Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (127)

plakát

Český žurnál - Hranice práce (2017) (epizoda) 

Tady je v těch komentářích tolik frustrace a skepse, že můj dojem, že jsem v komentářích článku na novinkách.cz, ruší jen výrazně menší množství gramatických chyb. Online reportáž jsem nezaregistroval, takže jsem k filmu přišel jak slepý k houslím a musím říct, že mě slušně usadil. Neustále mám potřebu o něm někomu vyprávět a doporučit shlédnutí. Takové počiny jsou sakra potřeba. Mluvit o tom je potřeba. A ty kolovrátky, co tu říkaj, že se stejně nic nezmění, si zas můžou strčit hlavu tam, kam slunce nesvítí. Pro vás se opravdu nikdy nic nezmění.

plakát

Nejmenší světýlko (2004) 

Šel jsem kolem, když na to koukala dcera a ta animace byla fakt strašidelná. Děj klasicky nablblej jako u většiny americkejch vánočních cajdáků, ale ten vizuál opravdu nekoukatelnej.

plakát

Trpaslík (2017) (seriál) 

Po dvou epizodách se v místní vřavě mezi tím, jestli je to víc v pohodě než trapný, přikláním k první variantě. Humor i scénář takovej lidově buranštější, ale o to líp nastavuje zrcadlo současné společnosti. Řekl bych, že rozpačitost vzniká tím, že to je pro širokou cílovou skupinu (členové rodiny všech věkových kategorií) a tudíž logicky nastávají momenty, kdy se cítí nezacílený nesvůj. Ale třeba hlavní část studentská a partnerská mi přijdou opravdu trefné a dobře zpracované. Neodpustím si komentář ke slečně, která považuje RUN DMC za devadesátkové retro - zkuste si aspoň něco vygůglovat, když už nic nevíte ani o minulosti ani o současnosti scény, kterou hodnotíte nejspíš pouze podle hitparády Eso, kterou jste ve zmiňované době sledovala. Velmi mě potěšilo obsazení Martina Hofmanna v jeho typické roli (dámy prominou) zmrda, která mu náramně sedí. Naopak patetická postava jeho asistenta je asi největší důvod, proč bych se přidal ke kritikům.

plakát

Hlas pro římského krále (2016) (TV film) 

Není to poprvé, co se tu nesetkávám s masou při odsuzujícím hodnocení. Líbilo se mi to moc, děj ve více časových rovinách jsem schopný pochopit, dialogy mi nepřišly hloupé, neusínal jsem, přiblížení k formátu "Hra o trůny" (dokonalá výprava, skvělé obsazení, otevřené násilí, otevřená nahota/sex) mi nevadí a byl jsem mile překvapen, že i při menší finanční dotaci (o které tu mluví každý druhý zkušený filmový produkční), se dílo povedlo. A bylo právě o to zajímavější, že se jednalo o reálné postavy zasaditelné do historického kontextu. Čekat hollywoodský velkofilm od českého televizního filmu je trochu hloupé, nemyslíte?

plakát

Osm hrozných (2015) 

Tarantino jak má bejt a ještě lepší. Kňouránci, kteří tu nadávají, že to bylo moc dlouhý a moc násilný si asi spletli dveře sálu, když šli na romantickou komedii, ne?

plakát

Zločin v Polné (2016) (TV film) 

Parádně natočené a velmi důležité. Čas vysílání se mi zrovna trefil do toho, že čtu Čapkovy rozhovory s Masarykem. Navíc v době, kdy po více než sto letech budižkničemové jako AB Bartoš snaží opět získat politické body na tématu antisemitismu.

plakát

Sicario: Nájemný vrah (2015) 

To se těžko hodnotí. Řemeslně je ten film parádní, není co vytknout. Blbý je, když se to rozleží v hlavě a člověk nad tím začne přemýšlet. A najednou to všechno ztrácí smysl. Opravdu se dělají takovéhle akce - proč? Opravdu se do nich najímají nespolehliví a emocionálně labilní jednotlivci, kteří na to nemají žaludek - proč? Opravdu mocný mexický kartel nemá nic lepšího než zkorumpovaného pochůzkáře a dva osobáky sjetejch pistolníků? A scéna s lejstrem? Vážně?

plakát

Šílený Max: Zběsilá cesta (2015) 

Trochu jsem se bál o starého Maxe, aby nedopadl jako Indiana Jones v podání Lucase a Spielberga (kdo viděl v Southparku, určitě si vzpomene). A musím říct, že pár prvních minut jsem se bál hodně. Ale pak jsem bát přestal a začal se bavit, taky hodně a vydrželo to až do konce. Člověk nad tím nesmí moc přemýšlet, proč pořád plýtvají tím nejcennějším, co mají, a dělají spoustu nesmyslů. Prostě pro efekt a ten se dostavil. Po shlédnutí mi kamarádi říkali, že to je vlastně taková skrytá ekofeministická sonda kritizující destruktivní patriarchát. No jasně, Cartman měl taky jednu takovou. Jo a hrdinou tohohle bijáku rozhodně není Max, cenu za charisma si rozdělí Nux a Furiosa. Witness me! :)

plakát

Tři bratři (2014) 

Už asi nerozumím tomu, co přenáročný český, věčně nespokojený divák od pohádky chce. Skvělé obsazení, výprava, kostýmy, kamera? Stokrát vyčerpané téma, které i přesto udrží zábavnost od začátku do konce? Dokonce i mně, zarytému odpůrci písniček v pohádkách to ani nevadilo, ba i bavilo. A proč? Ač se vám to líbí nebo ne, Svěrák&Uhlíř je klasika a i kdyby to nakrásně bylo ušité na míru "Tatínkovi", tak proč ne? Lepší poctu by si nezasloužil. Tak aspoň zarejpeme do toho, že ty rýmy už nejsou, co bejvaly, a že část o Karkulce je pedofilní. A že to tý plejádě herců stálo za to hrát tam aspoň párvteřinovej štěk, když je to tak špatný? Btw. část Maruška silně připomněla Dvanáct měsíčků (2012), naštěstí se však žádný Stonehenge nekonal. Ano, pořád je trochu přesvěrákováno, ale jenom proto se nemusí shazovat všechno, co udělají.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Bavilo mě to moc a nevím, co bych tomu vytknul. Po pročtení místních intelektuálně onanistických komentářů jsem jen protočil oči. Art je moc artový, diCaprio moc dicapriový, Iñárritu moc iñárritový. Jasně, Trautenberku. Oceňuju syrovost, krásné záběry jak akční, tak přírodu, metafyzická rovina k propojení s indiánským světem sedí jak prdel na hrnec. Překvapil mě i komentář, že takových filmů moc nevzniká, mám pocit, že současný western ani nemůže vypadat jinak. Vzpomeňme třeba oskarový True Grit nebo Dead Mana. Holt sluníčkový Terrence Hill, který si nikdy neušpiní oblek a moncla nemá ani po deseti ranách do obličeje, už to asi nikdy nebude. Se stim smiř.