Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 371)

plakát

Nikdy neodvracej zrak (2018) 

Jsou filmy, na které se těšíte jen co vidíte trailer, a nebo je na nich něco co vás zaujme. A pak jsou taky filmy, o kterých nevíte vůbec nic, trailer vám taky nic moc neřekne, a vlastně to zkusíte jen díky skvělým ohlasům nebo jedné dobře napsané recenzi. A já jsem se k tomuto filmu dostal tou delší a složitější cestou. A nelituji toho. Nikdy neodvracej zrak mě dost sedl, protože má v sobě dost malých a hodně silných příběhů. Umí velmi dobře tnout do živého, a taky nám dost nepříjemně připomene co se za druhé světové války dělo v Německu samotným Němcům. Ne všichni Němci byli nadšený z Hitlera a z jeho plánů vybudovat Třetí říši. Režisér Florian Henckel von Donnersmarck nám velmi lehce, a přesto dost intenzivně předkládá témata a myšlenky, na které nelze koukat přes prsty a nebo je vidět černobíle. Jeho postoj je čistě pozorovatelský a nechává na nás, abychom sami vnímaly situaci, a to jak se postavy chovají a rozhodují se. Líbí se mi, že se režisér soustřeďuje na svůj příběh a postavy, než aby moralizoval a nebo obhajoval co se stalo. Velmi mu pomáhá skvělá kamera Caleba Deschanela, opět vynikající hudba Maxe Richtera a samozřejmě výborný herci. Tom Schilling je velmi schopný herec a zde si svůj part odehraje s přehledem, jen je škoda, že ho scénář nenechá jít více na dřeň. Sebastian Koch je skvělý, a svou postavu zahrál výborně. Koch si krade každou scénu pro sebe, a už dlouho jsem nějakou postavu, tak ze srdce nesnášel jako je ta jeho. Paula Beer se mi ve své roli hodně líbila, a mrzí mě, že je ke konci odstavená na vedlejší kolej, i přestože je její příběh mnohem zajímavější, než ten hlavní. Saskia Rosendahl i na menším prostoru dokazuje jak moc je dobrá herečka. Celý začátek patří jí, a ona si ho pro sebe ukradne, nejen svou krásou ale i talentem. Film je díky tématům delší, ale vyloženě slabší a nebo nudné místo nemá. Jen je dost znát rozdíl mezi první a druhou půlkou. Kdy první je mnohem více drásavější a intenzivnější, když to druhá je taková smířlivější. Nikdy neodvracej zrak je velmi povedený film, který má hloubku a i myšlenky.

plakát

Dva papežové (2019) 

Dva skvělý herci, kvalitní scénář a parádní režie. Některým filmům stačí opravdu málo, aby byly dobré, ne-ly výborné. A to je případ i Dvou papežů. Fernando Meirelles je skvělý režisér, a je opravdu škoda, že netočí častěji. Nicméně, každý jeho film má co říci, a dosahuje velkých kvalit. Dost se mi líbí jakým způsobem Meirelles film natočil. Dokáže prodat celkem zajímavé téma, zajímavějším způsobem, a při tom to nepůsobí samolibě a prvoplánově. A ve výsledku je to celé o tom, jak si dva starší muži povídají o víře a směřování církve. A tady se ukazuje to jak Meirelles dokáže pracovat se scénářem a vytáhnout z obou herců skvělé výkony. Anthony Hopkins je parádní a moc se mi líbil jeho výkon. Jonathan Pryce dostal jednu z nejlepších rolí ve své kariéře a zahrál jí skvěle. Pryce má mnohem vděčnější roli, než Hopkins a taky se mu film více věnuje. A v neposlední řadě je jeho postava Františka mnohem sympatičtější, než Benedikt, kterého ztvárňuje Hopkins. Líbilo se mi, že Meirelles netlačí nikdy moc na pilu, a celé je to uvolněnější, i přestože se ve filmu řeší témata, která moc veselá a pohodová nejsou. Nejvíce to platí o flashbackové části z Argentiny, jenž nám ukazuje, že všichni děláme chyby, a každý se občas špatně rozhodne. Tato část do filmu patří, ale já osobně bych jí lehce zkrátil a nebo mnohem lépe vysvětlil. Ale to snad jediná větší výtka, kterou k filmu mám. Film Dva papežové se dost povedl a krásně prodal svou myšlenku i téma.

plakát

Mandalorian (2019) (seriál) 

S01 - Nemůžu říci, že by to bylo vyloženě špatné a nebo nekoukatelné, ale žádný zázrak to taky není. Seriál má několik problému, které bych byl ochotný akceptovat(délka dílů, nezajímavý záporák, obyčejný vizuál což jsem u seriálu ze světa Star Wars nečekal), přesto nedokážu přijmout ten obyčejný a místy nudný příběh. Většina epizod má 10 dobrých minut na 20 minut nudy. A několikrát jsem si říkal, že fan filmy kterých je na YouTube mraky vypadají daleko lépe a jsou i po příběhové stránce zajímavější. A tohle je prostě špatně. K čemu mě je, že je hlavní hrdina cool, Baby Yoda skvělý a další postavy celkem sympatický, když mě jejich příběhy nedokáží vtáhnout, zasáhnout a být něčím o trochu více. První díl je fajn, třetí má slušnou koncovku, a od šesté epizody do osmé to šlape výrazně lépe. Přesto jako celek působí seriál prázdně a rozhodně nenaplňuje očekávání jedné z největší seriálových událostí roku. 6-7/10 S02 - Velké a velmi příjemné překvapení. Beze srandy. První řada měla pár slušných momentů, ale jako celek mě dost zklamala. Od druhé řady jsem čekal skoro to samé. A jsem moc rád, že jsem se spletl. Je zde vidět velký kvalitativní posunu a hlavně příběhové směřování. Jon Favreau a Dave Filoni vtiskli příběhu a vyprávění řád a dokázali, že jsou opravdovými fanoušky, kteří moc dobře vědí, co fanoušci chtějí. Ať už jde o camea, odkazy nebo respekt k samotnému světu Star Wars. Díky tomu je Mandalorian ve své druhé řadě úplně jiný seriál. O mnoho lépe fungují postavy, emoce a i samotná gradace příběhu. I po vizuální stránce to vypadá velkolepěji a je to velmi znát na akčních scénách, u kterých jsem si říkal, že vypadají opravdu velmi dobře. A oni opravdu velkolepé svým způsobem jsou. Moc mě potěšilo, že i samotné postavy prošli nějakým vývojem a nebylo to na sílu a působí to přirozeně. Nechci tvrdit, že je to bezchybné, a že se mi všechno na seriálu líbilo. Pořád tam jsou dost velké rezervy. Nicméně „tohle je cesta“, kterou když všechny seriály od Disney+ půjdou, tak jako diváci budeme spokojený. Fanservis, kvalitní příběh, gradace a v neposlední řadě samotná láska k danému tématu. Jsem dost spokojený a některé momenty bych si z fleku pustil znovu. A to je věc, o které jsem po první řadě vůbec neuvažoval. 8,5-9/10 S03 - Zklamání. Tvůrci Jon Favreau a Dan Filoni jsou velký fanoušci Star Wars a chápou, co Star Wars jsou. Star Wars jsou pohádky, ve fantasy/sci-fi prostředí. A to nám taky Favreau a Filoni chtějí dát. Pohádky, kde je vše přesně definované a jede se na jistotu. Vyhovuje to tvůrcům, vyhovuje to Myšákovi, a vyhovuje to spoustě divákům. Divákům, kterým stačí ke spokojenosti Mando, Grogu a sto padesát skrytých odkazů na věci z knížek, filmů a jiných seriálů. Filoni a Favreau to ve své podstatě myslí velmi dobře, a je vidět, že látku milují a chtějí jí navrátit respekt. Navíc to chtějí odkazy hezky propojit, aby seriály a filmy byly provázanější, než kdy dříve. Já osobně si za tohle tvůrců hodně vážím a respektuji je, ale nebudu kvůli tomu tvrdit, že je třetí řada Mandaloriana dobrá, protože není. Půlka řady je obyčejná, nudná a přinejlepším průměrná. Čert vem logiku, uspěchanost a další věci. Ty díly jsou prázdné, a to že se tam pak něco na pár minut děje, aby se neřeklo výsledný dojem nezachrání. Naštěstí ta jiná půlka je fakt dobrá, má spád, akci a skvěle napsanou a zahranou Bo-Katan Kryze. Kdyby tady Bo-Katan nebyla, tak je celá tahle řad úplně o ničem. Možná jsem na seriál hodně přísný, ale prostě chci trochu více. Neříkám, že musím dostat dospělou podívanou jakou byl Andor, ale rád bych dostal více kvalitních dílů, na které do pár hodin nezapomenu. Filoni a Favreau na to mají, jen nesmí jet na jistotu a musí zkusit být lehce odvážný. 6/10

plakát

Klaus (2019) 

Je to tam. Jeden z nejlepších animovaných filmů roku, který svojí kreativitou a přístupem, hravě poráží ty největší hráče(DreamWorks, Illumination, Sony, Disney) a kdyby se Pixaru nepovedlo zaskórovat s Toy Story 4, tak i je. Malý animovaný film, ze španělské koprodukce, u kterého mě mrzí, že nejde do českých kin, protože je kvalitní a zasloužil by si velké plátno. Film má parádní atmosféru, skvělou animaci, jenž využívá styl grotesek, dobrý příběh a i zajímavé a zábavné postavy. A i celkové poselství funguje na výbornou. Velmi příjemné překvapení, které mě udělalo radost, a určitě Klause uvidím někdy znovu, nejlépe o vánočních svátcích.

plakát

Život je krásný (1946) 

Skvělá klasika, která má stálo co říci, a její poselství je stále silné a morálně nezlomné. Konec mě dojal k slzám a závěrečná čtvrtina je skvělá. James Stewart a Donna Reed jsou srdcem celé filmu. Frank Capra uměl výborně režírovat a Život je krásný je toho důkazem.

plakát

Zaklínač (2019) (seriál) 

S01 - Nikdy jsem to nehrál. Nečetl jsem žádnou knihu a povídku. Prostě jak se říká jsem nepolíbený jakoukoliv části tohoto fenoménu. A možná to je důvod proč mě to tolik sedlo. Seriál jsem si i jako neznalec dost užil. Atmosféra byla skvělá, postavy jsem si oblíbil(vládne samozřejmě Geralt, Yennefer a Marigold) a užil si jejich příběhy. Po herecké stránce to šlape moc dobře a všichni herci odvádí skvělou práci. Potenciál do budoucna to má na 100%. Největší problém je podle mě nechronologické vyprávěni(vyžaduje to pozornost, a pro neznalce předlohy je to místy zbytečně komplikované) a pak politická a geografická situace. Pořad jsem tápal kam postavy jdou a kde byly, jak je co daleko atd. Nejsou moc dobře popsány vztahy mezi králi, kolik je tam království atd. Nicméně jsem spokojený a docela rád bych si přečetl nějakou povídku, knížku a nebo zkusil hru než bude za rok a půl druhá řada. 8/10 S02 - Au, tohle bolelo. Hned na začátku musím uznat, že mi druhá řada utekla a linka kolem Geralda a Ciri je dost dobrá. Netflix do seriálu narval prachy a ty tam jsou vidět. A tady pochvaly končí. Nečetl jsem knihy a nehrál jsem hry, a proto mi nějaké detaily určitě unikly, přesto při sledování druhé řady mi přišlo, že to celé nedává moc smysl. Celé to politikaření, to že nevím jak vypadá kontinent, nedokážu odhadnout vzdálenosti mezi místy mě dost vadilo, ale nějak bych to překousl, kdyby tady byly zajímavé postavy. Jenže, tady zajímavé postavy nejsou. A nejsou tady ani kloudné dialogy. Vrchol umění, které tvůrci předvedou je to, že z Yen (nejzajímavější postava z první řady) udělají nudnou postavu s ještě nudnější zápletkou. Pomyslnou korunu tvůrci nasazují zápletkám kolem mágů, elfů a králů, která mi byla doslova u zadku. Ještě štěstí, že poslední epizoda zahraňuje, co se dá, jinak by byla tahle řada hodně špatná. Takhle je jen špatná. Nicméně na to, že to měl být nejočekávanější seriál zimy, tak velké zklamaní. 5-6/10

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Bolí to. A bolí to hodně. Po skončení filmu jsem byl více méně spokojený. A ta spokojenost se pomalinku vytrácí v době psaní tohoto komentáře. Pachuť toho jak to celé dopadlo je dost velká. Pořád bych dal palec nahoru, ale neměl bych z toho upřímnou radost. Mám Star Wars hodně rád a proto mě mrzí jak je epizoda IX přijatá, a to jak jí jako fanouškové vnímáme. Všichni víme, kde je největší problém, tak proč to neříci na rovinu. Největšími problémy jsou uspěchanost a zahlazení neduhů z epizody VIII. Pro mě je naprosto nepochopitelné, že se do nové trilogie Disney/Lucasfilm pustili aniž by věděli jakým směrem chtějí příběh vést, s jakými zvraty přijdou a jak to celé chtějí završit. A proto to tak vypadá. Režisér J.J. Abrams do toho šlape od prvního momentu a jede až do závěrečných titulků. Ve filmu se pořád něco děje, střídají se lokace a objevují se nové a i staré známe postavy. Vypadá to znovu fantasticky a některé odkazy mě udělaly velkou radost, a J.J. si ten fanservis pohlídal jak to jenom šlo. Bohužel je to celé uspěchané. Jako by se Abrams bál zpomalit, normálně odpovědět na nějaké otázky z minulých dílů. A přitom by stačilo, tak málo. Trochu zvolnit, dát si čas vystavět příběh okolo postav(tohle bylo v Endgame a jak to skvěle fungovalo), dát divákům to co chtějí a vysvětlit to podstatné. A díky obyčejným scénám by se nemusely stavět gigantické oslí můstky, které se při troše přemýšlení rozpadnou jako domeček z karet. A teď trochu něco pozitivního. Opět na mě fungovala nostalgie a neselhávající hudba. Neříkám, že se mě líbilo úplně všechno co se udělalo s postavy, ale bro-romance mezi Finne a Poem funguje, Kylo Ren jako rozporuplný záporák není vůbec špatný a má jednu z nejlepších scén filmu. A pak je tu Rey, která byla v epizodě VII skvělá, a zde tahá za nejkratší provaz, přesto to dokáže ustát. Velmi mě potěšily scény s Leiou, a s dalšími starými známými od Cheweiho, Landa a dalších. Z mého pohledu vůbec nefunguje návrat Palpatina, některé zvraty a nedůstojná práce s vedlejšími postavy(jejich nevyužití nebo odstavení na vedlejší kolej - Rose, Maz Kanata, Hux). A o logických chybách a nebo zbytečností radši nebudeme mluvit. Ve filmu je spoustu momentů, které jsou super a moc mi líbily. Na druhou stranu jsem si dost často říkal, že tohle jsou Star Wars, tak proč mě spoustu scén přijde obyčejných a nezáživných, a ne-ly hůř, jsou mi jedno. Mohl bych tady napsat další příklady co je na filmu dobré a co je na něm špatné. Nicméně výsledek to nezmění. Abrams se snažil zachránit co mohl, a uspěl na tak na půl. Je to obrovská škoda, zklamání a lítost. A jen čas ukáže jak moc tahle trilogie byla slepá ulička nebo ne. Já jako fanoušek doufám, že se značka oklepe a vrátí se v plné síle. Star Wars: Vzestup Skywalkera je slušný film, který doplácí na špatné rozhodnutí. PS: Hodnocení není až tak důležité, ale ten text k tomu. PPS: May the Force be with you.

plakát

Kde je moje tělo? (2019) 

Je to skvělý pocit, když jsi pustíte film o kterém slyšíte, že je dost dobrý a pak se o tom přesvědčíte na vlastní oči. Připomnělo mě to ránu na solar. Režisér Jérémy Clapin odvedl výbornou práci. Jeho film má poutavý příběh, zajímavé a působivé vyprávění, postavy se kterými lze soucítit a neposlední řadě přesnou animaci, která krásně prodává všechny emoce, a dokáže vytěžit z filmu maximum. Clapin má velkou oporu v hudbě, která umocňuje to co vidíme, a pomáhá dotvářet dost specifickou atmosféru. Je to silné a dobré. Mrzí mě, že mě to nesedlo o trochu více, protože na to film má, ale asi mě chybí jistá doslovnost. Doporučuji si nic nezjišťovat a jít do toho. PS: Je to na Netflixu.

plakát

Watchmen (2019) (seriál) 

Nadšení. Jako fanoušek komiksu a filmu z tohoto seriálu slintám blahem. Damon Lindelof rozjel epický příběh ze světa Watchmenů, který krásně ctí a dokáže koexistovat vedle komiksů. Lindelof skládá poctu jednomu nejlepšímu komiksu a rozšiřuje jeho svět. Nebyla to snadná cesta, ale to co nám Lindelof se svým tvůrčím týmem nadělil, je neskutečně působivé, nádherné, elegantní, dojemné, osudové a místy i geniální. Je potřeba jen nahlédnout "pod kápi". V seriálu funguje všechno. Od vizuální stránky plné odkazů a drobných narážek, skvělé atmosféry, perfektních herců, výborně vystavěný a vygradovaný příběh až po úžasně napsané postavy. A samozřejmě boží hudbu. Moc děkuji HBO, že měly obrovské, ne-ly gigantické koule, jít do tohoto projektu a nechat ho udělat, tak jak ho vidíme ve finální podobě. A všechny mé pocity nejlépe vystihuje komentář Davies182 - "Myslím, že jestli se tohle božský dílo Alanu Mooreovi nelíbí, tak už je konečně na čase, aby spolknul svý nechutně velký ego, dal si pořádnou facku, a napsal pochvalnej dopis HBO. A pozval Lindelofa na večeři." Seriál Watchmen je velká pecka, a každý kdo ho neviděl by ho měl vidět.

plakát

Last Christmas (2019) 

Když, jsem poprvé viděl ukázku na Last Christmas, tak jsem si myslel, že půjde o klasickou romantickou komedii, která se odehrává ve vánočně laděném Londýnu. A poté co jsem viděl film, jsem rád že jsem dostal něco jiného, a mnohem lepšího a zajímavějšího. Paul Feig je dobrý a zkušený režisér, který ví jak se točí komedie(zvládne i akční film), umí prodat příběh, atmosféru a i postavy. A tady se mu to povedlo. Jasně, velkou zásluhu na tom má dobrý scénář od Emmy Thompson, přesto bez kvalitního režisérského vedení by se film v poslední třetině rozpadl, a nedokázal by prodat pointu filmu. Osobně jsem tu pointu nečekal, a v ten moment, kdy jsem jí viděl, tak mě přišla trochu divná, ale už při závěrečných titulcích mě to přišlo mnohem lepší, a teď s odstupem pár dní, tu pointu doceňuji více. Feig má dobrou ruku na výběru herců, a zde opět nezklamal. Emilia Clarke je v této roli skvělá. V pohodě utáhne celý film, krade si scény pro sebe, je nádherná a roztomilá, a dokáže v nás vyvolat ty správné emoce a konec, kdy zpívá Last Christmas je trefný a dojemný k slzám. Henry Golding je super, a výborně funguje jako sparing partner pro Clarke. Potěšila mě Michelle Yeoh, protože má skvěle napsané dialogy a fajn vývoj. Emma Thompson trochu přehrává a tlačí na pilu, přesto se mi její výkon líbil. Film se mě zaujal, dojal a opravdu jsem si ho užil, jen mohl být tak o deset minut kratší. Last Christmas je krásný romantický film, který v sobě má mnohem více, než se na první pohled zdá.