubku i blbku, o kterou si skoro nikdo neopře ani kolo i když se mu nabízí, jako zrovna tady. Zpočátku byla fakt dost nepříjemná a nesympatická. V podstatě technický a zábavný manuál pro kluky jak na holky. Trochu nechápu to devadesátkové retro (ne, že by mě nebavilo, orgasmus do tváře Hillary Clinton mě pobavil), ale asi kvůli kontrastu. Nečekal jsem to tak zábavné.

plakát

Loudilové (2009) 

Občas docela prdel, a prdelky pořád. Celou dobu... Prdelky... A tak vůbec.

plakát

Lítám v tom (2009) 

On to Choze vystihl docela dobře. Anna Kendrick a Vera Farmiga v jednom filmu. To prostě nemůže být úplně špatný film. A on není vůbec špatný. Nejen díky Anně a Veře. Clooneyho snad až klasická poloha, která mu ale hrozně sedí a dává jí atmosféru uvěřitelnosti, Kendrick je taková trochu uťáplá (ale i tak je to u ní jedno), ale Vera Farmiga jede jako parní válec. Nedávno jsem se tak zamyslel, zda mě víc bere (herecky, vzhledem, jiskrou, prostě čímkoliv) právě Vera nebo její mladší ségra Taissa a došel jsem k tomu, že nejsem schopen se rozhodnout. Hrozně se mi na tom filmu líbil konec, až mě potěšil, stejně jako jeho neidealistické směřování.

plakát

Tarzan (1984) 

V kině před mnoha, mnoha lety coby nadšenému děcku mi to přišlo hodně zajímavé. Dneska už takové trochu slabé. Problém však není v tom, že by zestárl film, vidím ho v tom, že jsem zestárl já. Už to prostě (tak) nežeru, některé "omyly" či řešení problémů mi přijdou z dnešního pohledu až směšné (mezidruhové mísení opic). Masky jsou fajn, Lambert je fajn, MacDowell asi nejkrásnější, co jsem ji zatím viděl, ale prostě už to není ono. Navíc je to jeden z dalších filmů, které jen podkuřují mé misantropii.

plakát

Nejistá sezóna (1987) 

"Zlatý prciny". Že nemůže fungovat Cimrman v moderní době? Chyba, tohle je cimrmanovštější, než kdejaká jeho hra. Nic není jak se zdá, nic nefunguje jak má a přesto ano, podivní lidé v podivné době kolem zvláštního divadla. Co je dokument a co fabulace? Co je vtip a co jen odraz doby? Co je titěva?

plakát

Od kolébky do hrobu (2003) 

Bartkowiak si svůj herecký tým režijně vyzkoušel v Romeo musí zemřít, takřka k dokonalosti se s nimi vzepjal v Lovci policajtů a jak jim všem může dojít dech ukázal v tomhle. Pravda, Anthony Anderson je pořád sympaťák, jeho teploušek je fakt zábavnej, Kelly Hu a Gabrielle Union nakonec přeci jen předvedou to, na co čekáte celý film (a musím říct, že je to asi nejlepší část filmu), jenže DMXe si v klidu poslechnu jako rappera, ale koukat se na něj moc nedá, jako by ve všech filmech, co jsem ho v nich viděl, hrál pořád jednu a tu samou roli, on se nijak nevyvíjí, Jet-li dostal hrozně málo prostoru a Tom Arnold po Lovci policajtů hrozně vyměkl (čekal jsem další slovní přestřelku s Andersonem a ono prd). Pokud bych měl vyhrabat alespoň jeden důvod, proč to všechno v Lovci policajtů fungovalo a tady je, tak je tomu z části proto, že tenhle film se cítí a tváří dost namachrovaně. Je to okaté a viditelné. Ale soundtrack skvělý, Eminemova pecka hned na rozjezd je parádní. 2.5*