Recenze (1 349)
Zdrojový kód (2011)
A jsou tu opět hrátky s paralelními časovými rovinami, tentokráte ve formě uhlazenější, pěkně odsípající. Celý film šlape jako perfektně seřízené hodinky, každá vtěřina chytře navazuje na další, na další, na další,.... A tak divák ani nestačí zauvažovat nad tím, zda to všechno dává smysl, jestli třeba není motivace hlavního záporáka pěkná pitomost, či jestli tady sladkobolný vztah "syn - otec" nepůsobí jako pěst na oko. Ale prostě a jednoduše se všechny možné pochybnosti v celkovém kontextu vytratí, až na ten konec. Konec je pro mě názornou ukázku toho, že snaha "musíme se prostě zavděčit všem" není vždy k užitku.
4400 (2004) (seriál)
Kdo chce velmi kvalitiní záležitost musí "přetrpět" uvodní sérii, která se odebírá nesmyslností, jako většina seriálů, které nám do následujícího dílu nenechají nic a s další epizodou začíná nová linie. Ovšem, trpělivost přináši růže a u navrátilců je to tutovka. Po 20.díle se lámou ledy a tvůrci ukazují, jak celé vyvíjení postav mají promyšlené do sebemenšího detailů. Vedlejší dějové linie přestávají být vedlejší a skvěle se zapojují do hlavního příběhu. S hereckými výkony nemám sebemenší problém a Tom Baldwin alias Joel Gretsch je můj další favorit. Konec světa zkrátka nemusí být zničením všeho živého. Ještě ted, týden po doukání poslední série, hodně přemýšlím a to jsem zezačátku tomu moc nevěřil. Ted jsem velký fanda, ikdyž nehodnotím za plný počet.
The Tunnel (2011)
Strašidelné záběry, nepokojné s přídavkem dokumentárním, který má nadhodit autentičnost. Tohle byla fakt pecka. Herecké role některých by se daly vyměnit a i jejich myšlení během utěku je děsně nepochopitelné a umělé a záběry z ruční kamery jsou až příliš "profesionální", avšak tahle vyšperkovaná lekačka mě ale zahnala do ústraní a já ještě ted přemýšlím, jestli je to skutečně možné. Výhodou zůstavá, že jsem ještě blairwitch neviděl, jak tu mnozí přirovnávají. Tím však zůstává tunel skvělou záležitostí s neprozkoumaným potenciálem, který je těžké odhalit. Na mě však všechny ty stísněné prostory a výkřiky do tmy působily. Víc takovýchto "zkoušek".
Lepší už to nebude (1997)
Nicholsonova postava byla skvěle napsaná, i zahraná, ale ..........
Los ojos de Julia (2010)
Tíživá atmosféra, dechberoucí napětí. To vše a mnohem více nám může film nabídnout. Jediným jeho problémem je snaha vyrovnat se svým zámořským přátelům z amerického kontinentu a předhodit také svého hrdinu. Škoda. Rada pro Moralese, bud sám sebou a nenech se zviklat. Těším se, až si pustím i první počin tohoto "božského" hororisty.
Všemocný (2011)
Všemocný se dá číst taky jako historie jedné drogové závislosti. Ze spousty zasvěcených drobností si troufám odhadnout, že autor předlohy Alan Glynnbude vychází z osobní zkušenosti. Ne každá zkušenost s drogou musí nutně skončit jako didaktický příběh dětí ze stanice Zoo a spousta lidí se prostě naučí s nimi vycházet. Na mainstream nečekaně poctivý pohled na obyvkle démonizované téma.
Life on Mars (2006) (seriál)
Přesně jak při uvodních titulkách říká Sam : " Je to jako probudit se na jiné planetě "..Já se tak opravdu cítil, všechno ve mě evokovalo chtíč vidět víc a zároven strach o své hrdiny. Škoda, že kriminální scenérie jsou "typickou" záležitostí a většinou ničím nepřekvapí. Těch 16 dílů je však dobře stravitelných. DCI Hunt rulez.
Nadaný žák (1998)
Příjemné překvapení v podobě lehce zastrčeného filmu je to nejlepší, co vás může potkat. Nadaný žák má skvělý scénář (a celkově i prvotní nápad), úctyhodné herecké výkony a hlavně přesně vykreslené jednotlivé postavy, které se chovají naprosto logicky, jak by se takoví lidé chovali ve skutečnosti. Něco málo tomu ovšem do plného hodnocení chybí. Je to více příhod a příběhů pana Kurta..
To byl zítra flám (2010)
Totální zhovadilost s překvapivě solidně vyprofilovanými postavami a skvělými dialogy. Nechutná tak akorát, aby nebyla nevkusná, nekorektní tak akorát, aby nebyla oplzlá, černohumorná tak akorát, aby nepřestala bavit. Skvěle vypointovaná (parádní práce s hudbou) a příjemně zahraná. Great White Buffalo a 4 hvězdy s těžkým náběhem na pátou. A komu se to nelíbí, ať mi třeba pobleje veverku..
Na doraz (2010)
Todd Phillips má komedie zkrátka na háku. Na doraz je sice o něco horší než Pařba ve vegas, ale styl vulgárního, ale přitom vkusného humoru si tento režisér drží stále, dokáže z podobných vtípku udělat naprostou jinou tvář. Stejně jako z řetězu utrženého Zacha Galifanakise, který vlastně znovu opakuje svou postavu z Pařby, akorát jde do ještě větších extrémů a pořád to funguje. Záda mu navíc kreje výborný Robert Downey Jr. a ti dva si sednou. Hlášek je pořád více než dost, vtipných scén taky a celé to uteče jako voda. Phillips se navíc opět s ničím nepáře a kromě stálého fuckování dojde např. i na mlácení dětí, masturbujícího psa či plyvání na psa. Výborná komediální jízda na začátek roku.70%