hrudka

hrudka

Petr Hrudka

okres Náchod
Mladík s mnohdy netradičním náhledem na věci. Bloger. Čtenář. Divák filmů. A taky hodně poslouchám muziku. Jinak prej suprovej brácha, i když občas na přes držku.

homepage

Twitter: hrudka

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 28.12.2017  22:34
    matka! (2017)
    ****

    První věc, co mě napadla byla, že se Aronofsky regulérně zbláznil. Ale potom jsem nad tím začal přemýšlet a dočetl si potřebné informace, které můžu a nemusím brát vážně. Biblické podobenství narození Ježíše? Možná, proč ne - neopomínejme, že je postava Javiera Bardema v titulcích označena jako Him, tedy tak, jak se anglicky označuje Bůh. Přehnaně klaustrofobní psychologické drama, které nějakým způsobem dává pár facek patriarchátu? Pravděpobně jo. Takže chválím za to, že Aronofsky vyvolává otázky, na které nejsou úplně jednoznačné odpovědi s tím, že se některé postavy chovají debilně a občas mluví debilně. Někdy bych Bardemovi dal přes hubu a divil jsem se, že se na to matka nevykašle, nechá to všechno bejt a prostě neodejde. Asi od druhé poloviny mi bylo všechno téměř jasné a čekal jsem konečně na tu destrukci. Jenom bych Aronofsky asi zabil za to, že použil stejnou a trochu moc nic neříkající vypravěčskou formuli. Na druhou stranu správně a snad upřímně a přiznaně dává najevo, že přehnaný okultismus a chápání všech biblických citátů doslova je špatně. Film vyvolává emoce. Dokáže jak pozitivně ukázat, co si o tom a o tom myslí, a zároveň fakt negativně nasrat. Za mě dobrý, ba slušný.

    • 25.12.2017  23:35
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    **

    Pohádka, jejíž příběh se inspiruje/kopíruje/vypůjčuje motivy známých (a jiných) pohádek, která ve svém jádru není příliš originální, ničím příliš inovátorská, ani svým poselstvím převratná. Někteří hrají solidně, jiní přehnaně přehrávají. Neškodné, stereotypní, občas nezajímavé a nudné. Postavy se chovají tak, jak by se chovat spíše neměli. Má hlavní postava přistoupit na to, co se od ní správně očekává, takže aby si společensky "získala srdce", musí být bohatá, nebo spíš bohatství předstírat? Má být její protějšek ve své společenské lajně a na všechno přistupovat a takříkajíc se prostě nevzepřít? A má peklo ve své podstatě dodržovat svá pravidla a v klidu se s tím prostě smířit? Tohle jsme přeci překonali. Nezapomenu na komentář Martina Svobody "xxmartinxx" ohledně Anděla Páně 2, tedy že pohádka by nás měla připravit na život. Takhle jsem o tom nikdy moc nepřemýšlel. Shledávám, že mě tahle pohádka na život rozhodně nepřipravuje, respektive že mám pomáhat ostatním, nemyslet jen na sebe, vím i bez ní. Vlastně mě svým přístupem tak nějak uráží.

    • 2.12.2017  23:06

    Zázrak v podobě V hlavě se sice nekoná, vtipy jsou na první dobrou a prakticky žádný hlubší význam nemají, příběh je více méně plochý, jednoduchý, ale jistou myšlenku nezatracuju a určité popkulturní motivy se mi líbily. Nejsem pohoršen, ani unuděn, nějaký emotikový úsměv to ve mně vybudilo, takže dobrý. Tvůrci si můžou zaškrnout další čárku ohledně ztrvárnění emocí a kulturních fenoménů... Co dál?

    • 30.9.2017  22:20

    Jack Sparrow je takzvaně za zenitem a stává se z něj nudnej patron, co nemá už co říct, pokud dosud platil opak.

    • 25.9.2017  11:42

    Film, ze kterého mi nebylo psychicky dobře. Tolik nenávisti, které nerozumím. Tolik bezmoci. Tolik chladnokrevnosti, bezemočnosti. Přitom si říkám, proč byl takový film natočen? Opravdu jsme ve svém jádru zlí? Opravdu si máme připustit, že násilí děláme pro vlastní potěší a bereme to jen jako "funny games"? Nerad bych na to přistoupil, ale protože ve mně další snímek vyvolává negativní reakce, hodnotím ho velmi pozitivně. To jsou ty paradoxy. Haha, haha, haha.

    • 25.9.2017  00:54

    Vetřelec pro mě asi umřel, smutné je, že po zhlédnutí filmu, který má na starosti jeho režisérský stvořitel a myslí to vážně. Špičkově provedený béčkový film s průměrným scénářem, potažmo vedením herců, dusivou, ale atmosférickou hudbou, a vlastně takřka předvídatelným dějem. Nevidím to podprůměrně a extrémně kriticky jako ostatní, ale že bych z toho byl odvázanej...

