Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (376)

plakát

Knoflíková válka (1962) 

Asi jsem z toho už vyrostl. Knoflková válka je jak cukrkandl, sladká naivita má sice své kouzlo, ale kvůli ní vypadá film docela banálně a jakýs takýs náboj chytne až v úplném závěru.

plakát

Creed (2015) 

Málokdo si může tak jako Stallone dovolit udělat už několikáty remake svého nejslavnějšího fimu. A ono mu to zase vycház, chce se mi říct, že i o něco líp než u předchozího filmu, naopak Creed pusobí ještě o něco autentičtěji a uvěřitelněji. Ze Stallona je starý mudrc a já mu to žeru. Pro mě osobně velké překvapení a jisté 4*

plakát

V hlavě (2015) 

Začátek je poměrně infantilní a působí docela banálně. Pak ale film nabere na obrátkách a s blížícím se rozuzlením se čím dál častěji trefuje do černého (především výlety do ostatní hlav pobaví). Ke konci dokonce emoce vyvolají poměrně silné emoce. Za mě příjemné překvapení

plakát

Zajati vesmírem (1969) 

Ve své době to musela být pecka. V podstatě jde o variaci na Apollo 13, ovšem ještě předtím, že se skutečné Apollo 13 odhrálo. Ve filmu spolupracují ameriačni se sověty a patetická touhla zachranit stůj co stůj tvrdě konkuruje chladném pragmatismu. Film sice hodně zestárl a fyzika v něm dostává hodně po čuni, ale nad tím lze přimhouřit oči.

plakát

Zabiják & bodyguard (2017) 

To byl nářez. Každýmu sice musí být jasné, že Bělorusku nejsou alpy, že prezident by si asi těžko osobně vyřizoval účty se znepřáteleným profesorem nebo že nemůžete jen tak bez úhony proletět čelním oknem. Ale o tom tento film není. Toto je jednoduchý nahláškovaný výplach a tak je potřeba i k filmu přistupovat.

plakát

Rocco (2016) 

Hrozně sebestředný film, idea je sice zajímavá, ale nic moc se z ní nepodaří vydolovat. Ztráta času, lepší 2*

plakát

2010: Druhá vesmírná odysea (1984) 

2010 nesnese srovnání s Kubrickovým veledílem a to chvílemi ani po vizuální stránce. Nicméně je to pořád velmi dobrý film, který má několik velmi silných scén (všechny s Bowmanem a HALem). Předlohu mám hodně rád, je to dle mého soudu nejzdařilejší díl knižní ságy, nicméně přiliš velká doslovnost filmového zpracování je tu možná až ke škodě (byť opomněli číňany).

plakát

Dunkerk (2017) 

Přišlo mi to trochu jak sledovat Cuaronovu Gravitaci. Nolan je extratřída, to každý ví. Kompozičně a technicky jde o špičkový film, který nemá chyby. Byť Dunkerk prakticky nemá postavy, tak i tentokrát jde o velice emotivní záležitost. Jenže to je to. Forma válcuje obsah takovým způsobem, že to bude prostě na kdekoho příliš. Hrozně rád bych Nolanovi z fleku zase nasolil těch 5* tak, jako mnohokrát předtím, ale nějak to nejde. Jednoduše musím přiznat, že tentokrát mě minul. A tak jsou z toho asi nejsilnější 4*, co jsem kdy dal.

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) 

Čert vem, že se v této multi-kulti slaďárně vůbec nebere ohledy na potravní řetězec a podobné nuance, zootropolis je inteligentní a sofistikovaný film, ve kterém toho lze nalézt víc než by se dalo čekat, kde je spousta povedených gegů, narážek a odkazů a celkově velmi dobře odcejpá.

plakát

Rogue One: Star Wars Story (2016) 

Tulák jedna působí dojmem, že jde o fanouškovský film. Parta nadšenců sesbírala mrtě peněz, za ně najala odborníky v oboru, aby to celé dobře vypadalo (to ovšem neplatí pro Johna Williamse, na toho asi peníze nezbyly) a pak se do toho vrhli po hlavě. Narvali film spoustou fajnových věci a ve spoustě ohledech zaujali na poměry SW univerza docela nekonvenční postoje. A tak tu máme hláškujícího robota, řádícího Vadera, pochodující AT-AT, nějaká ta více či méně viditelná camea i poměrně nekompromisní způsob zacházení s hlavními postavami. Jenže kompozičně je to o něco horší, mírně řečeno. Byť je Roque one po částech výbornou podívanou pro SW nadšence, celkově mu nelze upřít to, že kompozičně je to docela solidní fail. Ve SW filmech platí s železnou pravidelnosti, že děj jedné epizody se odehrává na třech různých planetách, resp. ve třech hlavních lokacích. Tady se ze začátku skáče z planety na planetu, od postavy k postavě a dokonce i v čase. Divák tak nemá šanci se rozkoukat po lokacích a už vůbec nemá šanci se jakkoli ztotožnit s postavami. Toto zabolí zvlášť když si člověk uvědomí, že příběh je tou největší přednosti SW filmů. Celkově Roque One tak působí dojmem, že jej natočil někdo načerno, bez licence, byť se spoustou peněz po kapsách. Někdo, kdo moc chtěl, ale prostě na to neměl.