hrudka

hrudka

Petr Hrudka

okres Náchod
Mladík s mnohdy netradičním náhledem na věci. Bloger. Čtenář. Divák filmů. A taky hodně poslouchám muziku. Jinak prej suprovej brácha, i když občas na přes držku.

homepage

Twitter: hrudka

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 29.8.2018  01:13

    Zoufale vyznamenaný filmař natáčí zoufalou komedii podle zoufalého scénáře a zoufalí herci a herečky v tom musejí hrát, aby zaplatili zoufalé účty. Aby té zoufalosti nebylo málo, přidá mezi titulky zoufalé záběry, jak si herci s hraní zoufají a zoufale si u toho ulevují sprostými slovy. Nakonec jediný divák tak moc nemusí zoufat, protože se na to vlastně nemusí koukat.

    • 15.7.2018  22:09

    Cítím v tom sice prorežimní nádech a podtext, dneska by děti na úřadu buď poslali někam nebo by to těm dětem bylo vlastně úplně jedno, ale kvůli poetice a humoru, který mi v současných dětských filmech (natáčí se vůbec?) hrozně chybí, jim to tak nějak odpouštím. Javor? Teda, jasan?

    • 6.7.2018  00:02

    Funguje to líp jako (mysteriózní) thriller než jako horor. Ze všech dílů asi ten nejzajímavější, přestože celému mystériu mající vlastně docela racionální základ moc nerozumím a nechápu ten hype. No budiž. Teď jsem si to všechno poskládal, můžu jít spát a snad mě nebudou budit zlí duchové.

    • 3.7.2018  00:38

    Nevím, jestli rozumím kultu původního filmu, a jak to původně Tommy Wiseau myslel vážně, ale zdá se mi, že James Franco, potažmo scenáristi promarnili příležitost a pod povrch tvůrčí duše se nedostali. A tak vznikl jen film o filmu s docela zajímavým pozadím. Přitom, jak jsem pochopil, jistá příležitost asi byla, když se sám Tommy Wiseau (pozor, spoiler) ukáže v potitulkové scéně. Nevím ale, jaké ambice tvůrci tohohle filmu měli, jestli to bylo cílem. Konec dobrý, všechno dobré. A první pár minut jsem si myslel, že má James Franco dvojroli. Roli herců před filmem jsem moc nepochopil.

    • 17.5.2018  21:14

    Nevím proč, ale připadá mi to jako Revenant bez nesmyslných nebo těžko přijatelných a zkousnutelných duchovních věcech a jakýmsi transcendentu. To tady sice je, ale na více méně přijatelné / pochopitelné bázi. Takže hlavní hrdina přežil a své si užil. Všechno vlastně nakonec dobře dopadlo, přestože se dva nevrátili, ale buďme dobří. Sice to popisuje celkem zajímavý příběh, ale jinak vlastně moc nechápu, o čem to je. Co tím chtěl básník říci. Že se z džungle dá dostat za pomoci halucinogenních prostředků? Do džungle se hned tak nechystám bez ohledu na tohle. Dalo se to ale přežít. Radcliffe si může odškrtnout další nepotterovskou postavu a začít si vybírat něco dalšího, co bude stejně hrozně dobrodružný. Držím mu všechny zdravý palce.

    • 17.5.2018  00:27

    Možná jsem na to příliš hodný, možná o něčem vypovídá, že nejzajímavější scénou je scéna, která neodpovídá skutečnosti, na druhou stranu si říkám, proč ne, a možná jsem příliš fascinován hereckým kouzlem Garyho Oldmana a lehce naivním šarmem Lily James, ale proč ne. Takhle si více méně představuju historický film podle skutečných událostí. S určitými faktickými vysvětleními od začátku do konce, přičemž bez dokumentárních záběrů, protože umělecká výpověď je přeci na prvním místě. A tahle mě nenudila, místy trochu dojímala, rozesmála a přesvědčila, že by si od Winstona Churchilla měli někteří současní politici vzít příklad, ne o tom příkladu jen mluvit. Hlavně by mě zajímalo, jestli to dvojté gesto v chudších oblastech opravdu znamená "jdi do prdele"? 7/10

    • 26.4.2018  12:01
    Špindl (2017)
    *

    Čekal jsem to horší, asi. Nebo jsou horší filmy. Moc nevím, o čem to vlastně chtělo být a mám skrytý pocit, že si to trochu vypůjčovalo náměty z jiných filmů. Nechápu, co se musí stát, aby český film vypadal po výtvarné stránce, rozuměj kamerou, o něco hůř než průměrný videoklip. Ale možná jsem si na to tak zvykl, že mi to ve druhé polovině už nevadilo, nebo ne tak moc. Nejzajímavější na tom všem je, že mi v lecčems připadala nejsympatičtější postava Magdy, Anita Krausová, jež všechny nechutné vtípky odpálkovala docela trefnými poznámkami. Věřím, že se sama redaktorka Radia Wave ve své postavě našla (nebo její postava byla napsaná přímo na ni?). Paradoxně však je ve filmu někdo, kdo shazuje samotný scénář. Nevím, jestli to byl záměr. No nic, některé scény jsem nepochopil, proč tam jsou a jiné zas určitě nebyly vtipné ani ve scénáři. Říkám si, proč v těchhle typech komediích musí být postavy mužů dělající nechutné vtipy na své ženské protějšky. Co je na tom vtipného? A občas jsem si fakt říkal, jestli mají herci a herečky opravdu zapotřebí hrát v takovýchhle filmech - nebo jméno Milan Cieslar nějak funguje?

    • 1.4.2018  22:07

    Rozporuplné. Nekriticky zobrazuje fenomén, který do hloubky ani nevysvětlí. Kritiky odbyde pouhými titulky bez konfrontace. Radši nekonfrontačně zobrazuje festival a pohledy dětí, kdy někteří sledují youtubery, protože v "televizi jsou lži". Nejzajímavější jsou asi rozhovory s rodiči, kteří v tom vidí ztrátu času. Tvůrci chtějí přiblížit svět českých youtuberů hlavně tak, aby jim to neublížilo. Je to spíš pro jejich oblíbence, kteří tomu prostě rozumí a řada z nich nadšeni, že jsou v dokumentu (včetně jejich videa), a těm ostatním to přesto nic moc neřekne, neosloví, nepřesvědčí. Ani se nesnaží dopodrobna rozebrat ukončení youtuberské kariéry jedné youtuberky, protože se věnuje herectví a zpěvu (přitom sama naznačila, že se za tuzemskou scénu stydí). Nakonec, jak avizuje popis filmu nevyslechne názory "marketingových specialistů, sociologů, psychologů". Jen naznačí, že je to vlastně byznys, přitom nemůžou odhalit, kolik je v tom peněz a proč to ti specialisti dělají. Některé scény jsou pak bez potřebného komentáře, takže neznalý divák neví, co, proč. Titulkovou píseň od "youtuberské" Slzy považuju za sebeironickou tečku: "Zvládnem rány přijímat, snít když touhy spí / smát se hrom když hřímá, a okolo svět jen metry stříhá / Zvládem rány přijímat, vát za bezvětří / Vstát když ráno dřímá, hřát koho mráz nešetří" Ale, lepší než kdyby děti s partou fetovali, že jo. A tak je to se vším.

    • 5.2.2018  21:51

    Nelze tomu vyčítat povrchnost, protože přímá volba prezidenta povrchní je. Tvůrci pracují s tím, co je nabízeno, včetně tvůrčího vykládání s reáliemi existující pouze pod pojmem. Ne, srovnání s Boratem nebo Babovřeskami kulhá: oba snímky totiž něco ztělesňují a zesměšňují, Blaník podle mě funguje jinak - nikoho nezesměšňuje, poskytuje naopak zrcadlo skutečnosti. Samozřejmě za pomoci dobrého střihu: tady Blaník celkem umně pracuje s manipulací a mystifikací. Zajímavé chvíle byly, kdy reálné postavy "hrály" sami sebe. Chybí tomu nadčasovost? Možná. Ale to chceme politickou satiru nadčasovou? Nepracuje politická satira naopak přímo s tím, co se ve skutečnosti děje, teď a tady? Jenom si říkám, že musíme být rádi za zvolení Miloše Zemana, aby Prezident Blaník končil tak, jak končí... přesto by mě zajímalo, jak by to dopadlo jinak. - Nejzajímavější situací konec koneců bylo to, že po skončení lidi začali tleskat. To taky o něčem vypovídá.

    • 28.12.2017  22:34
    matka! (2017)
    ****

    První věc, co mě napadla byla, že se Aronofsky regulérně zbláznil. Ale potom jsem nad tím začal přemýšlet a dočetl si potřebné informace, které můžu a nemusím brát vážně. Biblické podobenství narození Ježíše? Možná, proč ne - neopomínejme, že je postava Javiera Bardema v titulcích označena jako Him, tedy tak, jak se anglicky označuje Bůh. Přehnaně klaustrofobní psychologické drama, které nějakým způsobem dává pár facek patriarchátu? Pravděpobně jo. Takže chválím za to, že Aronofsky vyvolává otázky, na které nejsou úplně jednoznačné odpovědi s tím, že se některé postavy chovají debilně a občas mluví debilně. Někdy bych Bardemovi dal přes hubu a divil jsem se, že se na to matka nevykašle, nechá to všechno bejt a prostě neodejde. Asi od druhé poloviny mi bylo všechno téměř jasné a čekal jsem konečně na tu destrukci. Jenom bych Aronofsky asi zabil za to, že použil stejnou a trochu moc nic neříkající vypravěčskou formuli. Na druhou stranu správně a snad upřímně a přiznaně dává najevo, že přehnaný okultismus a chápání všech biblických citátů doslova je špatně. Film vyvolává emoce. Dokáže jak pozitivně ukázat, co si o tom a o tom myslí, a zároveň fakt negativně nasrat. Za mě dobrý, ba slušný.

    • 25.12.2017  23:35
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    **

    Pohádka, jejíž příběh se inspiruje/kopíruje/vypůjčuje motivy známých (a jiných) pohádek, která ve svém jádru není příliš originální, ničím příliš inovátorská, ani svým poselstvím převratná. Někteří hrají solidně, jiní přehnaně přehrávají. Neškodné, stereotypní, občas nezajímavé a nudné. Postavy se chovají tak, jak by se chovat spíše neměli. Má hlavní postava přistoupit na to, co se od ní správně očekává, takže aby si společensky "získala srdce", musí být bohatá, nebo spíš bohatství předstírat? Má být její protějšek ve své společenské lajně a na všechno přistupovat a takříkajíc se prostě nevzepřít? A má peklo ve své podstatě dodržovat svá pravidla a v klidu se s tím prostě smířit? Tohle jsme přeci překonali. Nezapomenu na komentář Martina Svobody "xxmartinxx" ohledně Anděla Páně 2, tedy že pohádka by nás měla připravit na život. Takhle jsem o tom nikdy moc nepřemýšlel. Shledávám, že mě tahle pohádka na život rozhodně nepřipravuje, respektive že mám pomáhat ostatním, nemyslet jen na sebe, vím i bez ní. Vlastně mě svým přístupem tak nějak uráží.

    • 2.12.2017  23:06

    Zázrak v podobě V hlavě se sice nekoná, vtipy jsou na první dobrou a prakticky žádný hlubší význam nemají, příběh je více méně plochý, jednoduchý, ale jistou myšlenku nezatracuju a určité popkulturní motivy se mi líbily. Nejsem pohoršen, ani unuděn, nějaký emotikový úsměv to ve mně vybudilo, takže dobrý. Tvůrci si můžou zaškrnout další čárku ohledně ztrvárnění emocí a kulturních fenoménů... Co dál?

    • 30.9.2017  22:20

    Jack Sparrow je takzvaně za zenitem a stává se z něj nudnej patron, co nemá už co říct, pokud dosud platil opak.

    • 25.9.2017  11:42

    Film, ze kterého mi nebylo psychicky dobře. Tolik nenávisti, které nerozumím. Tolik bezmoci. Tolik chladnokrevnosti, bezemočnosti. Přitom si říkám, proč byl takový film natočen? Opravdu jsme ve svém jádru zlí? Opravdu si máme připustit, že násilí děláme pro vlastní potěší a bereme to jen jako "funny games"? Nerad bych na to přistoupil, ale protože ve mně další snímek vyvolává negativní reakce, hodnotím ho velmi pozitivně. To jsou ty paradoxy. Haha, haha, haha.

    • 25.9.2017  00:54

    Vetřelec pro mě asi umřel, smutné je, že po zhlédnutí filmu, který má na starosti jeho režisérský stvořitel a myslí to vážně. Špičkově provedený béčkový film s průměrným scénářem, potažmo vedením herců, dusivou, ale atmosférickou hudbou, a vlastně takřka předvídatelným dějem. Nevidím to podprůměrně a extrémně kriticky jako ostatní, ale že bych z toho byl odvázanej...

    • 20.7.2017  23:32

    Nejsem schopen to ocenit tak, jak by si to možná zasluhovalo, protože tam ocenitelné chvíle jsou.

    • 28.6.2017  20:32
    Lion (2016)
    **

    Než přidali závěrečné skutečné fotografie, které si mohli odpustit, říkal jsem si: konec dobrý, všechno dobré.

    • 18.6.2017  21:29

    Tvůrci si měli rozmyslet, jestli chtějí natočit dramatický thriller podle skutečných událostí (vlastně jsem si nevšiml, že by na začátku byl titulek "podle skutečných událostí"), nebo dokumentární film. Dávám plus za hudbu, střídání autentických/filmových záběrů pro vykreslení atmosféry a pár scén, které mě rozesmály, ačkoli byly zřejmě myšleny vážně. Občas si uvědomím, jaký nejsem patetickej patriot, sorry.

    • 15.6.2017  22:41

    Hluboký psí příběh využívající podobného, ne-li stejného principu jako Kdopak to mluví ukazujíc více psích úloh - poslání - a jako berličku využívá "psí reinkarnaci", které můžeme/nemusíme věřit. Být přítelem člověka a zachraňovat ho. Občas suplovat přítele. Mohlo to být zajímavější, pokud by skrz psa tvůrci glosovali různé sociální vrstvy. Jakou úlohu má pes u bohatých lidí? Je mezi nimi šťastný?

    • 9.6.2017  01:05
    Kruhy (2017)
    *

    Pořád si pamatuju chvíli, kdy jsem se poprvé díval na původní americký remake Kruhu a nedokoukal jsem ho. Tehdy jsem byl z toho tak vystrašený, že by po jeho zhlédnutí zazvonil telefon. To už neplatí, z nějakého důvodu, byť poměrně zajímavého, se tvůrci známého příběhu chopili znovu a částečně jinak. Když dnes nekopírujeme videokazety, budeme kopírovat data. Nevím, jestli tvůrcům docházelo, že divák je chytřejší než postavy: copak nelze zkopírovat soubor, který je z nějakého důvodu větší? copak jste si nevšimli, že ta dívka je těhotná? copak nejste tak všeznalí a na první pohled nepoznáte braillovo písmo? Asi ne. Film sice má ambici poukázat na hrozbu digitálních kopií, ale sorry, pořád budu na soubory klikat pravým tlačítkem a volit kopírovat. Takovej je dneska digitální svět. Sestimsmiř.

    • 21.5.2017  11:20
    Rozpolcený (2016)
    **

    Mohl to být klaustrofobní thriller, horor to není v žádném případě. Role psychoterapeutky se mi zdála poněkud zbytečná, zvlášť když naprosto podcení situaci. Kdyby šlo jenom o psychologickou hru mezi ním a unesenými, možná by to bylo zajímavější. Vtipné je, že to všichni brali hrozně vážně, přestože jde o připitomělý scénář. Jediné, co můžu M. Night Shyamalanovi uznat, že ve mně vyvolal poměrně nenávistnou reakci. Aspoň něco. Nechápu, co nám tím chtěl říct. Asi mu to prostě (už) nežeru.

    • 19.5.2017  21:38
    Pasažéři (2016)
    ***

    Člověk potřebuje společnost, proto provede vesměs sobecké rozhodnutí. Vlastně přemýšlím, jaké poselství má příběh mít. Neletět do vesmíru kolonizovat jinou planetu, protože se může stát, že se toho stejně nedožijeme? Nevím. Občas se mi to zdálo až příliš náhodné. Tak trochu chápu podprůměrná hodnocení, ale osobně tomu dávám průměr, protože mě to celkem bavilo, ačkoli to nebyl záměr a všechno se tam bere hrozně vážně. Asi. Ale jinak, pokud bych to neviděl, rozuměj pokud by to nenatočili, nic by se nestalo. (Ale zas tak mně to nevadilo.) A tak je to se vším. Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Teda, počkat.

    • 13.5.2017  01:15

    Asi se to nemá srovnávat, ale nikdy jsem moc nepochopil nadšení a úspěchů filmů Pařba ve Vegas nebo Pařba v Bangkoku, takže Pařba o Vánocích mi předvedla přesně to, co mi v Pařbách chybělo: párty! Budu nekorektní a po vidění tohohle snímku soudím, že kapitalismus je svině a pracovníci korporací potřebují upustit páru. Podle mě docela výtečně.

    • 8.4.2017  23:35
    Nebe peklo Lucie (TV film) (2017)
    ***

    Říkám si, jak moc relevantní vlastně je hodnotit dokument. Špatný, nebo dobrý? Režisérka patrně ukazuje Lucii Bílou tak, jak Hana Zaňáková chce. Nejspíš nezáměrně ji občas zobrazí ve vlastním sebestředném světě, přičemž je z toho obviněna mediální scéna. Ačkoli jsem byl z alba Hana docela potěšen, dojem z filmu je slabší. Chybí sebekritika. Chybí kritický pohled jak ze strany hudebních publicistů, kteří by její úspěch dali do kontextu, tak ze strany nejbližších přátel, takže se z dokumentu dozvíme jenom to, co si o sobě a o svém okolí myslí Hana Zaňáková/Lucie Bílá. Nakonec nesmělý vtip ve scéně, kde figuruje bývalý prezident Václav Klaus jako "přítel", ledacos vysvětluje.

    • 6.4.2017  21:43

    Hluboký lidský příběh na hraně amorálnosti, protože vyrovnání se s žalem v tomhle případě není prostřednictvím hluboce lidským způsobem a jeho důvody už vůbec ne, klade správné otázky a dává poměrně správné a více méně logické odpovědi, kdy se se svými těžkostmi máme svěřovat, mluvit o nich a hlavně je přijmout. Ale to snad každý ví.

    • 5.4.2017  16:42

    Anděl Páně 2 posiluje lidské stereotypní představy o biblických příbězích, které prvoplánově vytrhává z kontextu a zesměšňuje jejich význam.

    • 15.3.2017  00:29

    Tenhle film je skutečně dlouhý, ačkoli je snad nejkratší z tohohle kouzelnického universa. Necharismatické jako potterovské příběhy. Bezkonfliktní, byť se o charisma a konflikt snaží. Cítím jakousi schizofrenii příběhu, o čem vlastně chce být. Příběhy Harryho Pottera byly přeci jen čitelnější a zajímavější - u nich jsem si mohl projektovat myšlenky zrcadlící svět za druhé světové války (sic!) -, ale u tohohle? Uzavřenost a autonomii kouzelnického světa jsme brali jako samozřejmost, ale když se tady snaží záporná postava Colin Farrell/Johnny Depp o jakési rýpnutí, jestli na tom skrývání není něco špatného a pochybného, nikdo není schopen odpovědět, proč tomu tak je. (Věřím, že pokud by se to stalo u Harryho Pottera, nějaké té fundované odpovědi bych se dočkal.) Průměrné a konzervativní. Na Eddieho Redmaynea začínám být alergický, protože jakoby všechny své role hrál pořád stejně. Má talent? Vypadá to všechno hezky, zároveň to chce být temné, ale soundtrack tomu nenapomáhá. Klidně bych se bez toho obešel.

    • 10.2.2017  22:44

    Povedený film, při některých scénách mi opravdu mrazilo. Dobře natočené, dobře sehrané, povedený timing, povedený zvuk. Nakonec tomu odpouštím závěrečné historické fotografie skutečných postav a novinových titulků... protože dojem z toho celkem zesílil, nesnížil, nezkazil.

    • 7.2.2017  14:41

    Lepší odvyprávění než u Sallyho. Dal bych tomu čtyři, protože to od sejpá, a jak píše Marigold "pracující třída ještě nikdy nebyla tak břitká a sympatická jako v podání Marka Wahlberga a Kurta Russella, skoro mě až mrzí, že závěrečná fotky odulých texaských rednecks tuhle iluzi zboří". Právě těma posledníma minutama si to celé zkazili. Prosím vás, fotky skutečných lidí si nechejte do dokumentu, zastávám názor, že do fiktivního příběhu, respektive umělecky ztvárněného snímku to nepatří. Pro mě ne. Vlastně, jak nad tím přemýšlím, ten film nemá žádnou myšlenku. Co si s ním počít? Jak k němu přistoupit? Nemáme pracovat na ropné plošině, protože se může stát, že tam zemřeme? Můžeme zemřít u jakéhokoli rizikového zaměstnání, i u záchranářů. Takhle si filmaři jenom odškrtli další položku příběhu podle skutečné události. Mám chtít další?

    • 21.1.2017  18:48
    Smrt ve tmě (2016)
    *****

    Klaustrofobické. Jak obrazově, tak zvukově. Originální název dostává druhý smysl, kterak si uvědomíme bystrost slepých lidí. A jak jsou slepí ti, kteří vidí. Nejde o běžný horor, ale thriller pracující s hororovými prvky, to mě těší. To se musí vidět (!), slyšet (!) a nedýchat (!). Dovolím si plný počet.

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace