Poslední recenze (827)

The Batman (2022)
Příslibu motivu smutného milionáře ve smutném New Yorku tento film sice nedostál, ale i přesto a přes svou zdánlivě přestřelenou délku překvapivě neotrávil. Batman je v první řadě pořád betmen, čti [sociopat v nesmyslném netopířím oblečku s kolty nízko u pasu]. Sice právě pohyblivé obrázky s tímto spojené jsou na filmu co do atmosféry a celkové líbivosti tím spolehlivě nejpůsobivějším, dojem ale nakonec dělá i to, že nejsou středobodem filmu. Ten namísto komiksové klasiky tvoří pomalá, zamračená a ponurá a vcelku napínavá detektivka. Jasně, byl bych mnohem radši kdyby probíhala bez té přihlouplé masky a došla svého naplnění v návaznosti na zavádějící úvod o reformě politického a společenského života Gothamské smetánky... nebo klidně i v jejím zavrhnutí, prostě cokoli co by tuto premisu přiblížilo víc než betmen mlátící bezejmenné záporáky. Nakonec v tomto ohledu nezbývá než dál snít (nebo se znovu podívat na Jokera), film nicméně i přes tyto rozpory funguje. Brouzdá po povrchu svého potenciálu a sází na mainstreamovou jistotu víc než by musel, ale bavil jsem se dost na to, abych neměl potřebu ho za to soudit.

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
Oproti předchozím dvěma dílům se podařilo udržet digibordel aspoň relativně na uzdě. Jenže jeho absence ještě film nedělá a naopak oproti prvním dvěma zvířatům už došlo k úplnému zanevření na jakýkoliv scénář, a tak zůstal jen bordel náhodných událostí, které spolu nijak nesouvisejí a, co hůř, k ničemu ani nespějí. Kdyby to nepůsobilo jako tak nepokryté ždímání úspěšné franšízy, klidně to mohl být arthousový dada experiment. Takhle celá trilogie skončila spíš jen jako ex...ment. P.S. Nejsmutnější je fakt, že by Yatesův štáb snad dokázal natočit zajímavý film, jenže Rowling sama evidentně nechápe význam svých slov když postavám vloží do úst hlášku "Do what is right, not what is easy", což se nazdory všemu přesně stane. Snad jí tedy někdo ta slova vyloží a donutí ji konečně nastoupit do důchodu.

Twilight sága: Zatmění (2010)
Z hovna bič neušije ani sebevětší umělec. Nevím, jestli je problém v nastolené depce a pofňukávání mezi zasmušilým Edwardem a polonahým Jacobem z New Moon, nebo v samotné předloze. Ani David Slade ale nedokázal z materiálu vyždímat nic víc než pejzy Roberta Pattinsona a ne-úplně-k-smíchu akční scény. Takovej vroubek na filmografii mu ale rozhodně nezávidím.
Poslední deníček (16)
And the second place goes to...
'cause Shaolin Fantastic's a bad mother---