Recenze (137)
Žhavé výstřely (1991)
Primárně parodie na Top Gun.V druhém plánu parodie na vše možné od 9 a půl týdne až Jih proti Severu. Pár slabších míst bavil jsem se u toho víc jak na komediích Woodyho Allena.
Anděl Páně 2 (2016)
Jo jako vánoční pořad to není špatné. Není to čistá komedie a Bolek po zásluze skončil v pekle.
Večer tříkrálový (1996)
Velice zdařilá adaptace komedie slavného alžbětince. Jméno Trevor Nunn mi dosud nic neříkalo ale je minimálně stejně talentovaný režisér jako jeho slavnější kolega Keneth Branagh. A ted si jdu pustit Yes sir minister/premier.
Sekretářka (2002)
Trochu ujetá červená knihovna. Za ten happy endový konec přidám jednu hvězdu.
Krátký film o lásce (1988)
Krásný příběh o nenaplněné lásce
Karlík a továrna na čokoládu (2005)
Za cinefilní odkaz na Kubrickovu Vesmírnou Odysseu jedna hvězda navíc
Oněgin (1999)
Velmi konvenční zpracování slavného Puškinova románu. Hezky se na to dívá (hlavně herečky) ale nemůžu se ubránit představě že z toho námětu se dalo získat mnohem víc.
Arizona Dream (1993)
Poprvé jsem tenhle film viděl na boskovickém festivalu v tamním letním kině před patnácti lety. Moc mne to asi nezaujalo protože jediné co mi utkvělo v paměti byla scéna kdy Vincent Gallo napodobuje Caryho Granta v North by Northwest. Ostatně těch odkazů pro cinefily je tam víc nejen Hitchcock. Kusturica svůj magický realismus přenesl z Balkánu do pouštní Arizony netvrdím že to nefunguje ale Otec na služební cestě a Vzpomináš na Dolly Bell mi připadají autentičtější. Moje hodnocení zvyšuje jako vždy skvělá hudba Gorana Bregoviče.
Hodina vlků (1968)
Slabší Bergman přesto nadprůměrné.
Horší už to nebude (2006)
Tohle mne inspirovalo jen si místo kytary koupím nejspíš ságo,