    • 20.7.2017  23:32

    Nejsem schopen to ocenit tak, jak by si to možná zasluhovalo, protože tam ocenitelné chvíle jsou.

    • 28.6.2017  20:32
    Lion (2016)
    **

    Než přidali závěrečné skutečné fotografie, které si mohli odpustit, říkal jsem si: konec dobrý, všechno dobré.

    • 18.6.2017  21:29

    Tvůrci si měli rozmyslet, jestli chtějí natočit dramatický thriller podle skutečných událostí (vlastně jsem si nevšiml, že by na začátku byl titulek "podle skutečných událostí"), nebo dokumentární film. Dávám plus za hudbu, střídání autentických/filmových záběrů pro vykreslení atmosféry a pár scén, které mě rozesmály, ačkoli byly zřejmě myšleny vážně. Občas si uvědomím, jaký nejsem patetickej patriot, sorry.

    • 15.6.2017  22:41

    Hluboký psí příběh využívající podobného, ne-li stejného principu jako Kdopak to mluví ukazujíc více psích úloh - poslání - a jako berličku využívá "psí reinkarnaci", které můžeme/nemusíme věřit. Být přítelem člověka a zachraňovat ho. Občas suplovat přítele. Mohlo to být zajímavější, pokud by skrz psa tvůrci glosovali různé sociální vrstvy. Jakou úlohu má pes u bohatých lidí? Je mezi nimi šťastný?

    • 9.6.2017  01:05
    Kruhy (2017)
    *

    Pořád si pamatuju chvíli, kdy jsem se poprvé díval na původní americký remake Kruhu a nedokoukal jsem ho. Tehdy jsem byl z toho tak vystrašený, že by po jeho zhlédnutí zazvonil telefon. To už neplatí, z nějakého důvodu, byť poměrně zajímavého, se tvůrci známého příběhu chopili znovu a částečně jinak. Když dnes nekopírujeme videokazety, budeme kopírovat data. Nevím, jestli tvůrcům docházelo, že divák je chytřejší než postavy: copak nelze zkopírovat soubor, který je z nějakého důvodu větší? copak jste si nevšimli, že ta dívka je těhotná? copak nejste tak všeznalí a na první pohled nepoznáte braillovo písmo? Asi ne. Film sice má ambici poukázat na hrozbu digitálních kopií, ale sorry, pořád budu na soubory klikat pravým tlačítkem a volit kopírovat. Takovej je dneska digitální svět. Sestimsmiř.

    • 21.5.2017  11:20
    Rozpolcený (2016)
    **

    Mohl to být klaustrofobní thriller, horor to není v žádném případě. Role psychoterapeutky se mi zdála poněkud zbytečná, zvlášť když naprosto podcení situaci. Kdyby šlo jenom o psychologickou hru mezi ním a unesenými, možná by to bylo zajímavější. Vtipné je, že to všichni brali hrozně vážně, přestože jde o připitomělý scénář. Jediné, co můžu M. Night Shyamalanovi uznat, že ve mně vyvolal poměrně nenávistnou reakci. Aspoň něco. Nechápu, co nám tím chtěl říct. Asi mu to prostě (už) nežeru.

    • 19.5.2017  21:38
    Pasažéři (2016)
    ***

    Člověk potřebuje společnost, proto provede vesměs sobecké rozhodnutí. Vlastně přemýšlím, jaké poselství má příběh mít. Neletět do vesmíru kolonizovat jinou planetu, protože se může stát, že se toho stejně nedožijeme? Nevím. Občas se mi to zdálo až příliš náhodné. Tak trochu chápu podprůměrná hodnocení, ale osobně tomu dávám průměr, protože mě to celkem bavilo, ačkoli to nebyl záměr a všechno se tam bere hrozně vážně. Asi. Ale jinak, pokud bych to neviděl, rozuměj pokud by to nenatočili, nic by se nestalo. (Ale zas tak mně to nevadilo.) A tak je to se vším. Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Teda, počkat.

    • 13.5.2017  01:15

    Asi se to nemá srovnávat, ale nikdy jsem moc nepochopil nadšení a úspěchů filmů Pařba ve Vegas nebo Pařba v Bangkoku, takže Pařba o Vánocích mi předvedla přesně to, co mi v Pařbách chybělo: párty! Budu nekorektní a po vidění tohohle snímku soudím, že kapitalismus je svině a pracovníci korporací potřebují upustit páru. Podle mě docela výtečně.

    • 8.4.2017  23:35
    Nebe peklo Lucie (TV film) (2017)
    ***

    Říkám si, jak moc relevantní vlastně je hodnotit dokument. Špatný, nebo dobrý? Režisérka patrně ukazuje Lucii Bílou tak, jak Hana Zaňáková chce. Nejspíš nezáměrně ji občas zobrazí ve vlastním sebestředném světě, přičemž je z toho obviněna mediální scéna. Ačkoli jsem byl z alba Hana docela potěšen, dojem z filmu je slabší. Chybí sebekritika. Chybí kritický pohled jak ze strany hudebních publicistů, kteří by její úspěch dali do kontextu, tak ze strany nejbližších přátel, takže se z dokumentu dozvíme jenom to, co si o sobě a o svém okolí myslí Hana Zaňáková/Lucie Bílá. Nakonec nesmělý vtip ve scéně, kde figuruje bývalý prezident Václav Klaus jako "přítel", ledacos vysvětluje.

    • 6.4.2017  21:43

    Hluboký lidský příběh na hraně amorálnosti, protože vyrovnání se s žalem v tomhle případě není prostřednictvím hluboce lidským způsobem a jeho důvody už vůbec ne, klade správné otázky a dává poměrně správné a více méně logické odpovědi, kdy se se svými těžkostmi máme svěřovat, mluvit o nich a hlavně je přijmout. Ale to snad každý ví.

    • 5.4.2017  16:42

    Anděl Páně 2 posiluje lidské stereotypní představy o biblických příbězích, které prvoplánově vytrhává z kontextu a zesměšňuje jejich význam.

    • 15.3.2017  00:29

    Tenhle film je skutečně dlouhý, ačkoli je snad nejkratší z tohohle kouzelnického universa. Necharismatické jako potterovské příběhy. Bezkonfliktní, byť se o charisma a konflikt snaží. Cítím jakousi schizofrenii příběhu, o čem vlastně chce být. Příběhy Harryho Pottera byly přeci jen čitelnější a zajímavější - u nich jsem si mohl projektovat myšlenky zrcadlící svět za druhé světové války (sic!) -, ale u tohohle? Uzavřenost a autonomii kouzelnického světa jsme brali jako samozřejmost, ale když se tady snaží záporná postava Colin Farrell/Johnny Depp o jakési rýpnutí, jestli na tom skrývání není něco špatného a pochybného, nikdo není schopen odpovědět, proč tomu tak je. (Věřím, že pokud by se to stalo u Harryho Pottera, nějaké té fundované odpovědi bych se dočkal.) Průměrné a konzervativní. Na Eddieho Redmaynea začínám být alergický, protože jakoby všechny své role hrál pořád stejně. Má talent? Vypadá to všechno hezky, zároveň to chce být temné, ale soundtrack tomu nenapomáhá. Klidně bych se bez toho obešel.

    • 10.2.2017  22:44

    Povedený film, při některých scénách mi opravdu mrazilo. Dobře natočené, dobře sehrané, povedený timing, povedený zvuk. Nakonec tomu odpouštím závěrečné historické fotografie skutečných postav a novinových titulků... protože dojem z toho celkem zesílil, nesnížil, nezkazil.

    • 7.2.2017  14:41

    Lepší odvyprávění než u Sallyho. Dal bych tomu čtyři, protože to od sejpá, a jak píše Marigold "pracující třída ještě nikdy nebyla tak břitká a sympatická jako v podání Marka Wahlberga a Kurta Russella, skoro mě až mrzí, že závěrečná fotky odulých texaských rednecks tuhle iluzi zboří". Právě těma posledníma minutama si to celé zkazili. Prosím vás, fotky skutečných lidí si nechejte do dokumentu, zastávám názor, že do fiktivního příběhu, respektive umělecky ztvárněného snímku to nepatří. Pro mě ne. Vlastně, jak nad tím přemýšlím, ten film nemá žádnou myšlenku. Co si s ním počít? Jak k němu přistoupit? Nemáme pracovat na ropné plošině, protože se může stát, že tam zemřeme? Můžeme zemřít u jakéhokoli rizikového zaměstnání, i u záchranářů. Takhle si filmaři jenom odškrtli další položku příběhu podle skutečné události. Mám chtít další?

    • 21.1.2017  18:48
    Smrt ve tmě (2016)
    *****

    Klaustrofobické. Jak obrazově, tak zvukově. Originální název dostává druhý smysl, kterak si uvědomíme bystrost slepých lidí. A jak jsou slepí ti, kteří vidí. Nejde o běžný horor, ale thriller pracující s hororovými prvky, to mě těší. To se musí vidět (!), slyšet (!) a nedýchat (!). Dovolím si plný počet.

    • 21.1.2017  18:45

    Nemám rád ten prvoplánový humor, rádoby sprostě okořeněný a možná nekorektní. Tohle je prostě ta běžná americká komedie, kde se mladíci zhulí, vyprávějí si blbý historky a blbý fóry. Patří to k těm trapným rogenovským komediím, jejich krevní skupinu zjevně nemám. V polovině mě to přestávalo bavit. Nic víc. Nemá to v sobě nic.

    • 21.1.2017  18:42

    Závěrečné titulkové scény si to mohlo odpustit. Mohlo to být sestříháno, tedy odvyprávěno jinak, možná by to vyznělo a vypadalo lépe. Na hraně snesitelnosti, ale vlastně dobré. Jinak pořád přemýšlím, jak lze neškodně natočit film podle skutečných událostí. Jde to. Ale u tohohle snímku jsem si říkal to samé, co cestující, která přežila zdárný přílet na řeku: A co teď, drahoušku?

    • 9.1.2017  15:54
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Nadšený jako ostatní z toho úplně nejsem. Možná až moc depresivní, možná až moc roztahané. Kdyby se tvůrci zaměřili pouze na vyšetřování zmizení a následné smrti (pointa je přeci jen trochu přehnaná) a prostě natočili třeba dvouhodinový film, bylo by to lepší. Pustina má vlastně tu výhodu, ačkoli to zas takové vítězství vlastně není, že se takové seriály a takovým způsobem u nás netočí. Má nám tohle stačit?

    • 30.12.2016  10:01
    Chlapectví (2014)
    ***

    Budu na to možná až moc přísný. Čekal jsem větší drama. Co nám ten film, potažmo příběh, chtěl vlastně říct? Co si z toho mám odnést? Jediné, co je na tom pozoruhodného, je časosběrný způsob natočení, za to asi klobouk dolů. Ale, kde je pointa?

    • 23.12.2016  18:17

    Ze začátku to poněkud skřípalo a já si říkal, proč se ti psi chovají tak, jak se chovají, a některé scény byly vtipné, jen bez potřebné pointy, ale časem jsme se skamarádili. Jenom se mi moc nechce věřit, že takhle vypadá tajný život mazlíčků.

    • 11.12.2016  12:52

    Líbí se mi určitý feminismus v podobě uvědomění si, jaké je to těžké být matkou, dobrou nebo správnou. Že je důležité si prostě přiznat, že mateřství není tak lehké a nelze si ho přesně naplánovat, aby bylo perfektní. Není. Líbí se mi, že Mila Kunis nebo Kristen Bell "dospěly" to těchhle rolí, do těchhle pozic, kdy nezastupují ty mladé holky mající problémy s partnery v romantických komediích pro teenagery. Líbí se mi zapojení soundtrackových písní, které takřka dokreslují děj, ta a ta píseň dává smysl v kontextu scény. Jenomže celý film na mě působí jako každá běžná romantická komedie pro teenagery, protože má ty stejné, postupně klišoidní parametry. Bavil jsem se, to jo.

    • 13.10.2016  14:36
    Jako ty (2015)
    **

    Svět, který byl zbaven největšího nebezpečí - emocí, nabízí poměrně emočně přepjatý příběh takřka bez emocí, respektive emoce se přes obrazovku nějak nepřelily.

    • 8.10.2016  22:32

    Vnímám to jako snahu o přiblížení se Nedotknutelným, kdy se setkává svět jaksi konzervativního a liberálně-sarkastického přístupu k světu, přičemž v tomhle případě je to poněkud jiné. Emilia Clarke jako zástupce toho konzervatismu, který se projevuje prostou snahou získat práci a pro spokojenost svého zaměstnavatele ji svědomitě vykonávat, je svou prdlostí vtipná. Ale naráží právě na ten sarkasmus v podání Sama Claflina, který se se svým osudem prostě smířil a rozhodl se... a tak sledujeme rozvíjející se vztah mezi ochrnutým a ošetřovatelkou. Protože je to zaměřené na romantické publikum, je to pochopitelně romantické. Problémem ovšem je, že by se divák, aby to bez výhrad přijal, musel naladit na jejich romantickou vlnu a jejich láskyplný vztah, který (spoiler) skončí tak, že Emilia Clarke svého milého nepřemluví, aby nepáchal sebevraždu, rozuměj eutanazii, protože nedokáže žít se svým handicapem a kupříkladu svou holku sexuálně uspokojovat. Celé je to vlastně tak nějak až moc hezké, přestože mile vtipné. Ale co já si s tím, jako divák, mám počít?

    • 17.9.2016  18:59

    Má to sice nějaké komediálně herecké charisma, ale pořád ten film jde odnikud nikam.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace