Recenze (125)
Pýcha a předsudek (2005)
Jak z děl anglických realistů. Krásný příběh s krásnými lidmi v krásném oblečení, záběry s krásnými scenériemi či z krásných interiérů za doprovodu krásné hudby. Krásný film. 5/5
Annie Hallová (1977)
Souhra Woodyho "mindrákovitého brýlatého humoru" a naprosto uhrančivé paní Kmotrové. 4/5
Hanebný pancharti (2009)
Quentin se dostal do polohy geniálního a precizního úchyla s „nevšedním smyslem pro humor,“ ale mimo to i s citem pro obraz a kompozici. Bude skvělé, jestli se mu v této poloze podaří setrvat až do smrti. 5/5
Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (2010)
Druhý nejlepší Potter (po Cuarónově trojce), velice dramatický, nejméně schématický a překvapivě silný. Yates se konečně našel a jeho styl Potterovi sluší – do filmové podoby se podruhé dostal nějaký originální koncept a nové postupy brejlounovi svědčí. Good to be Hamlet: scéna s Nickem Cavem, příběh tří bratří… to chceš. 4/5
Rango (2011)
Možná až moc vtipný, ale velice osvěžující a vizuálně i příběhově překvapivý film. Je pro mě poselstvím, že „dobří animáci“ ještě nevymřeli a že tento žánr má ještě sakra co nabídnout. Velká citace nejen klasických westernů s výbornou hudbou a tradičním výkonem Johnnyho Deppa (rozuměj dokonale střeleným a přitom precizně zvládnutým). 4/5
Králova řeč (2010)
Na základech víceméně nedramatické zápletky vybudoval režisér Hooper se všemi, kteří se na filmu podíleli, mimořádně dramatický příběh, jehož zpracování je tak dobré, že každá sekunda blaží součastně minimálně dva smysly. Nejen audiovizuálně opulentní film, který se narodil pro Oskara. 5/5
Opravdová kuráž (2010)
Coenovci zpokorněli a natočili dokonalý western, který bere to nejlepší z klasiky a decentně ji mísí s vymoženostmi dnešní kinematografie, především s vizuální opulentností, realističností a hereckými výkony hollywoodských herců, kteří už jsou víceméně všehoschopní (například zahrát v podstatě bezchybně náročnou postavu v pouhých čtrnácti-patnácti letech a být nominován na Oscara, že, slečno Potvoro?!). Příběh, který citově nevydírá, přitom dokonale dojme. 5/5
Temný obraz (2006)
Fenomenálně zvládnutý úlet P. K. Dicka - od animace, přes Roberta Downeyho až po asistenta cateringu filmového štábu. Ke konci film trochu ztratí drajv, nicméně tento drobný odklon od dynamiky filmu pro dobro celistvosti vyprávění Linklaterovi rád odpustím. 4/5
Beowulf (2007)
Žádný zázrak a žádný děs. Mohlo to být lepší, ale rozhodně také mohlo být mnohem hůř - nicméně Zemeckis je Zemeckis, takže kus tvrdé filmařiny v tom stoprocentně najdete, jen se budete muset malinko snažit. 3/5
Nebe (2002)
Minimalistické, přesto neuvěřitelně působivé dílo. Skvost a rozhodně nejlepší Tykwerův film. Není v něm nic přebytečného či rušivého - vše funguje naprosto dokonale. Nenápadné přechody z realistického do symbolického a z civilního do uměleckého prohlubují film několik set metrů za filmové plátno. 5/5