Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (584)

plakát

Arnold & Sly: Rivals, Friends, Icons (2024) 

Pohodové povídání, které nejde nijak do hloubky a je bohužel velmi bulvárně rámované (produkce TMZ). Ale Arnie a Sly se dobře poslouchají, oba jsou uvolnění a dobře naladění. Fanoušky to potěší, nikdo jiný se na tohle dívat nebude.

plakát

Model House (2024) 

Nepřekvapivý home invasion, který je ze začátku ozvláštněný zasazením do vděčného prostředí skupiny modelek v jednom domě. Bohužel, příběh ani postavy ničím nepřekvapí. Role jsou správně obsazené (herečky jen občas v rámci žánru přijatelně prkenné), scény smysluplně zrežírované, ale charaktery jsou příliš jednoduše načrtnuté a scénář si jen odškrtává nezbytné body, kterými musí projít, a dialogové výměny, které nám v jedné větě sumarizují podstatu každé z dívek (občas přidáme nezbytné trauma, ze kterého se nic nevyvine). Nic z toho by nevadilo, pokud by Model House byl točený s nadsázkou a humorem, ale ve snaze o budování napětí a strachu bohužel selhává. Rozhodně se nejedná o průšvih, nebo vyloženě hloupý film. Jen v něm není nic natolik zajímavého, aby stálo za to ho někomu doporučovat.

plakát

Club Zero (2023) 

Alenka v říši divů má našlápnuto k nejzápornější postavě roku. Pěkná satira s několika silnými momenty, a být diváčtější, dal bych ji za povinné promítání na druhém stupni základních škol.

plakát

Eileen (2023) 

Filmy Williama Oldroyda mi neskutečně sedí. Fantastická pomalá atmosféra a perfektní obsazení. Na Thomasin McKenzie s nevinným, trochu smutným a později okouzleným výrazem bych se vydržel dívat hodiny. Její hrdinka nic moc neprožívá, i když by chtěla. S rutinní prací a alkoholickým otcem se vyrovnává bez větších depresí a stresů, čímž se film vyhýbá klasickým festivalovkovým klišé. Postava Anne Hathaway se v pracovním životě titulní Eileen objeví jako zjevení - ve všem zkušenější, schopnější a spokojenější žena pro ni působí jako vzor i femme fatale zároveň. Díky tomu, že je nejasné, zda je okouzlení jednostranné a kam se to vlastně celé může vyvinout, film překvapuje až do poslední minuty a nejednou mi dopřál přesně to, na co jsem v průběhu sledování pomyslel, že bych chtěl někdy v podobném snímku vidět. Opomíjené dílo, který si zaslouží výrazně větší docenění. I když naprosto chápu, že část diváků nebude bavit pomalejší první hodina filmu a jiné zase odradí nečekaný závěr. Já jsem naštěstí v té asi nejmenší třetí skupině, která je uhranutá od začátku do konce.

plakát

Chudáčci (2023) 

Uchvacující ve všech směrech. Dlouho jsem nebyl tak nadšený z tolika aspektů v jednom filmu. Od nádherné výpravy, chvílemi připomínající secesní prvky Zemanových filmů, kombinující viktoriánskou dobu, steampunk a překrásně propracované kulisy i kostýmy. Nepamatuji se, kdy se mi naposledy stalo, že jsem u filmu litoval, že mi občas létají oči k titulkům a nemůžu se každý okamžik plně soustředit na všechny detaily na plátně. I z tohoto důvodu se těším na další projekci, kdy už nic nebude rušit v soustředění. Špičková je nejen výprava a kostýmy, ale i práce s kamerou - jak černobílou, tak barevnou (ty krásné měkké barvy). Málokdy si divák může tak vychutnat přednosti filmového pásu oproti digitálu (práce s osvětlením, záběry chvílemi až připomínající evropskou novou vlnu - rybí oko, rámování, rozostření...). Výrazná hudba a zvuky, perfektně se hodící k výraznému herectví i celkové expresivní stylizaci. Vše je naprosto soudržné díky sebevědomé režii. Daffoe, Ruffalo i všichni ostatní podávají špičkové výkony, ale co předvádí Emma Stone je jiná úroveň. Takto se oddat postavě je nevídané a už teď je jasné, že se bude jednat o jednu z definičních rolí kariéry. Na poslední chvíli tak musím přehodnocovat své pomyslné topky filmů z loňské roku a zkomplikovalo se mi komu fandit ve spoustě kategorií na Oscarech. Formidable.

