mikulem

mikulem

Martin Mikulecký

okres Děčín
Thriller fan

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 10.11.2018  10:28
    Hlubinami vesmíru (TV pořad) (2007)
    *****

    Tento pořad by potřeboval větší reklamu. Narazil jsem na něj čistě náhodou na TV Noe a právě včas, abych shlédl Žeň objevů 2017 s panem Grygarem. Psaná Žeň objevů je dost možná nejzajímavější čtení vůbec. Naživo je to stručné, ale vydatné a vidět přitom pana Grygara, jak zaníceně hovoří o posledních objevech, tomu se vyrovná jen máloco. Pan Grygar ve mně před lety probudil zájem o vesmír.

    • 15.8.2018  09:21

    V této epizodě zazní podle mě nejlepší píseň celého seriálu (lepší než Modlitba pro Martu) Denně čekám Marty Kubišové. Je to převzatá píseň, v originále jde o Anyone Who Had A Heart a zpěvačku Dionne Warwick, autorem hudby je Burt Bacharach. V originále je to pomalá soulová skladba. Verze pro Martu je rychlá a má neskutečnou energii, hned s prvními tóny mi naskočí husí kůže. I český text mi připadá lepší než ten původní. Den se zpátky nevrací. Běžně tenhle žánr neposlouchám a tento komentář je pro mě způsob, jak se vypořádat s emocemi, které ve mně ta skladba vyvolává, už od chvíle, kdy jsem ji slyšel poprvé.

    • 2.2.2017  13:31
    Stará panna (1939)
    ****

    Mnohem silnější než následující filmy, které odsud bezostyšně opisují (The Great Lie [1941], To Each His Own [1946]) a opět platí, že Oscary měly být udíleny zde, a ne u těch pozdějších filmů. Síla příběhu vychází z vyrovnanosti obou hlavních postav (Miriam naštěstí nehraje druhé housle, jak jsem se obával). Obě ženy si uvědomují, že udělaly chybná rozhodnutí, a jejich následky že je nakonec dostihnou. Nejlepší filmy často vznikají z divadelních her, nad jejich příběhem se totiž dostatečně přemýšlelo.

    • 23.11.2016  20:38
    Příchozí (2016)
    *****

    Kontakt (1997), Koule (1998), Gravitace (2013), Interstellar (2014), Marťan (2015). Všimněte si té 15-leté mezery, kdy sci-fi nebylo v kurzu. Už jsem si vážně zoufal a moc si přeji, aby to při současném tempu jednoho kvalitního filmu ročně ještě nějakou dobu vydrželo. Příchozí (2016) mají naprosto perfektní úvodní třetinu, plnou zděšení i fascinace, přesně jak bych si takovou situaci představoval. Toto téma se přímo nabízelo a vůbec nechápu, že to někdo natočil až teď - natočil tak, jak bylo třeba. Vlastně mě i docela překvapuje, že tak zvláštní film byl zároveň tak vřele přijat. Snad se konečně blýská na lepší časy sci-fi.

    • 20.7.2016  23:32

    Mám raději méně vyumělkované filmy. Vřele doporučuji například Waterloo Bridge (1931) - prakticky stejné téma, ale autenticitou má značně navrch. Stejně tak je velmi podobná klasika Camille (1936), v jedné scéně je to více než zřejmé

    • 19.9.2015  18:01
    Violent Road (1958)
    ***

    No vida, on existuje remake Mzdy strachu natočený už v 50. letech! Nečekal jsem raději mnoho a to bylo rozumné, protože film nemá čím ohromit. Scénář nestojí za moc; to jsem se ostatně dočetl předem. Když přehlédnu, že postavy mnohdy jednají naprosto nepochopitelně, stále zbývá docela příjemná podívaná. Komu se líbí staré americké trucky, může si film užít.

    • 31.7.2015  19:41
    Dead Solid Perfect (TV film) (1988)
    ***

    V podstatě jde o běžný, mnohokrát zpracovaný příběh o cestě sportovce za vysněným úspěchem - zde jde o golf a o pohár U.S. Open. Jednak sledujeme soukromý život hrdiny, který si nezadá s filmy Woodyho Allena - rozchody, milostné etudy i pěkná hambatá scéna. Jednak poznáme něco ze zákulisí golfu a velký kus filmu sledujeme závody. Hodně záleží na tom, jestli dokážou diváka vtáhnout. Zde je to udělané dobře a velkou zásluhu na tom má hudba. V několika sekvencích je vidět, že jsou scény sestříhány na hudbu. On ten soundtrack je trochu zvláštní a až teď mi to začalo dávat smysl. Škoda, že si Tangerine Dream nevybírali více sportovních filmů.

    • 30.4.2015  11:12

    Tenhle film je jako dort pejska a kočičky, v podstatě takové tři filmy v jednom (noir, vězeňské drama a romance), které spojuje jen postava Bennettové. Hlavní postavy se objevují a zase na dlouho mizí. Jejich motivace je tak ke konci už těžko pochopitelná, a už vůbec ne uvěřitelná. Hitchcock údajně natočil scény s letadlem poté, co Mayo od projektu odstoupil těsně před dokončením. Nic velkolepého, ale rozhodně jsou to ty světlejší momenty filmu. A teď by mě zajímalo, kdo další z té desítky hodnotících film skutečně viděl.

    • 1.4.2015  10:40

    Ve 30. letech byly Norma Shearer a Joan Crawford největší rivalky v boji o hlavní role u MGM. Ve 40. letech Norma Shearer ustoupila do pozadí, ovšem objevila se Greer Garson a situace se opakovala, což vyvrcholilo odchodem Joan Crawford od MGM. Až poté získala Joan svého Oscara. Pikantní je, že všechny tři dámy postupně sehrály stejnou postavu zlodějky z lepší společnosti, ve třech adaptacích hry THE LAST OF MRS. CHEYNEY, takže si je můžeme nekriticky porovnat. Verze Shearerové (1929) má ukrutně nudný úvod, ovšem jakmile dojde na odhalení, je to prvotřídní zábava. Verzi Crawfordové (1937) si vybavuji jen matně, nenudil jsem se u ní a odhalení bylo velmi originální, ovšem je třeba přiznat, že dost přesně kopírovalo verzi 1929. Verze Garsonové (1951) původní příběh hodně upravuje, dozvíme se více o tom, co dějově předcházelo a tento nový úvod překonává oba předchozí filmy. Bohužel jakmile dojde na odhalení, je to udělané mizerně a změny vůči originálu jsou rovněž na škodu. Doporučuji shlédnout i starší verzi, ať víte, jak to mohlo vypadat, o co nás scénárista připravil.

    • 10.3.2015  23:35

    Velmi dobrá první adaptace hry, vyzdvihl bych především dvě věci. Jednak zdlouhavý úvod nové verze, čítající bezmála hodinu, trvá zde pět minut a už se přesouváme do mizerného podnájmu, takže není šance úvod zaspat, děj se hned pohne na tu zajímavější část. Jednak je to Mae Clarke, kterou jsem dosud neznal, která všechny polohy dokonale zvládá a dává filmu živelnější tón. Najde se i pár teatrálních scén, z dnešního pohledu, já bych to ale formuloval opačně - dnes by to jednoduše nedokázal nikdo takhle zahrát. Ještě že ty staré filmy máme.

    • 12.11.2014  09:12
    Interstellar (2014)
    *****

    Gravitace (2013) a Interstellar (2014). Je to jen náhoda? Že by se po 15 letech půstu konečně zase začaly točit dobré sci-fi? Naposledy mě takhle odrovnal Kontakt (1997) a v současné době digitálního pozlátka jsem už nevěřil, že ještě něco podobného budu moct v kině prožít.

    • 6.11.2014  23:02

    Koukám, že opět hodnotili samí milovníci filmů.

    • 21.10.2014  10:56

    Pro zajímavost, Ann Dvorak se objeví minimálně ve dvou scénách. Zhruba kolem 8. minuty je v jednom z párů na tanečním parketu, ve 40. minutě je pak jednou z dívek z večírku, dokonce řekne pár vět (myslím, že "Hello, Val!" a pak se shání po pití). Už jsem viděl i menší štěky, ovšem film je především sólo pro Joan a Pauline.

    • 7.9.2014  09:05

    Nechápu, proč v roce 1941 vlastně točili remake. Mělo se snad přijít s nějakým převratným trikem? Měl Tracy zastínit Oscarového Marche? Bergmanová předvést rozervanější Hopkinsovou? Chtěl snad někdo překonat skvělé kamerové jízdy, vizuální stránku vyprávění? Ne, vážně nechápu, proč ten remake točili, když dokonalosti už bylo dosaženo.

    • 30.7.2014  20:16

    Na tomhle zapomenutém noiru se mi nejvíc líbí dvě věci: jednak Alan Ladd, který se pro role nesmlouvavých chlápků narodil, jednak dobře vystižená paranoidní atmosféra Italské vesnice s neobjasněnou válečnou zradou, kde se každý bojí promluvit, kamenem ale rád hodí. A ta zmíněná píseň je moc zajímavě využitá.

    • 26.6.2014  12:31

    Tento snímek je filmovým debutem Joan Crawfordové, která zde byla najata jako double Normy Shearerové. Shearerová hraje dvojroli a jak se logicky nabízí, obě postavy se nakonec setkají. Některé záběry jsou řešené trikem, jindy uvidíme záda jedné z postav, záda, která nejspíš patří Crawfordové. V jednom záběru je vidět její tvář a není pochyb o tom, že je to ona. Nejzábavnější je srovnání s podobnými štěky mladších hereček ve filmech, kde již byla Crawfordová hvězdou, například Ann Dvorak - THIS MODERN AGE (1931), Joan Fontaine - NO MORE LADIES (1935), Susan Peters - SUSAN AND GOD (1940). --- Mimochodem zmínil jsem se, že Shearerová je prostě božská?

    • 19.5.2014  23:50

    Po filmu SPEEDWAY (1929), velmi dobře nasnímaném, se zřejmě hledal způsob, jak na závodních scénách něco ušetřit. A přišlo se s triky. Většina závodních záběrů je zde udělána zadní projekcí. Nějaké zajímavé pokoukání se tu najde, ale kvalitám SPEEDWAY se nepřibližuje. Na druhou stranu jsem očekával, že zdejší hvězdné obsazení rozdrtí opravdu hloupoučký SPEEDWAY po stránce dějové. Ani tím si ale nejsem moc jistý. Je tu pár pěkně vygradovaných scén, mezi nimi ale scénář klopýtá tak, že zůstává rozum stát. Opravdu jen pro skalní fanoušky starých aut.

    • 8.4.2014  11:11
    Quartet (1948)
    ***

    Podle příběhů W. Somerset Maughama vznikly povídkové filmy QUARTET (1948), TRIO (1950), ENCORE (1951). Maugham osobně každou povídku uvádí. Quartet je z nich nejrozvleklejší, dojmy zachraňuje až poslední povídka s Cecilem Parkerem, která je zároveň nejlepší povídkou ze všech tří filmů. Trio je nejlepší jako celek - první dvě povídky jsou kratší a úderné, poslední by vydala i na samostatný film (dokonce se o něm uvažovalo). Encore má pěkné první dvě povídky, pak ale opět doplácí na rozvleklost. Ani jeden z filmů není výrazně slabší, ale kdybych si měl vybrat jeden, bylo by to Trio.

    • 26.2.2014  23:19

    Pravé Béčko. Je-li místnost plná výbušnin zamčená, nejlepší bude rozstřílet zámek.

    • 20.2.2014  10:37

    Obvykle dávám přednost starším verzím před jejich remaky (THE PAINTED VEIL, 2006), tento film je však jednou z výjimek. Z nové verze dýchá člověčina, je přirozená a reálná. Verze Parkerové je příliš na hraně. Její postava je tak neskutečná mrcha, že by jí nikdo druhou šanci nedal. Její proměna v příběhu jde tak až na hranici fantazie. Dál mi vadilo, že je film příliš vystavěn kolem jediné hvězdy, kterou Parkerová v té době byla. Jistě, má být hlavní postavou, ona ale prakticky nesleze z plátna. Naopak skvělý Bill Travers se objeví sotva párkrát. Například v LIZZIE z téhož roku taková nevyváženost není. --- Verzi s Garbo musím ještě dohnat, ale moc pochybuji, že by její strnulé herectví udělalo pro film víc, než Parkerová.

    • 20.11.2013  23:29
    Ruthless (1948)
    ***

    Docela zajímavé drama o vzestupu jednoho finančního magnáta. Koukám ale, že někteří čekali spíš šestákovou detektivku; to zklamání chápu.

    • 7.11.2013  13:18

    O tomhle filmu se obvykle mluví jako o kopii Dopisu třem manželkám. Obvykle se ale nezmiňuje jedna důležitá drobnost - je totiž lepší. Neřeší žádnou banální vztahovou zápletku, je to drama o záchraně chlapce kdesi v horách a o hledání jeho biologické matky. Navíc velmi dlouhou dobu film chytře maskuje, že nebude mít jen jednu hlavní hrdinku. Raději o příběhu nic víc nečtěte, můžete pak být mile překvapeni.

    • 29.10.2013  14:56

    Pro zajímavost, dvd obsahuje kromě komentáře také audio stopu bez komentáře, které já osobně dávám přednost pro plné vychutnání záběrů z kokpitu. Navíc k ní žádná česká podpora není třeba.

    • 5.10.2013  18:55
    Rivalové (2013)
    ***

    Přesně jak jsem čekal. Jako sportovní drama velmi dobré. Pokud jde ale o závodění nebo vůbec jen záběry z okruhů, je toho málo a je to velmi chaotické. Howard natáčel přímo na Nurburgringu a měl šanci nám ukázat, jak ten okruh ve skutečnosti vypadal, jak šílené bylo prohánět se po něm ve formuli 1. Nestalo se. Neuvidíme nic, než tu osudovou zatáčku. Kromě toho Howard film od filmu zvyšuje rychlost střihu a úměrně tomu já snižuji hodnocení jeho filmů. Ne, rychlejší není dramatičtější, jen to devastuje můj divácký zážitek. Napříště si raději pustím nějaký dokument.

    • 1.10.2013  23:41

    Of Human Bondage je předloha natolik silná, že se ji žádnou adaptací nepodařilo zkazit. Opěvovaná verze Davisové je působivá, ale poněkud umírněná a zkratkovitá. Verze Novakové je nejvíce odlišná, intimnější a vyhýbá se příliš vypjatým scénám. Verze Parkerové je nejvášnivěji zahraná a možná proto je pro mě nejlépe čitelná. --- S postavou Henreida se dovedu sžít, prožívám jeho posedlost, žárlivost, komplexy. Parkerová hraje tak, že jí nepoznávám, a nedovedu od ní odtrhnout oči. Konečně pan Athelny (Edmund Gwenn) má právě zde nejvíce prostoru a je nejlépe zvládnutý, takže chápeme, proč se k němu Henreid tak upne. Vášeň v každém filmovém políčku.

    • 14.9.2013  22:15
    Dívka (TV film) (2012)
    ***

    Natáčení filmu je dřina; bez posedlostí a osobních obětí se to pořádně dělat nedá. Přestože je tenhle příběh poněkud jednostranně vyprávěn (ústy blonďaté hrdinky, z níž zároveň dělá světici), neshledávám v něm nic urážlivého, nic, co by mohlo mé milované ikony srazit. I v téhle odvážné interpretaci prostě toho zakřiknutého mužíčka chápu. Pro mě je Dívka příjemný retro film, stejně jako Hopkinsův Hitchcock, a negativní kampaň kolem něj mi přijde dost přehnaná.

    • 28.8.2013  23:22

    Těžko si užít film, v němž není nic přirozeného, kde je nám všechno tak strojeně deklamováno neživými, nekonečnými monology. Nechat to na papíře, asi by to vypadalo lépe.

    • 28.6.2013  15:55
    Speedway (1929)
    ***

    Už samotné dobové záběry z okruhu v Indianapolis a jeho zázemí mají značnou hodnotu. On je ale velmi dobře natočen i samotný závod. Nabízí se srovnání se sekvencí 500 mil Indianapolis z filmu TO PLEASE A LADY, která překvapivě nedosahuje takových kvalit. Ve SPEEDWAY nejsou žádné modely, je tam minimum zadních projekcí, a přitom o záběry z vozu není nouze. Kdo by to řekl, že SPEEDWAY bude překonána až za téměř 40 let nekompromisním GRAND PRIX!

    • 13.6.2013  09:39

    Jak se dá ozvláštnit schéma, které je základním kamenem každého druhého noiru? Jedno řešení tu je. Mitchum dostane ránu do hlavy, to zamlží jeho úsudek a tím omluvíme, že není schopen racionálně uvažovat a nechá se proto vláčet svou partnerkou. Jak ale vysvětlíme, že ani ona nejedná racionálně? Jedno řešení tu je... Pokud film skřípe už v základních rysech příběhu, nedají se čekat zázraky. Přitom existují filmy (OUT OF THE PAST), které se bez podobných obezliček obešly, které hrdinovi ani nedávaly na výběr, jakkoli se snažil trablům vyhnout. Možná dobrý noir, bohužel ale směšný thriller.

    • 25.4.2013  10:33

    Jediný film, který Susan Petersová natočila už jako postižená, upoutaná na vozík. Její role manipulativní matky snese srovnání s Anne Baxterovou v GUEST IN THE HOUSE či Joan Crawfordovou v HARRIET CRAIG. Rovněž jde o poslední film Dame May Whittyové, která zemřela krátce po dotočení svých scén.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace