Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (264)

plakát

Abraham Lincoln: Lovec upírů (2012) 

Víc bullet-timů než v Matrixu, spousta digitálních efektů (možná opět více než v Matrixu), jinak nic, co by stálo za zmínku. Tedy až na fakt, že se zřejmě jedná o první politicky zcela korektní, ba dokonce agitační film o upírech. Já bych tuto hozenou rukavici od Hollywoodu ovšem zvedl a ČR by měla požádat o dotaci z fondů EU, brnknout Jirkovi Pomejemu a natočit naši vlastní českou odpověď - např. Václav Havel: Lovec vodníků.

plakát

ACAB: Všichni policajti jsou parchanti (2012) 

Moc jsem od tohoto filmu nečekal, ale nakonec se z toho vyklubala dost zajímavá záležitost. Jenom bych filmu vytknul, že řeší spoustu témat (rasismus, přistěhovalectví, sociální problémy, používání síly při prosazování zákona, neonacismus...), ale vše jen tak načne a u ničeho nezůstane. Méně je někdy více. Jinak hlavní postavy jsou sympatické, film má spád a nevšiml jsem si ani žádné velké dávky klišé.

plakát

Aein (2005) 

Pozor, komentář obsahuje spoilery. !!!SPOILER!!! Je to hrozná pičovina... !!!SPOILER!!!

plakát

Aku no kjóten (2012) 

Musím souhlasit s ostatními uživateli, že čím méně o tom filmu víte, tím více si ho užijete. Když divák neví, o co půjde, čeká ho nejedno překvapení. Počáteční pohodový tón dlouho nevydrží, pomalu začíná být jasné, že tu něco není v pořádku a děj pak postupně graduje až k dechberoucímu finále, ve kterém se Takaši Miike opět vyřádil. Ten chlap prostě umí a pořád má koule na natáčení pěkně krvavých lahůdek. Takže abych zbytečně nespoiloval, řeknu jen, že je to stylové, napínavé, šokující, lehce mrazivé a tak krvavé, jak se na mistra Miikeho sluší. Povinně bych tenhle film pouštěl ve třídách, kde jsou permanentní problémy s kázní, rozhodně by měl jistý výchovný efekt.

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Špatné to vskutku nebylo, jenom jsem čekal, že se tento film bude od Raimiho Spidermana diametrálně lišit. A ono ne. Sice se to víc blíží Nolanově vizi osobnosti superhrdiny, ale pořád se tento film od původního konceptu dostatečně neodpoutal. Buď tedy existuje v podstatě jediná správná cesta, jak spidermanovskou látku filmově zpracovat, nebo scénárista vytasil tak neotřelé nápady, až se studio zaleklo a vrátilo se k původní vizi pavoučího atleta. Ať tak nebo tak, nějak mi nejde na rozum, proč utratit sto padesát milionů za restart nikterak staré série, když výsledkem je zase téměř ten stejný film?

plakát

Amazing Spider-Man 2 (2014) 

Už je tady, poschoďák... a už podruhé, respektive popáté. Řeknu to rovnou, ať neztrácíte čas luštěním mého nemálo sofistikovaného komentáře: it's a fail-fail-fail. První díl mě lehce překvapil tím, že oproti původní trilogii byl tenhle rádoby novej Spider-Man stylizován víc temně a vážně, evidentně po vzoru Nolanovy batmanovské trilogie. Přesto výsledek nebyl až tak odlišný od staré Raimiho verze. To jsem psal už v komentáři k prvnímu Amazing Spider-Manovi, jak si jistě pamatujete (pokud ne, tak si ten komentář mazejte přečíst, holoto!). Byl jsem celkem zvědavý, kam se ta restartovaná série bude ubírat dál. Ke vší smůle ale sebevědomě zamířila rovnýma nohama rovnou do sraček. Na vážnou notu se tu hraje už jen sporadicky a naopak přibylo infantilního humoru, který mám tak rád (tímto samozřejmě zdravíme Retardy z Karibiku) a notně přibylo taky nápadů rázu vyloženě pitomého. Klišé jsou tu taky, asi mě pronásledují. Nic naplat, film je celkově nekonzistentní, jednotlivé linie jsou nevyrovnané a moc nepasují do jednotného celku. Má vůbec tenhle superhrdina ještě co nabídnout? Má vůbec celý ten superhrdinský subžánr ještě co nabídnout, nebo to bude pořád jen o obměně elasťáků hlavního hrdiny? Mimochodem, elasťáky samy o sobě nestačí, jednou jsem si je vzal omylem na tělocvik a místo všeobecného respektu jsem sklidil všeobecný posměch. Ale to jen tak na okraj a recenzujeme dál. Film nezbytně zabrousí do minulosti, aby se měl pavoučník čím trápit v současnosti a pak nakonec ještě vygraduje k nešťastné události, která zas neslavně poznamená budoucnost... celkem bída být Spider-Manem, že? Vizuálně by to šlo, scénáristicky to kulhá na obě nohy a kvalitu dalších dvou dílů tipuju tak někam mezi Resident Evil 3 a 5 (tím nemyslím čtvrtý díl, který byl ještě celkem ucházející). Co se filmového přesahu týče... znáte ty filmy, co vám leží v hlavě ještě měsíce po zhlédnutí? Tak tohle není ten případ. První restartový díl si celkem pamatuju dodnes, tohleto se mi ze značné části vykouřilo z hlavy už ve chvíli, kdy pár minut po zhlédnutí přeskočilo v liště datum z 9. na 10. srpna. Jo a ještě technická: doporučil bych soudruhům z USA zkusit přiřadit záporákům i jinou národnost, než je německá a ruská. A když už mermomocí trváte na těchto národnostech, tak ať to aspoň není tak přiblblé karikování, Američané taky nejsou zrovna národ, co by si nezasloužil, aby se na něm zahraničné tvůrci jaksepatří vyřádili. Takže sečteno a podtrženo: znovu a lépe. Trochu uštěpačně tedy v závěru svého komentáře položím kousavou otázku: no není tahle série zralá na restart?

plakát

American Animals (2018) 

Člověk občas plánuje a plánuje, promyslí každý detail... teda skoro. A pak se přejde k praktické realizaci a ono to dopadne úplně jinak, než jak se původně plánovalo. Když se vám takto zvrtne příprava večeře nebo domácí úklid, nic moc se neděje, jestliže se vám ale hrubě nepovede váš zamýšlený superzločin, následky už nebudou jenom chvilkové. Prostě další důkaz o tom, že zločin není pro amatéry. Taky znám jednoho takovýho, co vařil pervitin a s kumpánama to organizoval po facebooku a z nějakýho důvodu pak skončil v lapáku. Holt zločin není taková pohodová bokovka, kterou ve filmech zvládá kde kdo. Po Bayově opus magnum Pain & Gain jsou American Animals dalším kinematografickým důkazem toho, že do eskapád za hranou zákona by se neměl pouštět někdo s iq zmrzlé makrely.

plakát

Americké válečné lodě (2012) 

Asi filmařsky nejpokročilejší film, co kdy Asylum vyprodukovalo, ale pořád je to hrůza. Oproti dřívějším asyláckým výtvorům je tam ale vidět posun dopředu, kdy scénář dává smysl a film troskotá už pouze (!) na příšerných efektech, do očí bijící lacinosti a nulových hereckých výkonech. Kde jinde ale uvidíte, že podlahu můstku letadlové lodi pokrývají kachličky a koberec a po hladině plující lepenkové trosky mimozemské lodi. Gratuluji Asylum Pictures k tomu, že se malilinkatými kroky blíží k hranici, kdy vyprodukují koukatelný film a pořád vroucně doufám, že se jednou dočkám ultimátního filmu - v hlavních rolích Steven Seagal a David Hasselhoff, produkce Asylum Pictures, režie Uwe Boll!

plakát

Annabelle 3 (2019) 

Tohle asi nikoho nevyděsí, řemeslně to není špatný, ale prostě je to moc bezkrevný a poklidný. Po famózní dvojce je to maximálně na slabší trojhvězdí.

plakát

Anything for Jackson (2020) 

Bohužel to zpočátku působí dost přiblble a ti dva staří manželé, na ty bych teda vybral jiný herce, ale jinak v tom filmu bylo mnoho dobrýho, tak tomu přece jen tu čtvrtou ještě přiklepnu, že jsou ty Vánoce.