plakát

Jak mít sex (2023) 

Až překvapivě silný nenápadný film, podávající aktuální a přitom univerzální témata citlivou formou s velkou dávkou opravdovosti. Přesný scénář i režie. Velmi povedený debut. Vynikající Mia McKenna-Bruce v hlavní roli je suverénní a zároveň naprosto adekvátně uměřená. Podnětný film, který ve mě bude rezonovat déle než chválenější Aftersun (ne že by vyprávěly o tom stejném, podobnost se nabízí hlavně přes prostředí levnějších letních ubytovacích komplexů, a Britů z nižších tříd na dovolené).

plakát

Napoleon (2023) 

Zajímavé pojetí Napoleonovy osobnosti, vyhýbající se jakékoliv glorifikaci. Nedivím se že se Francouzům tento film nelíbil, jelikož ukazuje, jak si doma i v Evropě nadělají bordel a ostatní státy to za ně musí uklízet. Když točíte film o Napoleonovi a ve finále je za největšího hrdinu vévoda z Wellingtonu, asi vám Francouzi nezatleskají. Film se snaží pojmout obrovský kus historie, je tedy nutně zkratkovitý a přeskakující (pár věcí mi citelně chybělo, s historickými nepřesnostmi nemám žádný problém). Přesto je obdivuhodné, jak se Scottovi a spol. povedl sestříhat tak, aby byl stále koherentní, navazující a uspokojivý. Herecké výkony jsou naprosto přesné a až nečekaně zábavné. Výprava, hudba, kamera, kostýmy i triky na vrcholné úrovni. Téměř plně uspokojující kinozážitek. Stejně jako u Pána prstenů jsem si v kině užil betaverzi a těším se až bude možnost vidět kompletní film.

plakát

Purpurová barva (2023) 

Knihou i Spielbergovým filmem nepolíbený, jsem se většinu doby v naštvanosti pronudil. Silné scény se střídají se vším co na muzikálech nemám rád. Z většiny filmu strašně trčí, že je natočený podle divadelního muzikálu. Často jsem měl identický pocit, jako dívat na se záznam hry, ve které mě vytáčí zkratkovitý děj neřešící vývoj postav -  každá se chová tak, jak příběh právě potřebuje, aby dopadl jak má, retardující písničky a zbytečné vedlejší linky. Nebýt dobrých herců, kostýmů a (doslova) pár intenzivnějších momentů, musel bych jít ještě níž.

plakát

Rustin (2023) 

Překvapivě zábavný film s výborným Colmanem Domingo v titulní roli. Nebýt nominace na Oscara, asi bych ho přehlédl, takto jsem si rád doplnil svižnou lekci z historie. Jako biografie velmi standardní, ale postava Rustina to utáhne a nudit se nebudete.

plakát

Dinosauří apokalypsa (2022) (TV film) 

Škoda nepříliš povedené animace. Informačně velmi zajímavé, Attenborough i ve svém věku stále obdivuhodně nadšený. Domýšlení příběhů, jak se některé události mohly, na základě dostupných faktů, pravděpodobně odehrát, k této vědní disciplíně určitě patří, dokud vše stojí na důkazech - tak jako je to v tomto dokumentu. Takže s tím jsem žádný problém neměl. Ze závěrečného popisu posledních hodin a minut šel mráz po zádech.