Recenze (56)
Gilmorova děvčata (2000) (seriál)
Nechápu, proč se tenhle seriál těší takové popularitě, přestože je tak přehnaný a přemrštěný, až to rve uši - nejen že všechny postavy mluví pořád a neuvěřitelně rychle, ale co je horší - co věta, to hláška, ta nepřirozenost až bolí. Nesedí mi ani obsazení, všichni jsou třesknutě vtipní (Lorelai), přemoudřelí (Rory) či prostě otravní (Luke), případně se chovají jako idioti (většina Roryných partnerů, hlavně Dean). V podstatě jde o natahovanou romantickou komedii o sobcích, snobech a nedospělých dospělých, co řeší problémy tak banální, že to ve skutečnosti ani problémy nejsou. A nezachrání to ani četné vyzdvihování ideálního vztahu matka - dcera, a humor, který se mi osobně nezdá vtipný. Ne, díky.
Nymphomania (1993)
I jako experiment je to notně primitivní.
Černá labuť (2010)
Tenhle (na Aronofskyho) poměrně přímočarý příběh o psychicky narušené baletní bulimičce se sklony k sebepoškozování a s nevyhraněnou (a hlavně nevybouřenou a špatně potlačovanou) sexualitou mě vážně oslovil. Nechybí ani téměř šablonovitá postavička psychotické matky, která přehnanou péčí trýzní svou dcerušku a skrze ní si také realizuje vlastní nesplněné sny a dávné ambice. "Dokonalé" to i přes naprosto perfektní hudbu z Tchajkovskiho nejlepšího baletu nebylo, Aronofskyho vrcholem pro mne bude vždycky Fontána, ale neméně strhující a dramaticky gradující jako třeba Requiem za sen je Černá labuť každopádně. Zkrátka - čtyři a půl hvězdičky (půlhvězdička navíc za neuvěřitelně krásnou Milu Kunis).
Spalující touha (1999)
Film, který ve vás probudí opravdovou chuť si zasouložit.
Bitch Slap (2009)
Zábavně brutální, i když v podstatě neskutečně pitomý film pro nadržené pubertální mládence a lesby, skládající se z devadesáti procent zpomalených, fetišistických záběrů na nádherný kozatý ženský, co se vzájemně líbají, prstí nebo mlátí, a deseti procent opravdu hodně špatných trikových scén. A jako bonus Hercules s Iolaem a Xena s Gabrielou. Love it or hate it.
Alenka v říši divů (2010)
Jeden Depp Burtona nedělá. Zoufale mi chyběl Timův typický rukopis..., tohle byla prostě Disneyovka. Pro mě prozatím největší zklamání roku 2010.
Dorian Gray (2009)
...a to jen z lásky k původnímu Wildeovu Obrazu Doriana Graye, jinak bych to viděla tak na dvě hvězdičky. Copak je tak těžké natočit adaptaci téhle novely tak, aby se na to dalo dívat, a aby se to drželo předlohy trochu více než jen v hodně hrubých rysech?
Mikulášovy patálie (2009)
Rozkošná povinnost pro všechny milovníky knih Reného Goscinnyho a Jean-Jacquese Sempého o malém nezbedovi Mikulášovi (pro mne jedna z nejoblíbenějších sérií mého dětství). Tento film je povedenou adaptací s výborným obsazením.
Zombieland (2009)
Tak. A ode dneška... se bojím klaunů ještě víc. A sympatický Bill Murray opět dokazuje, že díky němu si film zaslouží o nějakou tu hvězdičku navíc (viz. rádoby-děsně-umělecké-a-jinak-naprosto-nestravitelné Limits of Control).
Naqoyqatsi (2002)
Vizuálně dokonalý orgasmus uměleckého dokumentu s hudbou Philipa Glasse. Pro mě mnohem silnější i lépe stravitelnější zážitek než Koyaanisqatsi.