Recenze (1 857)
Zbytečné zločiny (2002) (TV film)
Běsnící byrokratická mašinérie. A Clifford Robert Olson.----------- Marginalizace (všeho a všech) jako poměrně funkční umělecký prostředek tváří v tvář ubíjejícím historickým faktům. Zajímavé [imho (2,5*)].
Johnny Cash: Hurt (2007) (hudební videoklip)
Přeformulovaný text (minus; byť zcela pochopitelné) a záběr na Johnnyho stařecké ruce (plus; tomu se říká "chodit s kůží na trh"). Skvělé. ------ Díky, Trente.
Marebito (2004)
Za hranou sdělitelnosti. Za hranou děsu. Velmi osobité a ještě více osobní, až intimní.------ Lovecraft a Platón. Anebo taky ne... (3,5*).
Drákula (2013) (seriál)
Zhrzený a poněkud výstřednější (je to vůbec možné?) Tesla se vydává ztrestat (čeština je úžasná...) Societas Draconistarum!---------Confusion is sex. Sonic Tooth beyond Truth... a tak dál.
Vášeň mezi řádky (2013)
Uhlazené a povrchní; roztěkané a sterilní.----------- Snad soudím příliš příkře, ale pod vlivem barvitého (pravda, místy horečnatého) líčení tohoto úseku Dickensova života ve skvělém románu Drood (z pera páně Simmonsova) mi pohled prezentovaný Fiennesem připadá jako hrubé mrhání potenciálem.
Kde hnízdí smrt (2012) (TV film)
Žel, po všech stránkách nezdařené, tudíž směšné a ubíjející.
Restart (2005)
Sylvie je afektované, "vyspeedované" taneční dítě. Restart je pozoruhodný, byť v zásadě neoriginální film. Zvykne-li si divák na takřka solipsistickou perspektivu, nezbývá uznat, že Ševčík má slušně nakročeno... otázkou zůstává kam. Stane se Genorem Hollywoodu či slavnou Nemesis tuzemské kinematografie? Uvidíme... (2,5*).
Peppermint frappé (1967)
Hravá podivnost, z níž tryská nadhled matadora. Tudíž s grácií a žraločím úsměvem trhá na kusy přeceňovanou La Piel que habito.
Konec přehlídky (2012) (seriál)
To by bylo na dlouhé povídání...
Vlak s mlékem zde již nestojí (1968)
Počin zcela odtržený od reality. Scénář oscilující mezi jiskrnou duchaplností a upachtěnou banalitou. Liz Taylor utápějící se v přílišné exaltovanosti. Skvěle, až nadpozemsky hrající Richard Burton. Oba vzhledem k věku obsazeni naprosto neadekvátně (neuvážený zásah producenta nebo umělecký záměr zdůrazňující absurditu děje?). Zábavný Noël Coward.---------- Podivnost či šmíra? Jen račte nahlédnout, obojího máme hojnost! Na divadle oplývá tenhle kus potenciálem rozechvět člověka vnitřním chladem; v případě filmového přepisu dělá dojem, že všichni zainteresovaní byli na permanentním tripu a jen tak mimochodem natočili podmanivé, leč pitoreskní & obskurní dílko, jež dýchá a žije (jaksi navzdory).