Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdyby Bridget Jonesová hledala ještě větší zoufalku, než je ona sama, v Kate (Emilia Clarke) by se určitě trefila do černého. Ta holka sice vypadá jako roztomilý diblík, ale ve skutečnosti je magnetem na špatná rozhodnutí všeho druhu – nerozumí si s vlastní rodinou, nevyzná se sama v sobě, neumí si najít normálního chlapa a navíc pracuje v obchodě s vánočními potřebami. To se pozná tak, že chodí v asexuálním skřítkovském kostýmku, neustále cinká rolničkou a v hlavě jí pořád jede vánoční hit George Michaela „Last Christmas“. Přitom přesně před rokem balancovala mezi životem a smrtí, když podstoupila velmi komplikovanou operaci. Jeden by řekl, že si té „druhé šance“ bude víc vážit, ale Kate je evidentně všechno fuk. Okázale kašle na všechno a na všechny a životem proplouvá cestou nejmenšího odporu. Pak ale potká Toma (Henry Golding), trochu záhadného mladíka, který se jí čím dál víc začne plést do cesty a do života. A i když je Kate odhodlaná pokračovat ve svém dosavadním stylu života, vlivem tohohle kluka, vánoční atmosféry a magického Londýna začne její předčasně okoralé srdce velmi rychle tát. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (274)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nejsem modelový divák vánočních dojáků, na druhou stranu miluju pro jeho lehkost, vtipnost, inteligenci, brilantní scénář a hutný výskyt mých oblíbených herců film Láska nebeská, takže i tohle umím ocenit, když to funguje, navíc si užívám britskou angličtinu a všechny od toho se odvíjející žerty a ekvilibristiky s jazykem, Emmy Thompson si vážím jednak jako skvělé herečky, jednak jako inteligentní laskavé dámy a od mládí členky různých spikleneckých společností pro vysoké umění ve spojení s lidskostí a humorem, a byla jsem upřímně zvědavá na její scénář, protože bylo jasné, že to nemůže být jen tak banální... Banální to sice není, ale zklamaná jsem z toho, jak je to nedomyšlené a nedotažené. Není to - právě na rozdíl od třeba Lásky nebeské - dárek pro radost nikomu, Emma k Vánocům zklamala nároky obou možných cílových skupin těch, kdo by si shlédnutí jejího dílka riskli k prožití předvánoční atmosféry darovat. Ty méně náročné musí nutně zklamat vyústění, které mění zařazení filmu z romantického žánru v bajku s morálním apelem, ty ostatní, jak jsem já, pak zklame hlavně to, že od chvíle, kdy se poprvé promluví o operaci (což je ještě dost brzy), máme jasno - Emma vykradla stokrát provařený námět a nemohlo to být jinak. A s tím se pak musí pro obě skupiny vědomě či nevědomě pojit rozčarování z toho, že film s až arogantní povrchností předvádí, jak cokoli, co se dlouhé roky mezilidsky odehrávalo strašně špatně, jde s dobrým úmyslem napravit až banálně (tak přece) snadno a rychle, takže jako mávnutím kouzelného proutku je všechno zapomenuto, vytěsněno, deprese a nevraživosti a zoufalství mizí a všichni se smějí a objímají a radují a navzájem se přece milují, protože stačí malinko a najednou jsou všichni chápaví a empatičtí a připravení odpouštět a rozumět, stačilo to v nich nějak drobátko uvolnit. To není dárek, to je výsměch všem opravdovým snahám milovat, napravovat a zoufat si z toho, když lidé v nejbližším okolí nejsou schopni lásky a porozumění. Od Emmy Thompson jsem ve všech ohledech čekala víc než takovou nelaskavou krutost vepsanou do stránek scénáře spolu s morálním ponaučením, které nemůže v žádném konkrétním ohledu v příběhu fungovat a působí jako vytčené před závorku. Je to nesoudržný paskvil plný milých momentů a hezkých obličejů, u něhož lituju vyhozených peněz za lístky do kina. Nicméně je to moje chyba, měla jsem si líp pamatovat, jak mě dráždil už její vyděračsky napsaný a zahraný Vtip - kdybych to měla s něčím srovnat, tak s Cenou za něžnost, která mě kdykoli rozesměje i rozbrečí stejně jako život sám, když těžkými a vyloženě blbými situacemi procházejí lidi, kteří nejsou dokonalí a neumí vždycky všechno správně podat ani pochopit, ale v jádru jsou milující a opravdu dělají, co můžou, a navíc - přes všechno zapírání a alergie a de facto i kvůli nim - prostě nemůžou zapřít, že jsou rodina a že si rozumějí víc, než si chtěli a dovedli přiznávat. Na tom se dá nejlíp ukázat, jak to vypadá, když člověku se srdcem a rozumem nechybí nadhled a skutečná empatie. A právě nadhled, empatii a smysl pro organicky se odvíjející komplexní dění Emma Thompson bohužel postrádá - jen si nejsem jistá, jestli tím ty scénáře kazí až poslední dobou, nebo to tak bylo odjakživa. Čili jestli chcete doopravdy prožít to, na co v Last Christmas Emma Thompson láká, ale co vlastně funkčně k prožití nenabízí, pusťte si radši doma Lásku nebeskou a Cenu za něžnost (možná raději v opačném pořadí) a za ušetřený peníz za lístky do kina si k tomu dopřejte třeba pečené kaštany. *~ () (méně) (více)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Jestli mě na Vánocích něco leze na nervy, tak je to song Last Christmas hrající v adventních dnech na ulicích snad z každého reproduktoru. Pustit si film inspirující se právě tímto songem tak mohlo být dost dobře solidní sebemrskačství, ale nakonec se to dalo docela ustát. Emilia Clarke se do podobných rolí hodí, žel tady na mě ta její sassy nátura přišla docela otravná a podobný problém mám tak i s celým filmem. Je to tak barevné, kýčovité a praštěné, až je to vlastně místy docela nesympatické. Jenže pak na scénu přichází Henry Golding, který charismatem a upřímným hereckým projevem zastíňuje úplně všechny a jestli se něco skutečně povedlo a tahá to film ze šedivého průměru, tak je to vypointování jeho postavy. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

S týmito romantickými komédiami už je problém. Je ich strašne veľa a väčšinou je všetko na jedno brdo. Odlišujú sa iba hercami a dejovou linkou, ktorá však ide podľa osvedčenej šablóny. Tento prípad je však iný. Nielenže tu hrá perfektná Emilia Clarke, ktorá svojej postave dokázala vdýchnuť svoj jedinečný šarm a takú milú rozkošnosť, no i príbeh je trochu iný. Bolo vidno, že sa snažil prísť s niečím iným, v tomto kontexte sa niesol napríklad aj záver. Také horkosladké, tak akurát. Lepší priemer. 65/100 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hneď úvodná geniálna pesnička navodí tú krásnu vianočnú atmosféru, ktorá dnes už existuje skôr vo filmoch, než v realite, nakoľko Vianoce sa zmenili na nakupovacie obludárium. A na to slúžia takéto filmy, ktoré majú ďaleko od dokonalosti, ale aspoň nás zavedú do toho sveta, kde sa to má skončiť dobre. Zároveň film je spríjemnený pesničkami Georgea Michaela, a to sa fakt už dá počúvať. Prehliadnem aj to, že Daenerys aj s rastúcou dvojitou bradou zas neskutočne prehráva a tá jej mimika s krúteným obočím do všetkých strán je všade okrem Game of Thrones uletená. Neviem, kde sa učila herectvu, ale na toto by mala urýchlene zabudnúť. Okrem toho sladkého má film aj veľa vtipných momentov, čo je pre mňa veľké plus. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Milá vánoční romance s rozkošnou Emilií Clarke a sympatickým Henry Goldingem s dobře fungující vzájemnou chemií. Škoda, že Feig nepřitlačil na humoru, ale i tak se na to dobře kouká a vánoční atmosféra z toho sálá jedna radost. Do lehčího nadprůměru film tahá nečekaný závěrečný zvrat, který je v žánru RomCom velmi originální i vítaný. 6/10. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (15)

  • V závěru filmu, během písně „Last Christmas“, se v davu objeví Greg Wise, spoluautor námětu filmu a také manžel herečky a scenáristky Emmy Thompson, která ve filmu ztvárnila matku hlavní postavy. (makimarketa)
  • Hneď v úvodnej scéne je uvedené: Juhoslávia, 1999. V roku 1999 však Juhoslávia neexistovala, rozpadla sa v roku 1992. Vtedy existovala už len Juhoslovanská zväzová republika (JZR), ktorú tvorilo Srbsko (vrátane bývalých autonómnych oblastí Vojvodina a Kosovo) a Čierna Hora. (Arsenal83)
  • Počas otváracieho víkendu bol tento film číslo jedna v pokladniach Spojeného kráľovstva. (Arsenal83)

Reklama

Reklama