Recenze (195)
2012 (2009)
Pro mě to byl veliký zážitek. 158 min a ani jednou jsem si neřekl : " Nudí mě to". Emoce pracovali teda opravdu moc a brečel jsem jak "malý Jarda", nikdy jsem tak u žádného filmu v životě nebrečel. A asi jsem odcházel s kina značně dehydratovaný, protože těch slz bylo opravdu hodně. A teď bych se už jen opakoval po Jacindě ( její komentář je naprosto bezkonkurenční a naprosto s ním souhlasím ) S tím rozdílem, že jsem se přiklonil k pěti hvězdám : )
500 dní se Summer (2009)
První čtvrtina, skvělá, potom mi připadlo, že film upadal. Zpracování se mi, ale velice líbilo, žádné modelky s plastovýma prsama a litrama make-upu a namachrovaní frajírci. Žádné trapné postelové scény, ani trapné vtipy. Příjemné prostředí, lidé a taky příjemný humor. Film byl velice zajímavě prokládán dějem - jeden rozdělen do mnoha pasáží, které nenavazovaly přímo na sebe, ale byly nahodilé. Při filmu jsem se bavil, ale jeho vývoj mě zklamal. A konec ? Ten mi připadal slabý ( takové max klišé ). Zato soundtracky se k filmu velmi hodily. Takže bezva, ale škoda především konce. Marc Webbův první celovečerní film. Napoprvé určitě velice slušné.
Asterix a Olympijské hry (2008)
Méně povodené pokračování.
Babo (2008)
Krásné. Pan Ňouma ( Sung-ryong ) měl možná poloviční rozum, ale zato měl dvojnásobně velké srdce, které zdravým lidem chybí. Je to opravdu srdeční záležitost. Tae-hyeon Cha je herec velkých kvalit a jeho výkony jsou velice příjemné a věrohodné. Opravdu hezké...
Boku no kanodžo wa saibógu (2008)
Skvělé pojatý film, romantika a sci-fi vytváří velice ojedinělou kombinaci. Skvělá hudba, skvělý příběh, skvělí hlavní hrdinové. Užásné zpracování a výsleked je super.
Gran Torino (2008)
Hned při počátečních titulkách pěkná hudba, taktéž při konci píseň Gran Torino tomu nasadila korunu. Drsné prostředí kde se musí každý bát o svůj zadek a není si ničím jistý. Strašně mě mrzí, že Walt Kowalski to nepřežil. Obětoval se aby jiní mohly v poklidu žít. Né aby jim zachránil životy, ale proto, aby mohli mít klidnou budoucnost beze strachu a bolesti z toho, že je někdo bude donekonečna napadat.. Walt byl zjevně rasista, ale nezaujatý. Asi nikdo není nadšenej když naši zemi " obsazují " cizinci, ale všichni nemusí být špatní, ne všichni jdou krást a podvádět, někteří se chtějí jenom uživit a žít důstojný život. Clint Eastwood je prostě kanec v tolika letech napsat scénář, odehrát tučný film a ještě být ve formě ( měl pěkně velký svaly ). Poutavý film, šikovný Bee Vang a hezká Ahney Her. Jsem velice potěšen.
Ip Man (2008)
Krásný filmy, který si zaslouží uznání. Mnohdy málo znatelná ( podbarvená ) hudba působí velice krásně a má svůj velký význam... Film je skvělý… stejně jako ostatní dva tituly...
Marley a já (2008)
Příjemná rodinná komedie. I když řekl bych spíš tragédie. Ukazuje více smutku a nesplněných přání než zábavy. Nicméně zábava byla kvalitní a nevšiml jsem si za celý film něčeho trapného nebo nepovedeného. Také nám otevírá skutečný pohled toho, jak z člověka mladého a nezkušeného se lusknutím prstů stává vyzrálý rodič, který nemá chvilku času pro sebe. Velice dojemné scény s povedenou hudbou prohloubí emoční zážitek, při kterém jsem měl nenuceně na krajíčku. Jako třeba když Johnovy a Jenn umřelo nenarozené dítě,nebo smrt Marleyho na konci. Film má dvě hodiny a přesto jsem se ani chvíli nenudil. Režie = pohoda. Jediné čeho je mi líto je převažující smutek : život uteče jako nic, nikdo nežije věčně (Marley), stát se může cokoliv (smrt dítěte), nejistota v práci. Podívaná na úrovni. Za mě 4a1/2 hvězdy.
Milionář z chatrče (2008)
Film kvalitní, nicméně ho kazila příliš moderní hudba. Ukázka toho co je pro mnohé neviditelné: chudoba, strach a nenávist. Také toho, že za peníze si koupíš ( skoro ) opravdu všechno. Dev Patel zazaříl.
Průšviháři (2008)
Skvělá a vyrovnaná korejská komedie.