Recenze (608)
Mama (2013)
Rozhodně jsem se u filmu nenudil, alespoň ne ze začátku. Začatek byl naopak velice atraktivní. Film pro mne začal být trošku nudný ve chvíli kdy se začala tajemství Mámy rozkrývat. Čím víc jsem z tajemné Mámy viděl tím méně jsem se bál, a závěrečné setkání s její tváří mě po množství hororů, které už jsem viděl přišlo jako komický návrat o pěkných pár let zpět co se speciálních efektů týče. Co se hororovosti týče, dvě dívky jsou ideální počet pro kompromis, ale já osobně si myslím, že do hororů kompromisy a happy endy nepatří. Postava psychologa by se podle mne dala s klidem vypustit.
Zpátky do ringu (2013)
Velice příjemný film, který mne velkému fanouškovy celé série Rocky dal další možnost vidět Stalloneho boxovat. Příhodný název pro herecké obsazení Stallone, De Niro - oba herci hvězdy sportovních dramat o boxerech se potkávají v jednom filmu v jednom ringu.
Živí mrtví - Třicet dnů bez nehody (2013) (epizoda)
Mám z toho kam seriál směřuje trošinku špatný pocit. Ono něco co mě nutilo jedním dechem hltat každý další příchozí díl se jaksi vytrácí. I nadále se seriálem sympatizuji, ale snad jen proto, že jsem věrný přeživším hrdinům. Zdá se mi, že došlo k velkému odklonu od Zombie hororu k hororu tvořeným asociálními psychopatiemy, které se nevyhnutelně objevují u všech přeživších. Neříkám, že je to jenom špatně, a pravděpodobně je to reálný postup společnosti v postapokalyptickém zombií světě, ale jak jsem zmínil, posledními díly nejsem rozhodně tak unešen jako prvními a zdá se mi, že tvůrcům brzi dojdou originální nápady. Snad by stálo za uvážení seriál ukončit nějak radikálně a s hrdostí a nenechat ho klesnout do brakových hodnot.
Žralokonádo (2013) (TV film)
LIDI???? Co to děláte? Odpad? Jedna hvězda? LIDI!!! Vy jste ale hodně zabedněný! Tenhle film jste asi opravdu nepochopili. Jde o dokonale zpracovanou parodii na všechny zvířecí horory. Jde o satiru novodobé společnosti a o největší filosofické dílo našeho tisíciletí... Na teď vážně - film je opravdovým brakem. Céčkem všech Céček, ale při troše nadhledu je film úžasným pokoukáním. Bojovat s létajícími žraloky barovou stoličkou? Či jejich likvidace motorovou pilou a brokovnicí? Mohl bych pokračovat... Myslím to naprosto upřímně, leč je film veden jako Sci-fi horor, já bych těžko hledal komedii, která mne dokáže takhle rozesmát. Slzel jsem při jeho sledování. Ne, neslzel, já jsem Brečel smíchy! A grandiózní finále dodalo zlatou korunku klenotu, který pevně věřím bude s přibývajícími léty ceněn víc a víc. Anthony C. Ferrante - chvilku jsem si myslel, že je blázen, ale po shlédnutí filmu jsem pochopil, jde o umělce, který stvořil dílo srovnatelné s legendárním Edem Woodem. I toho měli lidi, kteří si hrají na filmové znalce za blázna. Ale jde pouze o to, že režiséry tohoto typu nepochopili.A mě je líto Vás kdo hodnotíte tento film jako odpad, protože pláčete nad něčím, čemu je třeba se smát.
Bastardi 3 (2012)
Napsal jsem dlouhý komentář, moc dlouhý a pak jsem se podíval co zde ostatní píší a připadalo mi, jako bych to opsal... Maximální souhlas s komentářem uživatele: DuanBerry... Svými slovy jen zmíním, že film je po filmové stránce nekonzistentní, nakvalitní, herecké výkony jsou slabé, ba dokonce jako tomu je u Magnuska samotného tak - Žádné. Myslím se, že ač Magnusek upozorňuje filmem na jistou aktuální otázku českého školství, tak zdůrazňuje opravdu pouze ty negativní aspekty, které to s sebou přínáší. Film je tudíž jednostraný a dá se říci, že opravdu působí silně rasistickým dojmem (On tak jen nepusobí, on v mnoha místech rasistický je). Rozhodně nejhorší z celé serie, a já spolu s ostatními radím Magnusku nech toho dokud si ještě někteří myslí, že alespoň trochu točit umíš, a myslel si to dobře...
Frankenweenie: Domácí mazlíček (2012)
Prodloužení a inovace jedné z Burtonových prvotin? Proč ne, hned jak jsem se dozvěděl, že bude Frankenweenie film, moc jsem se těšil. Hlavou mi krapet vrtalo jak se podaří nafouknout kraťas o naprosto strohé dějové linii do smysluplného dlouhého filmu. Uvědomoval jsem si, že bude třeba děj krapet pozměnit... A pak to přišlo shlédl jsem film a jsem nadšen. Jde o film příjemně hororové atmosféry a hororové nadsázky. Moje očekávání byla naplněna a nezbývá mi než doufat, že Burton ještě nějaké filmy podobného tipu přidá.
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Začnu z přísna - začátek - klidně bych vystřihnul onu dlouhou a zbytečnou předehru na omílání Pána Prstenu jsem rozhodně do kina nešel. Pak nasleduje poměrně dlouhá a uspokojivá zábava. Jako přínosné se ukázalo, že jsem knihu četl již před hodně dlouhou dobou a tudíž mi dějové změny vůbec nevadili. Co mě poměrně dost vadilo, že při takové práci, kterou si dali s jednotlivými trpaslíky, tak jejich vůdce vypadal jako člověk. Nevím proč by skřet s velkým frňákem nemohl byt charismatickým hrdinou, asi jde o komerční tah, kdy se prodává hercova tvář :), i když u Gluma si tohle odpustili, čímž se dostávám k tomu, že Glum rozhodně nezklamal. Další zklamání, pro mne byl konec filmu. Možná to bylo tím, že jsem se o film více nezajmal, ale očekával jsem ukončený jednorázový film, stejně jako kniha, ani film by neměl mít pokračování, a s trochu více přemýšlením u tvoření filmu by nebyl problem utvořin tří hodinový film se začátkem a koncem. jde o pouhou snahu z toho vytřískat co nejvíc peněz, aby lidi šli co nejvíckrat do kin a koupili si co nejvíce dvdček a načos a cocacol. A proto se pak do filmu dostavají takové zbytečně dlouhé začátky, které nikoho v kině nezajímají a film musí mít pokračování... Dalším zklamáním pro mne byly akční scény, které byly uspěchané, šílené a nepřehledné. Konkrétně jedna, která na mne pusobila dojmem nějaké grotesky a zážitek z filmu mi hodně zkazila. Moje kritika má i svoje světlé stránky, mohu se těšit, že další díly budou lepší, tento určitě pobaví, ale mě osobně nenadchl.
Hotel Transylvánie (2012)
I fanoušek hororu a mrazivého chvění v zádech si chce občas oddechnout. Zalovil jsem mezi animáky posledních let a zjistil jsem, že bohužel je výběr značně omezen. Po Boomu, který přinesl Shrek, Doba Ledová a Walle nastala dlouhá odmlka. A tak jsem při hledání narazil na tento počin. A jsem velmi rád, že jsem tak učinil. Film není opět žádný extra super zázrak, ale rozhodně mi dal vše co jsem od něj čekal. Pobavil jsem se a odreagoval a dokonce měl i krapet z těch hororů, které mám tak rád :)...
Kletba z temnot (2012)
Z filmového materiálu, který jsem v kině shlédnul by podle mě šel udělat i dobrý film. Co však pro mne bylo velkým sklamáním byl nepodařený střih, který nenechal vyhrocené scény dohrát a způsobil ve filmu velké skoky v ději. Diváci jsou informováni o věcech, které jsou pro film absolutně zbytečné (stejně jako celá role sestry a jejího tanečního vystoupení) a úvod filmu je naprosto bez atmosfery a myšlenky - scéna na začátku filmu je nesmyslná, bez kontextu a myšlenky, má pouze uspokojit divákovu touhu po nějaké akce před oním zmíněným přespříliš dlouhým a nudným začátkem. Když už pak film přestoupí k tomu, proč divák do kina přišel, tak se dočká uspěchaných nepropracovaných scén, které malokdy navodí vhodnou atmosféru. I když má film dost světlých okamžiků, které by si zasloužili být vyneseny, jako celek to absolutně nefunguje a antihororový konec tomu všemu nasadil korunu. Tento film se rozhodně nezařadí mezi dobré horory.
Looper: Nájemný zabiják (2012)
Z filmu beroucích si jako jednu ze zápletek cestování v čase spíše průměrnější počin. Ony nákresy společnosti v budoucnosti jsou sympatické a lákají člověka k tomu, aby se díval na film dále. Po shlednutí bohužel nutno říci, že šlo o pouhé náznaky. K zamyšlení vybízí téměř kýčovitě vedle sebe postavené zabíjení neviných dětí a láska matky ke svému dítěti, která je filmu prezentována jako věc, která může být svoji bezmezností až nebezpečná. Závěrečné řešení filmu mě sklamalo, paradoxi cestování v čase jsou ve filmu těžce nedořešené. Stylové oblečení, které je ve filmu považováno za retro bylo užito výborně, ale mrzí mne, že nikdy nebylo ve filmu postaveno do kontrastu s moderním oblečením.