Recenze (225)
30 minut po půlnoci (2012)
Málokdy mám pocit, že režisér drží film tak pevně v rukou jako Bigelow. Od Hurt Lockeru opět o slušný kus dál! Technicky dokonalé, budování napětí jak cyp, konec zvládnutý bez jakéhokoli patosu a přehnané hrůzy. Žádná úlitba divákům, tady se nehraje na to, proč to hrdinka dělá. Není to třeba, ta postava vysvětlování nepotřebuje. Nikdo z nás to nepochopí a pokud je člověk ochotný divák, nebude to ani potřebovat. Nikomu se nevnucuje názor na mučení, nutné oběti atd., ale přesto (nevím, jak je to možné) film není chladný (což Hurt Locker trochu byl). Desplatova hudba vynikne až nakonec, zato zanechá podobně silný dojem. Už dlouho jsem neviděla film, na kterém nemůžu najít chybu. A jsem upřímně ráda, že ho natočila ženská!
Argo (2012)
Film výrazně pozvedá propojení s tehdejším Hollywoodem, které ho u mě staví nad průměr. Technicky skvělé, výborná výprava a herecké výkony, ale trochu mě mrzí určité přes koleno lámané momenty (jedna hodná muslimka, aby se neřeklo, zvedání telefonu na poslední chvíli), zjednodušování a akcentování tématu hrdinství (ano, vím, že si to předobrazy zaslouží). Gradace je tak nějak umělá, nepřirozená. Ale možná je to hrdinství dneska třeba připomínat, kdo ví...
Nespoutaný Django (2012)
Mám radši upovídaného Tarantina než střílícího a vybuchujícího Tarantina. Uznávám, že Django je komplexnější, provokativnější a na pevnějších základech postavený film než předchozí Tarantinovy filmy. Tarantino má postavy domrtě promyšlené, ale ve zpracování na to celkem kašle... viz Schultozovy pohnutky. Závěr taky nemusel bejt rozdělenej na dvě epizody, když už je hlavní padouch mrtvej... Ale je to dobrý, hodně dobrý.
Hemingway a Gellhornová (2012) (TV film)
Naprosto zbytečně natahovaná romance, která (vzhledem k významnosti postav) postrádá hloubku a tempo, snaží se pracovat s historickými záběry a zasazovat do nich herce, na což technicky nemá a neumí to. Bez té snahy o obrazovou pestrost a vylepšení s hodně nepovedeným výsledkem (snad kromě Dachau) by to bylo možná o kousek lepší. Od HBO bych ze zkušenosti čekala něco lepšího.
To byl zítra flám (2010)
Nejlepší je asi vidět zpětně 80.léta...he's like me, man, he loves tits and Motley Crue :-)
500 dní se Summer (2009)
Co když ženská přistupuje k lásce jako chlap a chlap jako ženská? Hra se stereotypy je to nejlepší na tomhle chytrém, zábavném a nakonec docela poučném filmu.
Looper: Nájemný zabiják (2012)
S nízkým rozpočtem a přitom obsazením Willise a hodně žádaného Gordona-Levitta už je předem jasné, že těm dvěma se to muselo hodně líbit, když do toho šli. Ano, z toho nápadu šlo možná vyždímat víc sci-fi, ale to by šlo na úkor dramatů jednotlivých postav a jejich vztahů. A to by byla škoda. A je to originální scénář! To se počítá.
Na sever Severozápadní linkou (1959)
i podle komentářů to chce víc shlédnutí...
Win Win (2011)
pěkné je, že nejde o fotbal, baseball nebo hokej...ale řecko-římský zápas. Bohužel přehnaná snaha o průměrnost a uhlazenost. Otázky položené filmem (vztah k matce-feťačce, vydělávání na starých lidech) jsou totiž až příliš složité na tak jednoduchý přístup a příliš závažné na takovou pohodu.
Cadillac Records (2008)
přínosný historický exkurz, skvělý pro doplnění hudebního vzdělání. filmově a emocinálně bez invence a hloubky, ale what the hell.